Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:28:55 följande:
Jo, du måste rent av göra det. För allt handlar om situationen vi är i(dvs att ta hänsyn till många faktorer...). Och situationen vi är i är ett skitvirus och modern vård(som dessutom inte havererat någonstans trots all panikporr om det i tidningarna).
Nej, jag säger inte heller att jag VET hur covid hade tett sig under medeltiden. Men med den datan som kommit in kan vi dra sannolika slutsatser. Jag skiter i vad du tycker om min argumentationsteknik, att hjärntvättade människor inte kan ta in ny information är inget nytt. Antivaxxer är jag som sagt inte heller. Jag skiter i om du tycker att jag framstår som galen, gör jag det i dina ögon så gör jag liksom något rätt. Vad du tycker kommer inte att stoppa mig från att kämpa för frihet och demokrati till sista blodsdroppe. Men som sagt, kom inte och klaga när Sovjet 2.0 är här.
Som sagt.... den "goda" sidan.... Och du vet också hur väldigt liten risken är att dö av/med covid är. Till och med när man måste använda pcr-test för att ens hitta pandemin och räknar dödsfall generöst. Till och med då.
Expertis kan dra vissa slutsatser men det kan tyvärr inte du göra som påstår att det går att jämföra med digerdöden, att allt bara handlar om proportioner.
Påstår man det så saknar man förmåga att dra slutsatser.
För slutsatser har inget egenvärde i sig, de måste vara rätt också.
Annars kan man dra slutsatsen att solen är en citron, den är ju gul som citroner är.
Ingen expert skulle drömma om att försöka jämföra med pesten eftersom det inte går. Det är bara du som gör det och det säger något om din förmåga, inte hur fakta är.
Jag struntar faktiskt i att fösöka övertyga dig. Du får fortsätta propagera som den antivaxxer du är.
Jag konstaterar att det bara är bra om det blir ett snabbt språng i evolutionen efter det här och antalet antivaxxers sjunker betydligt. Ju färre faktaresistenta i samhället desto bättre. Ju7 fler smart och färre korkade desto bättre...