AndreaBD skrev 2020-12-08 13:41:30 följande:
Det är sant att vissa rykten som ansågs vara konspirationsteorier sedan visade sig vara sanna. Så som pedofilhärvan i England. Och även med Estonia verkar det ju ha varit något skumt. Men det finns också alltid några skumma människor med som överdriver historien ytterligare och som vill leda från en historia till nästa som kanske inte stämmer. Och sedan finns det många historier som inte stämmer.
Nej, dessa är förstås inga konspirationsmedier, men de säger inte heller det som du påstår att de säger. Läs mer noga där, och tänk på att de har lite provocerade titlar, men att det ofta inte är så extremt, utan bara ska locka folk till att köpa tidningen. Och tyvärr så kan alla dessa medier också ibland trycka någon artikel som inte är särskilt saklig. Hade det varit "the Times" - där kan man vara säkrare att det inte är skitsnack, men jag skulle inte lita på the Sun eller Daily mail. Jag ser just att du även hade "the Times" med, vad var det de skrev då?
Hancock har ju uppenbarligen bara sagt att man aldrig ska utesluta någonting, och det är ju en generell livsinställning som är vettig. Jag är inte förvånad heller att han inte vill lova något för medierna. Det blir bara jättejobbigt om de sedan säger "men du har sagt...." - så jag är inte förvånad.
Exakt, precis som med det mesta som avfärdades med "högerextrem konspiration" i våras har blivit sant nu. Allt som en annan gafflade om redan i april(pcr-testerna, t-celler, masker, ytsmitta etc) har till och med de "vanliga" medierna skrivit om idag och studie på studie bekräftat. Att politikerna sedan skiter i det är en annan sak. Matt Hancock citerades för övrigt i samma fråga även av BBC. Times var bland annat först med att rapportera om de överkänsliga pcr-testerna. Detta var redan i juli/augusti, men inte har politikerna lyssnat för det eller det kommit någon förändring.
Att utesluta tvång och intrång i den kroppsliga integriteten borde stå högst upp på listan över vad en politiker ska säga för att vinna framgång. Men inte.