Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
(Ska också komma ihåg det dar om hoga loner nasta gång USA Walmart, minimum wage etc diskuteras nånstans.)
Intressant att jag inte ens diskuterade det du nu skrev där.
Jag pratade om pandemiberedskap och att ingen budget eller resurser fanns på plats, fast än FHM flaggat för detta i länge länge.
Varför smittspridningen är såpass omfattande nu, det är för att smittan legat och pyrt på mer ställen än i Stockholm.
Och att folk inte följer FHM/Löfvens uppmaningar, och man undrar vem det är som inte gör.
Det vet vi redan är felaktigt påstående av dig.
Ska vi inte tvätta händerna?
Vem har sagt det och varför?
Det du skriver kan vara till 100% sant, men även till 100% fel.
Allt det svaret beror på är vart ens hädner varit och vad händerna dragit med sig.
Men vill du inte tvätta händerna, så är det inget jag bryr mig om ens.
Undrade vem som hade påstått vi inte skulle göra, och det visade sig ingen.
Och det var allt man behövde veta.
Då får du pressa kollektivtrafiken.
Men på en bild har man avstånd, vilket jag tyckt varit komiskt länge nu.
Jag är inte selektiv, du svarar på pandemiberedskap då inlägget handlade om just den, och det förklarade jag nu för dig.
Som du förstår, diskussionen här består av fler än en del om COVID-19 och vi pratade om att ingen budget fanns fast varningar om pandemier har FHM berättat om länge och till riksdagar och regeringar.
Jag förstår nu att du 9inte ville prata om pandemiberedskap, men då blir din citering fel.
Att du tror det är ursäkter är nog problemet, och när jag pratar om möjliga förklaringar.
Men nu vet du.
Skåne är ett perfekt exempel för detta, då de fick mer det att pyra föra omgången.
Vi vet redan att allt inte är fel, så varför säger du ett sådant fel, är det desinformation du pysslar med.
Du behöver inte tvätta händerna för min skull.
Vet redan att jag aldrig komemr ta dig på händerna ändå.(Och hur vet jag det?????, jo, för jag tar ingen i händerna idag då jag följer rekommendationerna, gör du?)
Ja, jag tvättar händerna när jag kommer hem direkt, och sen inte alls lika mycket då mina händer inte tål tvätt för ofta, då de spricker.
Som du förstår, jag följer rekommendationerna, gör du?
Att inte appar kan ha integritetsproblem med så här personliga saker, hur resonerar man då?
Att den är ohackbar?
Och för de som anser det är ett integritetsproblem att bli tvingad att installera en app, har man glömt av dom?
Personligen skulle jag inte ha problem med installera en sådan app, men min nuvarande telefon har ingen plats till det allra minsta.
Så jag kan aldrig ens installera en app, eller ens någon app.
Finns det nått land som som lyckats med appar?
Sen behöver man inga appar för inse smitta återfinns vid folksamlingar och utan socialdistansering.
Och problem två är att man har aldrig med de som inte är bekräftat smittade.