• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Pope Joan II skrev 2020-11-22 18:34:08 följande:
    Jag har inga "konfliktande" påståenden. Jag berättar för dig att vi redan har fått handen och den visar tack och lov att maten inte har någon problematik, solfjädern är ihopfälld. 

Hur du tänker dig att "statiska tester" skulle kunna användas inom det här området för att få fram det du nu påstår dig vilja veta? "Så man vet vad man har att arbeta med"? Också bra om du kan utveckla det. "Vart det tar vägen i detaljerna" - vad betyder det för dig? Vilka detaljer är det du tänker dig?

Statiska tester är berättande i det jag eftersöker, och sen får man se vad dessa tar en.

Mätresultat är en detaljer som är intressant.
    För människors ord ger jag tyvärr inte mycket för här, och med bradleyeffekten i tankarna.

En sak jag reflekterat över är hur man själv resonerat och hur mattankar inte ens kommit upp och vad beror det på.
    Därav är frågan intressant, men uppenbarligen har du inte det jag frågar efter.
    Fundersam vad du vill uppnå med konversationen, du kommer ju ändå inte med det som jag efterfrågar.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-22 19:07:47 följande:
    Varför ska inte FHM ha folk på plats och finansiera detta i typ 49 olika länder globalt, varför ska det bara vara USAs uppgift? Dags världen tar lite mer ansvar själva nu och inte bara lita på USAs skattepengar, tack o lov. Inklusive Sverige, dags att öppna skattkistan och omfördela till viktigare globala saker än årslånga föräldraledigheter och obegränsade vabbar.

Dock har FHM berättat för alla regeringar att man bör adressera problemet genom utöka detta med pandemikontroll.
    Men som du vet, så sker inte detta.

Sen har du alla misstagen i Stockholm och där KD är inblandade i en del märkliga frågor och beslut krig vården.

Det intressanta var att trumpen lade ned budget för det som skulle adressera virus och pandemier, och se hur bra det gick där.
    Där har man en president som åkte land och rike för att sprida mer COVID-19.

• klyban
    AndreaBD skrev 2020-11-22 18:52:41 följande:
    Hålla sig informerade? Om ett virus som INGEN i hela världen visste något om? Kan du förklara för mig hur man gör det? 

Det är det här jag inte förstår, och jag har hört det av flera! Hur kan man kräva av t.ex. FHM att de ska vara insatta i något som ingen i hela världen är insatt i? Framför allt så går det ju först att lära sig om det när det sprider sig. Och vad kineserna säger kan man kanske inte lita på. 

Man skapar narrativ man tror betyder nått.

Det intressanta är att FHM har lyft denna fråga många ggr, och för döva öron.
    Och här går det peka fingret åt alla håll och kanter.
    Dock kvarstår ju det att FHM inte getts det mandatet för göra det nämna, så jag bara antar att tow vill skapa en budget för detta.
    Annars blir det makalöst konstigt.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-22 19:14:09 följande:
    Alla regeringar? ja, folket ville ju ha vabbar och fl-ledigheter, inte pandemiberedskap.

Trumnp har inte lagt ner budget, han har tack o lov minskat budgeten, dags resten av varlden hjalper till!

FHM sagt att detta behövs, så dom har ryggen fri som du förstår.
    Och utan resurser går det inte göra det du förstår, och prata om annat ändrar inte detta faktum och det vet du också redan.

trumpen tog bort budgeten det pandemiberedskapen som Obama hade installerat, och se hur det gick utan.
    Sen åkte trumpen land och rike runt och spred COVID-19 över landet.
    Och nu betalar man priset för detta, vet faktiskt inte varför du låtsas om annat då du reden vet om detta att det skett.
    Det finns på band också, bara en sådan sak.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-22 19:37:45 följande:
    Vaddå utan resurser? Sverige har en massa resurser, bara att omfordela lite.

Ja, FHM bad om resurser och inga fick av flera regeringar, är det nått som är oklart på den delen.
    FHM har ryggen fri i frågan då de inte fick de medlen att starta upp en pandemiberedskap.
    Och även varnade FHM om detta är ett problem för folkhälsan, men för döva öron.

Och där har du svaret på att vi inte fångar detta tidigare, frågor på det?
    Och trumpen tog bort budgeten på deras pandemiberedskap, och se hur illa det gick.
    Så har du nått och jämföra med och riktig ordentlig inkompetens.

Och vill du ha nått här, så får du förespråka en ökad budget för såna här pandemiberedskap.
    Annars säger du inget för framtiden heller, nått säger mig det inte är av intresse för dig.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-22 19:45:16 följande:
    Mattankar inte ens kommit upp? Haha!

Du, om experterna säger att det inte finns några anvisningar om att mat smittar, skulle du ju kunna googla dig till forskningen om detta, om nu detaljerna intresserar dig. Det har forskats på (i liten utsträckning än så länge) hur coronavirus kan tänkas överleva på plast, trä, metall, mat osv. Hittills har inget framkommit om att det kan smitta via mat, men du kan säkert googla dig till detaljerna om detta om du är intresserad. 

Jag efterfrågar detaljer och inte vad de säger, det är så man skapar sig en uppfattning.
    För jag tror vi har ett mörkertal här, men är det så att statiska test berättar att det inte går smittas(pga avsaknad av virus) så skulle jag i stället veta.

Bradleyeffekten är säkerligen enorm här.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-22 19:36:45 följande:
    OECD tycker alltså att det viktigaste för länders välbefinnande (inkl. ekonomiska aspekter) är att få så få smittade som möjligt, dvs minska Rtalet, ha så få ockuperade IVA platser som möjligt, ha liten mobilitet, använda munskydd etc. Dom har gjort undersökningar och kommit fram till att det gått risigt i Sverige beträffande detta. Det kan man väl säga innebär att de sågat Sverige. 

Nu läste jag inte artikeln i DN (betalvägg) men kanske någon drog slutsatsen att eftersom resultaten är dåliga, är strategin dålig ... vet inte vad det stod. Hoppas du fattat nu vad resultat innebär. 

Jaha, så Sverige vill inte sänka Rtalet snabbt, dvs att antalet smittade går ner? Det är nog Sverige ganska ensamt om i så fall. Man vill hålla smittan låg, men inte sänka den? Dvs man tycker att Rtal på 1 är ok? Det är inte första prioritet, när tom OECD tycker det? Väldigt underligt. 

Tycker inte att ditt Land As strategi liknar Finlands. Där strävar man mot noll smittade (utopiskt mål, men rätt). 
    Finns på AB också.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-22 19:55:15 följande:

Nått som behövs göras med vissa, det är att upprepa upprepa och åter upprepa.

Så vi provar igen:

Sverige har en massa resurser, bara att omfördela lite.

Ändrar igen inte att FHM inte hade de resurser som krävdes, och ges ingen omfördelning så vi vid exakt samma punkt som före detta inlägget av dig.

FHM har ryggen fri, då de har varnat om att en pandemiberedskap bör finnas.

Och som du vet, så var det FHM man ville göra till syndabocken på att man inte fångar det i tid, så inte det glöms av dig.
    Dock har FHM ryggen fri, då varken en omfördelning skett, eller en helt ny budget i deras varningar.

• klyban
    Anonym (Proctor) skrev 2020-11-22 19:48:49 följande:
    Tegnell är ju en klassisk svensk media-hjälte. En gubbjävel med pondus som burdust kör över andra experter och driver sin egen linje oavsett vad vetenskapen kommer framtill.
    Om man ignorerar viss forskning, så går det påstå en sådan sak.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-22 20:05:12 följande:
    vi provar igen:

Sverige har en massa resurser, bara att omfördela lite.

Exakt, och sker ingen omfördelning till ett Pnademiskydd så har fortfarande FHM gjort rätt genom varningen, som blev obesvarad.
    Rätt simpelt faktiskt.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin