• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Tow2Mater skrev 2020-11-23 12:49:53 följande:
    Ha ha ha; du tror verkligen en majoritet ar hemmafruar idag? hahaha.

(Ska också komma ihåg det dar om hoga loner nasta gång USA Walmart, minimum wage etc diskuteras nånstans.)
    Ja, det är är vad hemma betyder med barn, och görs även av män.
  • klyban
    Anonym (man) skrev 2020-11-23 13:06:46 följande:
    Nja, har sitter snarare och ljuger svenska folket rakt i ansiktet.

www.expressen.se/debatt/en-expertmyndighet-so.../

Och hur du lyckas få det till att FHM är överens med andra experter i världen är ju snudd på komiskt. Att de själva påstår det betyder inte att det är så. FHM påstår många saker som resten av världen inte håller med om.
    Som vad?
  • klyban
    Anonym (man) skrev 2020-11-23 13:18:08 följande:
    Gör vi? 
    Hur kan du missat att vi ska hålla avstånd, har dom inte sagt det över tiotusen gånger än så det fastnat.
    Anonym (man) skrev 2020-11-23 13:16:11 följande:
    Den ursäkten håller inte längre, vi är på ANDRA vågen nu klyban inte första vågen. Du vet den där som ALLA (utom tegnell) visste skulle komma. Och vi agerar exakt lika segt och lamt som vid första med exakt lika dåliga resultat.

Intressant att jag inte ens diskuterade det du nu skrev där.
    Jag pratade om pandemiberedskap och att ingen budget eller resurser fanns på plats, fast än FHM flaggat för detta i länge länge.

Varför smittspridningen är såpass omfattande nu, det är för att smittan legat och pyrt på mer ställen än i Stockholm.

Och att folk inte följer FHM/Löfvens uppmaningar, och man undrar vem det är som inte gör.

Anonym (man) skrev 2020-11-23 13:19:00 följande:
    Allt

Det vet vi redan är felaktigt påstående av dig.

Dr Nail skrev 2020-11-23 13:22:25 följande:
    Jo, nej, men vi har GODA MÖJLIGHETER att göra det.

Hur som, finns ingen anledning att rekommendera att tvätta händerna i nuläget.

Ska vi inte tvätta händerna?
    Vem har sagt det och varför?

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-11-23 13:57:51 följande:
    Folk KAN tvätta händerna, det är som sagt inte förbjudet; men det finns ingenting som tyder på att det skulle vara effektivt mot smittspridningen.

Dessutom kan nytvättade händer vagga in folk i falsk trygghet, då viruset sprids mest på andra sätt än kontaktsmitta.

Det du skriver kan vara till 100% sant, men även till 100% fel.
    Allt det svaret beror på är vart ens hädner varit och vad händerna dragit med sig.

Men vill du inte tvätta händerna, så är det inget jag bryr mig om ens.
    Undrade vem som hade påstått vi inte skulle göra, och det visade sig ingen.
    Och det var allt man behövde veta.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2020-11-23 14:03:30 följande:
    Hur kan du ha misstolka BILDEN i inlägget du kommenterade då enormt mycket? Är du blind och kan bara läsa text? Och det leder till.... om du inte är blind och kan se bilder, hur kan du förvänta dig att någon ska ta dig på allvar när du argumenterar så ofattbart barnsligt?

Jo vi har förstått att du är väldigt "selektiv" med vad du diskuterar när det passar dig.... se ovan.

Samma gamla uttjatade och lika löjlig ursäkter... som sagt, det skitsancket gick man på i första vågen med de håller inte för fem öre för andra vågen som vi VISSTE skulle komma och som vi borde förberett oss för men inte gjorde.

Mm eller hur, för det är ju bara jag som påstår att FHM är ute och cyklar...de har ju inte alls fått massiv kritik både inifrån och från utlandet....Hur är vädret i din fantasivärld förresten?

Då får du pressa kollektivtrafiken.
    Men på en bild har man avstånd, vilket jag tyckt varit komiskt länge nu.

Jag är inte selektiv, du svarar på pandemiberedskap då inlägget handlade om just den, och det förklarade jag nu för dig.
    Som du förstår, diskussionen här består av fler än en del om COVID-19 och vi pratade om att ingen budget fanns fast varningar om pandemier har FHM berättat om länge och till riksdagar och regeringar.
    Jag förstår nu att du 9inte ville prata om pandemiberedskap, men då blir din citering fel.

Att du tror det är ursäkter är nog problemet, och när jag pratar om möjliga förklaringar.
    Men nu vet du.
    Skåne är ett perfekt exempel för detta, då de fick mer det att pyra föra omgången.

Vi vet redan att allt inte är fel, så varför säger du ett sådant fel, är det desinformation du pysslar med.

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-11-23 14:07:22 följande:
    Att tvätta händerna är en politisk åtgärd, snarare än forskningsbaserad.

Du behöver inte tvätta händerna för min skull.
    Vet redan att jag aldrig komemr ta dig på händerna ändå.(Och hur vet jag det?????, jo, för jag tar ingen i händerna idag då jag följer rekommendationerna, gör du?)

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-11-23 14:07:22 följande:
    Att tvätta händerna är en politisk åtgärd, snarare än forskningsbaserad.
    Då får säga till om du sen opererar dig att du inte vill läkaren ska tvätta händerna, för det är vad du sekundärt berättar.
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-11-23 14:19:31 följande:
    Hahhahahh ^^ plötsligt händer det. Inte lätt med ironi, eller hur.

Men det spelar ingen roll, ville bara illustrera hur omvärlden och forskningen ser på länder som Sudan, Sverige och Vitryssland.
    Annars har man redan bevisat inom kirurgi att tvätta händerna är effektivt, och detta för hur länge sedan som helst.
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-11-23 14:30:28 följande:
    Ok, klyban, ok. Fortsätt att tvätta.

Ja, jag tvättar händerna när jag kommer hem direkt, och sen inte alls lika mycket då mina händer inte tål tvätt för ofta, då de spricker.
    Som du förstår, jag följer rekommendationerna, gör du?

• klyban

Att inte appar kan ha integritetsproblem med så här personliga saker, hur resonerar man då?
    Att den är ohackbar?
    Och för de som anser det är ett integritetsproblem att bli tvingad att installera en app, har man glömt av dom?

Personligen skulle jag inte ha problem med installera en sådan app, men min nuvarande telefon har ingen plats till det allra minsta.
    Så jag kan aldrig ens installera en app, eller ens någon app.

Finns det nått land som som lyckats med appar?
    Sen behöver man inga appar för inse smitta återfinns vid folksamlingar och utan socialdistansering.
    Och problem två är att man har aldrig med de som inte är bekräftat smittade.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin