• Sanna 755

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Hej. Som rubriken lyder, när vaccin är här kommer ni att springa till VC och få det nya vaccinet trots möjliga biverkningar eller hur ser ni på det? ???? Jah tog mot svininfluensan och fick inga som helst biverkningar, så Jah lär göra det om inga hemska biverkningar rapporteras.

• Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?
  • Anonym (Vågarinte)
    AndreaBD skrev 2020-12-07 14:17:49 följande:
    Vad snackar du om, förkylning? Jag har haft den "förkylningen". Och jag hoppas att jag blir av med kvarvarande symptom någon gång. Sånt som att luktsinnet nästan inte funkar alls och återkommande huvudvärk och trötthet. Men många har drabbats mycket värre än så. En vän till oss som är läkare på akuten låg i respirator och klarade sig bara precis. Han kommer nog aldrig att bli helt frisk igen, och det tog honom månader att träna att gå och prata igen. 

Man kan inte leva normalt och bekymmersfritt om man inte har en flockimmunitet. Iofs så vet vi inte det helt säkert. Det beror också mycket på hur länge man är skyddad av en vaccination och om t.ex. just de känsliga personerna kan skyddas med det. 

Sedan tycker jag att det är väldigt rimligt att sätta upp restriktioner för folk som inte är vaccinerade. T.ex. så finns det ju länder som inte släpper in en om man inte är vaccinerad mot olika sjukdomar (som kanske finns just där?) . USA har väl sånt. Och i vissa länder måste barn vara vaccinerade mot mässling för att få gå på förskola. Helt rimligt. 
    Jag är FÖR mpr-vaccinet. Tycker att det är bra att mässlingen nästan är utrotat pga flockimmunitet. Solidariskt, ja, men det spelar ingen roll, det ska ändå vara FRIVILLIGT. Ingen har rätten att bestämma över någon annans kropp.
  • Anonym (X)

Jag tror jag skrattar på mig!! Här är ytterligare en grej karln har delat! :D HAHAHAHAHA!!!

www.facebook.com/photo&set=a.174580155916516

Tack för underhållningen som du lett mig in på, det var oväntat :D

• Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 20:49:49 följande:
    Jag är FÖR mpr-vaccinet. Tycker att det är bra att mässlingen nästan är utrotat pga flockimmunitet. Solidariskt, ja, men det spelar ingen roll, det ska ändå vara FRIVILLIGT. Ingen har rätten att bestämma över någon annans kropp.
    Lugn du, ingen kommer att tvinga dig att vaccineras :) Däremot kan det finnas länder som vägrar släppa in dig om du inte är det.
  • Thedrjohn
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 20:51:21 följande:

Jag tror jag skrattar på mig!! Här är ytterligare en grej karln har delat! :D HAHAHAHAHA!!!

www.facebook.com/photo&set=a.174580155916516

Tack för underhållningen som du lett mig in på, det var oväntat :D

En idiot helt enkel. Självklart tänker jag och familjen med 3 barn vaccinera oss. Det var tragiskt med narkolepsin efter Pandremix men endast 0.0005 % fick biverkningen så det är inget argument mot.
  • Anonym (På riktigt)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-07 09:11:42 följande:
    Nej, det är inte en naturlig konsekvens, hur hjärntvättad får man bli? Det normala återkommer den sekunden vi vägrar att lyda diktatorerna. Kan du komma på någon annan sjukdom under historiens gång där ett vaccin varit krav(dessutom tjatar ju världens makthavare om att "pandemin är inte över bara för att det kommer ett vaccin, restriktionerna fortsätter") för att samhället skulle fortsätta? För att människor ska få ha makten över sina liv? För att de ska få jobba, resa, gå på konsert? Du menar på allvar att det är en naturlag att allt stannar upp för alltid om inte alla vaccinerar sig mot en förkylning med mycket låg dödlighet?
    Du borde skämmas! Över 6000 döda på 9 månader pga denna förkylning. Människor som ligger i respirator pga denna förkylning. Människor med svår andnöd och dödsångest pga denna förkylning. Människor med lungskador pga denna förkylning. Jag misstänker att du är en av dessa som ser till att antalet sjuka och döda ökar. Det är ju trots allt bara en förkylning. Så mycket väsen över hela världen pga en förkylning.
  • Anonym (Vågarinte)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 20:48:44 följande:
    Så du tycker att en kirurg ska uttala sig om vacciner, som varken är hans fält eller där han varit delaktig på något som helst sätt...? Nästa gång jag har ont i magen tror jag att jag ringer tandläkaren. Eller veterinären.
    Vad säger att du gör en mer korrekt tolkning? Än har inga barn fötts av någon som fått covidvaccinent, hur kan du var så säker?

Träffade en äldre kvinna som fick Neurosedyn (Talidomin) utskrivet som gravid, men avstod från att ta. Gissa om hon i efterhand var glad åt det?
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 22:23:19 följande:
    Vad säger att du gör en mer korrekt tolkning? Än har inga barn fötts av någon som fått covidvaccinent, hur kan du var så säker?

Träffade en äldre kvinna som fick Neurosedyn (Talidomin) utskrivet som gravid, men avstod från att ta. Gissa om hon i efterhand var glad åt det?
    JAG tolkar inte ett dugg. Jag sväljer bara inte hans struntprat om saker som han inte heller har en aning om. Du säger det ju själv: inga barn har hittills fötts av någon som fått vaccinet, så alla påståenden om sterilitet, fosterdöd eller annat jox är ju bara påhitt.
  • Anonym (Vågarinte)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 22:28:46 följande:
    JAG tolkar inte ett dugg. Jag sväljer bara inte hans struntprat om saker som han inte heller har en aning om. Du säger det ju själv: inga barn har hittills fötts av någon som fått vaccinet, så alla påståenden om sterilitet, fosterdöd eller annat jox är ju bara påhitt.
    Jag säger ju inte att det är så och jag hoppas du har rätt, men hur ska man våga ta risken. 
  • Anonym (olika)

Men ge upp, det där att kvinnor kan bli steril är ju rakt av lögn och texten finns inte någonstans i trial-underlaget för det är typ så långt upp i månen man kan komma, fattar ni inte det?

"CLAIM

The viral claim reads, "The vaccine contains a spike protein (see image) called syncytin-1, vital for the formation of human placenta in women. If the vaccine works so that we form an immune response AGAINST the spike protein, we are also training the female body to attack syncytin-1, which could lead to infertility in women of an unspecified duration."

It was shared widely on Twitter, Facebook and WhatsApp."

WHAT WE FOUND OUT

The source of the claim is a blog called Health and Money News that contains several direct quotes from Dr Michael Yeadon. However, the claim wrongly identifies Yeadon as the head of research at Pfizer when in reality, he left the company nine years ago in 2011. According to his biographical information in the blog ?Lockdown Sceptics?, where Yeadon has written in the past, he was the vice president and chief scientist for allergy and respiratory illnesses.

Pfizer?s publicly available study on the vaccine does not mention any risk of sterility. Pfizer has obtained permission to administer the vaccine in at least two countries - the United Kingdom and Bahrain.

The vaccine trials are also being tracked by the World Health Organisation and it has found that none of these potential vaccines differentiate between male and female test subjects.

fit.thequint.com/fit-webqoof/no-pfizers-covid-19-vaccine-does-not-cause-female-sterilisation

Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?