• Sanna 755

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Hej. Som rubriken lyder, när vaccin är här kommer ni att springa till VC och få det nya vaccinet trots möjliga biverkningar eller hur ser ni på det? ???? Jah tog mot svininfluensan och fick inga som helst biverkningar, så Jah lär göra det om inga hemska biverkningar rapporteras.

• Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?
  • Anonym (svårt)
    LadyJane skrev 2020-12-08 14:08:31 följande:

Jag tycker att det är bra att människor inte vaccinerar vare sig själva eller sina barn.

Det är evolution i praktiken.

De ovaccinerade löper en allvarlig risk att dö och tja, det är väl otur för dem men det är faktiskt bra för mänskligheten. De starkare och smartare överlever och de korkade dukar under. Life´s a bitch.

Vilket säger allt om din "goda" sida....

Ovaccinerade löper mycket, mycket liten risk att dö. Det funkar så med en sjukdom med(snålt räknat) överlevnad på över 99%..... Det funkar så med en sjukdom med så hög grad asymptomatiska/milda fall. Det funkar så med en sjukdom där de som för av/med den redan har en fot i graven. 
  • LadyJane
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:13:53 följande:
    Självklart kan man göra den jämförelsen. Allt handlar om proportioner. Och givetvis måste man se till den nuvarande situationen, inte hur covid hade drabbat mänskligheten 1765. Men lika allvarlig som pesten hade den inte varit och det fattar du också. Vi må ha varit fattigare och haft mindre motståndskraft, men mot covid behövs inte heller mycket motståndskraft. Vilket vi ser i fattiga länder idag. Där befolkningen inte är så gammal och inte överviktig dör få. Det kunde alltså rent av varit så att färre dött av covid på medeltiden. Särskilt sedan de inte räknat döda med(varken "med" som i cancerpatient fick covid och dog lite tidigare än förväntat/89-årig diabetiker fick covid och trillade av pinn eller "med" som i testades positivt för 28 dagar sedan och dog sedan i en olycka). De hade inte heller använt sig av överkänsliga pcr-test(som som sagt inte ens är ett diagnosverktyg) och hittat en massa asymptomatiska/milda fall/falska positiva. 
    Precis som idag hade de nog inte vetat att covid fanns om de inte letade efter det. De hade bara kallat det "luftvägssäsongen" .
    Nej det kan du inte om du inte är totalt och kolossalt okunnig och faktaresistent,.

För att göra jämförelser som är jämförelser och inte fåniga påståenden för att  få rätt så måste man ta häsyn till många olika faktorer som populationens sammansättning och storlek, näringstillgång osv. För att inte prata om möjligheter till behandling.

Ingen cvet hur allvarligt det hade varit, allra minst du som inte fattat att allt inte bara handlar om "proportioner". Din argumentation är så usel att det är en enorm skämskudde på den. Du får inte mer rätt bara för att du argumenterar som en ärkeantivaxxer, du framstår bara som en galenpanna. Men det kanske det du vill.

Fast å andra sidan är det ju bra för mänskligheten om faktaresistenta låter bli att vaccinera sig. Det är de som senare kommer att dö i covid. Evolution.  Vi smarta överlever men inte antivaxxers.  Prtecis så som det ska vara.

• Anonym (svårt)
    LadyJane skrev 2020-12-08 14:08:31 följande:

Jag tycker att det är bra att människor inte vaccinerar vare sig själva eller sina barn.

Det är evolution i praktiken.

De ovaccinerade löper en allvarlig risk att dö och tja, det är väl otur för dem men det är faktiskt bra för mänskligheten. De starkare och smartare överlever och de korkade dukar under. Life´s a bitch.

Har du kopierat en annan användares inlägg? Eller har du två användare? Eller är detta del i en intalningskampanj a la Kina?
  • LadyJane
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:16:16 följande:
    Vilket säger allt om din "goda" sida....

Ovaccinerade löper mycket, mycket liten risk att dö. Det funkar så med en sjukdom med(snålt räknat) överlevnad på över 99%..... Det funkar så med en sjukdom med så hög grad asymptomatiska/milda fall. Det funkar så med en sjukdom där de som för av/med den redan har en fot i graven. 
    Blanda inte in din känslomässiga härdsmälta i diskussionen. Mina goda sidor är inte ett ämne som hör till diskussionens ämne.

Det är evolution att de svagare dör. Det är endast korkade, fatktaresistenta  människor som är antivaxxers. Det är antivaxxers som kommer att dö pga att de är ovaccinerade. Av eget val.
    Kalla fakta.

• Anonym (B)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:06:27 följande:

Givetvis ska ingen tvingas att ta dessa heller. Men också du förstår att ett länge beprövat vaccin(dock finns det olika sorters vaccin även mot "gamla" sjukdomar och dessa kan orsaka stor skada, se bara på vaccinskandalena i Indien och Nigeria) är en annan sak än ett så nytt och mot en sjukdom med så försvinnande låg dödlighet. Det intressanta med just detta är att andra vaccinprogram gällande långt dödligare sjukdomar pausas för covids skull. Men det handlar ju om folkhälsa och att rädda liv? Att sedan folk dör som flugor i tbc eller mässlingen är ingen biggie. 

Ditt påstående hade stämt om vaccinet testats långsiktigt och vi visste att inga(några föreligger ju alltid, men du fattar) biverkningar förelåg. Nu vet vi inte det eftersom att både vaccinet och viruset är så nytt. 

Det är ren fake news att vaccinprogram pausas i regioner där dessa sjukdomar sprids. Om du pausar mässlingsvaccination i ett land där ingen förekomst av mässling rapporteras till förmån för covid i ett hårt drabbat land med hög covid spridning är det en annan sak om man inte kan göra båda för att då räddar du fler liv i alla fall.

Men om du indikerar att covid generellt prioriteras framför mässling och difteri så är det ren vilseledande propaganda.
  • LadyJane
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:23:33 följande:
    Har du kopierat en annan användares inlägg? Eller har du två användare? Eller är detta del i en intalningskampanj a la Kina?
    Jag tyckte att det var jävligt smart sagt.
  • LadyJane
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:23:33 följande:
    Eftersom det är alldeles sant.
  • Anonym (svårt)
    LadyJane skrev 2020-12-08 14:20:26 följande:
    Nej det kan du inte om du inte är totalt och kolossalt okunnig och faktaresistent,.

För att göra jämförelser som är jämförelser och inte fåniga påståenden för att  få rätt så måste man ta häsyn till många olika faktorer som populationens sammansättning och storlek, näringstillgång osv. För att inte prata om möjligheter till behandling.

Ingen cvet hur allvarligt det hade varit, allra minst du som inte fattat att allt inte bara handlar om "proportioner". Din argumentation är så usel att det är en enorm skämskudde på den. Du får inte mer rätt bara för att du argumenterar som en ärkeantivaxxer, du framstår bara som en galenpanna. Men det kanske det du vill.

Fast å andra sidan är det ju bra för mänskligheten om faktaresistenta låter bli att vaccinera sig. Det är de som senare kommer att dö i covid. Evolution.  Vi smarta överlever men inte antivaxxers.  Prtecis så som det ska vara.
    Jo, du måste rent av göra det. För allt handlar om situationen vi är i(dvs att ta hänsyn till många faktorer...). Och situationen vi är i är ett skitvirus och modern vård(som dessutom inte havererat någonstans trots all panikporr om det i tidningarna). 

Nej, jag säger inte heller att jag VET hur covid hade tett sig under medeltiden. Men med den datan som kommit in kan vi dra sannolika slutsatser. Jag skiter i vad du tycker om min argumentationsteknik, att hjärntvättade människor inte kan ta in ny information är inget nytt. Antivaxxer är jag som sagt inte heller. Jag skiter i om du tycker att jag framstår som galen, gör jag det i dina ögon så gör jag liksom något rätt. Vad du tycker kommer inte att stoppa mig från att kämpa för frihet och demokrati till sista blodsdroppe. Men som sagt, kom inte och klaga när Sovjet 2.0 är här. 

Som sagt.... den "goda" sidan.... Och du vet också hur väldigt liten risken är att dö av/med covid är. Till och med när man måste använda pcr-test för att ens hitta pandemin och räknar dödsfall generöst. Till och med då. 
  • LadyJane
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:16:16 följande:
    Du älskar att jämföra med digerdöden. Dödligheten ökar för varje våg.  Det kommer alltså, enligt dig, att gälla nu också.

Jag skiter i det eftersom jag självklart kommer att vaccinera mig. Jag är smart och tar till mig av fakta.
    Antivaxxers är de som kommer att duka under. Det är deras eget val.
  • Anonym (svårt)
    LadyJane skrev 2020-12-08 14:24:01 följande:
    Blanda inte in din känslomässiga härdsmälta i diskussionen. Mina goda sidor är inte ett ämne som hör till diskussionens ämne.

Det är evolution att de svagare dör. Det är endast korkade, fatktaresistenta  människor som är antivaxxers. Det är antivaxxers som kommer att dö pga att de är ovaccinerade. Av eget val.
    Kalla fakta.
    När "min" sida anklagas för att vara onda "granny killers" och det gafflas om solidaritet hit och dit är det "goda hatet" i allra högsta grad relevant. 

Och för tusende gången så känner även du till statistiken. Risken att dö av covid är pytteliten och risken att dö MED covid är inte mycket större den. 
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?