Inlägg från: Anonym (På riktigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På riktigt)

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Anonym (svårt) skrev 2020-12-07 09:11:42 följande:
    Nej, det är inte en naturlig konsekvens, hur hjärntvättad får man bli? Det normala återkommer den sekunden vi vägrar att lyda diktatorerna. Kan du komma på någon annan sjukdom under historiens gång där ett vaccin varit krav(dessutom tjatar ju världens makthavare om att "pandemin är inte över bara för att det kommer ett vaccin, restriktionerna fortsätter") för att samhället skulle fortsätta? För att människor ska få ha makten över sina liv? För att de ska få jobba, resa, gå på konsert? Du menar på allvar att det är en naturlag att allt stannar upp för alltid om inte alla vaccinerar sig mot en förkylning med mycket låg dödlighet?
    Du borde skämmas! Över 6000 döda på 9 månader pga denna förkylning. Människor som ligger i respirator pga denna förkylning. Människor med svår andnöd och dödsångest pga denna förkylning. Människor med lungskador pga denna förkylning. Jag misstänker att du är en av dessa som ser till att antalet sjuka och döda ökar. Det är ju trots allt bara en förkylning. Så mycket väsen över hela världen pga en förkylning.
  • Anonym (På riktigt)
    Anonym (Nope) skrev 2020-12-08 13:01:37 följande:

Jag kommer absolut inte ta det.
    Ett vaccin tar mellan 10-15 år att få fram samt godkänt i normala fall.
    Ett vaccin som har tagit mindre än ett år litar jag inte på för fem öre. 
    Låt de äldre och riskgrupper ta det och sen rapportera från dem.
    Det låter grymt men låt dem ta smällen. Hellre dem än de friska.

Varför ska dessa grupper offra sig för dig? 
  • Anonym (På riktigt)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 13:19:05 följande:
    Det ska de inte. Om de inte vill förstås. Däremot finns det en vettig tanke bakom att dessa som faktiskt verkligen riskerar något gällande covid kan ta vaccinet. Om de vill. De förlorar inte heller lika mycket då deras livsår i vilket fall är färre. Och funkar ett vaccin så ska ju inte en ovaccinerad människa vara ett problem.... 
    Jag tillhör 2 riskgrupper men förväntas leva lika länge som andra om jag inte får någon allvarlig sjukdom. Jag förstår inte varför jag ska ta ?smällen? för att friska människor ska ta vaccinet. Men detta är ett gammalt tankesätt. Så tänkte man under andra världskriget också. Då fanns det också människor att offra. Människor som inte var lika viktiga
  • Anonym (På riktigt)
    Anonym (Nope) skrev 2020-12-08 13:24:53 följande:
    Man får offra dem som är svaga så de yngre och starka kan leva vidare, vilket egentligen är helt naturligt om man kollar på djurlivet. De äldre har redan fått leva länge. Varför vaccinera alla och riskera hela samhället? 
    Som jag svarat tidigare i tråden. Alla i riskgrupperna är inte gamla. Men du tycker att alla riskgrupper ska offra sig för dig. Så gjorde man under andra världskriget också. 
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?