• Sanna 755

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Hej. Som rubriken lyder, när vaccin är här kommer ni att springa till VC och få det nya vaccinet trots möjliga biverkningar eller hur ser ni på det? ???? Jah tog mot svininfluensan och fick inga som helst biverkningar, så Jah lär göra det om inga hemska biverkningar rapporteras.

• Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?
  • LadyJane
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:43:18 följande:
    Exakt..... Point proven. 
    Vad är det du bevisat, att jag kopierat ett inlägg?
    Jag sa ju att jag gjort det.
  • AndreaBD
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 12:49:18 följande:
    Detta vaccin är inte testat, det är omöjligt på så kort tid. Jag läser medier av alla dess slag och studier dagligen. Det är en självklarhet. Jag läser självklart rapporter kring vaccinstudierna och testerna. Det är givetvis inte mina vetskaper, det är forskarnas samlade erfarenheter och direkta erkännanden från tillverkare och politiker. 
    Det där är direkt desinformation. Den är testat på 30 000 människor. 
  • AndreaBD
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 12:37:28 följande:
    Hur lång tid har det gått sedan detta vaccin började tas fram? I vanliga fall pågår processerna i tio år. 
    De HAR pågått i ungefär 15 år. På andra coronavirus.
  • AndreaBD
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 13:49:09 följande:
    Nu skojar du....? Efter så kort tid? Och med så små vaccingrupper. Så naiv är inte ens du. 
    Jag föreslår att du läser på lite. Vad då för små vaccingrupper, vad syftar du på där? 
  • Anonym (svårt)
    LadyJane skrev 2020-12-08 14:39:02 följande:
    Det ÄR en solidaritetshandling att vaccinera sig det kan du aldrig bortse från.

Oavsett det så kan du inte projicera din härdsmälta på mig som person.

Skilj med andra ord på sak och person.

Varken du eller någon annan har facit när det gäller dödligheten. Det vet vi först när den är över. Risken är inte pytteliten utan är högst reell påtaglig.
    Men strunta i att vaxxinera dig, jag bryr mig faktiskt inte om en antivaxxers stryker med eller inte. Det du inte får göra är att sprida en massa falsk information. Det är inte okey någonstans. Även korkade människor måste få en chans att fatta beslut baserad på famkta och inte en massa prilliga jämförelser med digerdöden.
    Ja och nej. Är det en solidaritetshandling att tvinga människor att göra något som går emot allt vad de tror på? Är det en solidaritetshandling att begå övergrepp mot den kroppsliga integriteten? Är det en solidaritetshandling att en stor grupp tar stora risker med biverkningar för att kanske rädda en liten grupp ett litet tag? 
    Det mesta är relativt. 

Datan är tydlig och den kommer från hela världen. Covid försvinner inte. Hundra år gamla influensasträngar är i omlopp än, även fast det finns vaccin. Virus försvinner inte. Covid är som de andra coronavirusen och blir endemiska. Dvs "luftvägssäsongen" har nu ett virus till. Det är vad som kommer att hända. Covid slutar inte hur som helst, man kan därför inte tala om ett facit. Man kan däremot tala om hur många som dött av exempelvis årets influensa. Du räknar inte hur många som dött av influensa sedan den uppkom. 

Jag kommer självklart inte att sluta kämpa. Din syn på demokrati visar sig på nytt. Du är förstås helt ute och cyklar, men jag är ändå för att du ska få yttre dig. För, demokrati som sagt... 
  • Anonym (svårt)
    AndreaBD skrev 2020-12-08 14:48:37 följande:
    Jag föreslår att du läser på lite. Vad då för små vaccingrupper, vad syftar du på där? 
    Men lääääääs länkarna då. 
  • Anonym (svårt)
    AndreaBD skrev 2020-12-08 14:40:32 följande:
    Varför anger du bara källor från Storbritannien? DE har ju godkänt vaccinet i förtid, men det gör ju inte Sverige. DE har "bypassed safety tests", men det gör ju inte Sverige.

Så, på vilket sätt är det relevant för oss som bor i Sverige? Här säger man ju specifikt att man inte kommer att godkänna vaccinet utan dem vanliga kontrollerna. 
    Ligger inte Sverige i världen? Ligger Sverige inte dessutom hack i häl med UK när det gäller att godkänna vaccin? Jo, precis. Medan Schweiz inte vill godkänna vaccinet eftersom att de inte tycker att det är tillräckligt testat. Och det är det ju inte. 
  • Anonym (svårt)
    LadyJane skrev 2020-12-08 14:45:25 följande:
    Vad är det du bevisat, att jag kopierat ett inlägg?
    Jag sa ju att jag gjort det.
    Att hjärntvättade har svårt att tänka själva. 
  • AndreaBD
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 13:53:13 följande:
    Tyvärr är du förblindad av din egen irrationella rädsla och av propagandan. 

Exakt, många länder har levt under diktatur. Deras befolkning känner igen tendenserna. Därför pågår massprotester i cirka alla andra länder utom fredsskadade Sverige. Läser du inte om det i media? Nej, tänka sig, det gör du inte. 

Exakt, pesten. Den stora svarta döden. Vilket covid inte är ens i närheten av. Och sedan bör man kanske inte hålla medeltiden som ideal, men det är en annan sak. Även i nordkorea har en människa nyligen avrättats för att ha brutit mot restriktionerna. Men har man nordkorea och medeltiden som ideal så... 
    Syftar du på demonstrationerna i Tyskland? Suck..... Mitt gamla hemland, jag följer utvecklingarna där mycket noga. Men i motsats till dig så vet jag vad det är för klantskallar som går i dessa demonstrationer - östtyskar från landsbyggden som är emot ALLT, efter att de äntligen fattat hur lurade de var under 40 år, sedan "Reichsbürger"  (konspiratoriska rättshaverister), och en del nynazister. Uppenbarligen också några lättlurade och antagligen dementa äldre människor. 

Du tror att du vet, och att andra inte har någon aning och din ton är inte trevlig. Kanske bör du istället vara lite öppen till vad andra säger också. Kanske har dessa t.o.m mer livserfarenhet, och kanske även mer kunskap.  
  • LadyJane
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 14:45:18 följande:
    Experter drar paralleller hela tiden. Din trovärdighet ökar inte av att du fortsätter att kalla mig antivaxxer när jag inte är det... Du behöver inte heller försöka övertyga mig. Jag kan tänka klart och följer datan. 
    De drar paralleller när det går.

Det betyder inte att man alltid kan göra det med allting. Herregud . Det här är grundläggande kunskap för att öht kunna förstå innebörd av skriven text.

Jag har en rättighet att och tar mig friheten att kalla människor som argumenterar som en antvaxxer för just antivaxxer. De som argumenterar osakligt och med falsk fakta mot vaccin är per definition antivaxxer.

Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?