• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (man) skrev 2020-11-24 12:07:20 följande:
    Ja Tegnell har onekligen ett svårt språk eftersom det han säger i interna läkta mailkonversationer inte riktigt stämmer med det hans säger officiellt. Så mao verkar enda sättet att tolka Tegnell rätt vara att försöka förstå vad han INTE säger. 

Mailen är den förutsättningslösa diskussionen, där man diskuterar i från andra perspektiv, den är ganska enkel att förstå att man har.
    För det vore ju GALET  tokigt om man bestämmer sig i förväg i en förutsättningslös diskussion om ett helt nytt virus.

Och även detta är en del i Tegnells språk och arbete, men där man hittar på saker som inte finns istället.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-24 12:09:59 följande:
    Nu vet du att du exponerat att du "brottas med att förstå Tegnell". Newsflash, vi tar det bara som en bekräftelse på något vi redan vet.

Jag har tolkningsföreträde på min egen text.... och nu vet du och är fastställt nu!

Och sen när man går vidare, så inser man också att flera i tråden inte ens kan återge vad Tegnell har sagt, se bara om flockimmunitet.

Så min analys är spot on på den punkten.

Men för all del, förklara gärna varför man förstår Tegnell, och sen aldrig klarar av att återge ge den Svenska strategin som då INTE är en flockimmunitet.
    Beror det på att man kan språket?
    Känns inte så, då man upprepat detta HUNDRATALS gånger att vi har en annan strategi än flockimmunitet.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2020-11-24 12:18:33 följande:
    Nja, fast din texter handlar ju rätt ofta om att du totalt förvanskat det andra skriver. Som tex användandet av munskydd, andra har varit väldigt övertydliga med att det bör användas för ANDRAS skull, men det lyckas ju du gång på gång förvanska... eller hur klyban?

Anledningen till att du tror att ingen förstår Tegnell är att du verkar nästan ha en religiös tro till allt han säger. Andra som inte är lika frälsta förhåller sig mer rationellt och objektivt till det han säger och ser uppenbara brister som du i din nästan religiösa tro missar. Att prata Tegnell med dig är som att prata om gud med en religiös fanatiker.

Tegnell berättar för oss alla att resultaten är delade, och att socialdistansering är viktigare.
    Och med tanke på hur en del munskyddsanvändare plogar sig fram, så är nog risken stor att det sker smittor där.

Det är du som säger att jag säger ingen förstår Tegnell, inte jag, märkte du det, eller hoppades du jag skulle missa?

Och som du förstår, Tegnell bygger sitt på vetenskapliga slutsatser(Ibland tillfälliga, då saker ändrar på sig) man gör på FHM efter sina mötet och genomgångar.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2020-11-24 12:22:51 följande:
    Ja så kan man se det, eller så kan man se det som hyckleri och falskspel.

Jag tror säkert man kan se massor med fina poänger i bibeln om man är troende, för någon som inte är det är det bara en bok med många både rationella och väldigt irrationella budskap.

Det är så förutsättningslösa diskussioner går till, man stöter och blöter ett ämne och se vad som trillar ur.
    Och i detta fallet så trillade inget ur just på det området.

Vad nu bibel har med FHM och den förutsättningslösa diskussionen de haft om mer än en sak.

Din bibel vore mer passande analogi om man inte tagit diskussionen, vilket skulle betyda man redan bestämt sig före man diskutera om det.
    Vet inte om det är det du förespråkar att de bara får bra om den strategin/metod som sen är den man rekommenderar.
    Här du själv hur tokigt det låter, tack gode gud vi har FHM så lyfter blicken, än stirra sig blind på en detalj utan ens reflektera att titta på andra saker.

• klyban
    AndreaBD skrev 2020-11-24 13:12:18 följande:
    Hm... men vem ska göra det då? Jag tvivlar på att det skulle bli bra om det blir mer centraliserat. Kanske kan man låta dem sköta det men ger dem mer konkreta direktiv och kontrollera att de följer dessa?

Det är en bra fråga, dock verkar det vara en hel del problem i kommunernas skötsel av denna vård.

Kan vara den svåra besparingarna man ger också.
    Men verkar saknas läkare, då man inte får en individuell bedömning.
    Och sen brister i verksamheter som tex innan den basalavårdhygienen, som borde vara lika bra som på sjukhusen.
    Vet dom började på urusla 47% där, samtidigt sjukhusen låg på 80% eller över och om jag minns rätt, kan vara tom högre.

En sak är säker dock, det är nått i äldrevården som gör att de inte kan sköta sitt jobb mot människan.
    Och när man läser att man inte ens tar dit en läkare och gör bedömningar är mycket beklämmande.
    Nu är detta inte en talan om hela landet äldrevård, men de få jag pratar om vittnar om löpande band och nedskärningar och snabbt snabbt snabbt.
    Hur det är på andra ställen har jag inte förmågan och veta, men man ser en del gnäll dock.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-24 12:36:00 följande:
    Du är inte spot on gällande något du skrivit till mig. Oftast skriver du påståenden som du fabricerat ÅT mig och sedan ska argumentera mot.

Men nu har vi ju svart på vitt att du brottas med att förstå Tegnells språk. Inte konstigt att du brottas med allas språk då, mtp att Tegnell inte är det minsta svår att förstå rent språkligt. Han är ju inte heller i en sits att kunna vara ironisk (vilket var din första bekännelse i tråden att du inte förstod).

Jag har tolkningsföreträde på min egen text.... och nu vet du och är fastställt nu!

Att vi har flera som inte klarar av att återge den Svenska strategin och som INTE är flockimmunitet och detta fast man upprepar det på varje PK jag sett, och säkerligen även de jag inte sett heller.
    Så är det spot on att det är folk som inte förstår vad Tegnell säger riktigt, en del inte alls och brottas betyder att man behöver reflektera.
    För så blir det när man lyfter nått som inte ens existerar, som en flockimmunitetsstrategi.
    Då berättar man att det är nått man inte längre förstår och när det blir så galet fel.
    Och Tegnell & co har ju bara upprepat detta hundratals ggr, och ändå återges det fel.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2020-11-24 12:46:20 följande:
    Skitsnack, Tegnell avfärdar allt som inte stämmer med deras egna tolkningar rakt av utan någon som helst förklaring för varför deras egna tolkningar skulle vara bättre. 

Problemet med Tegnell och FHM är att han hittills aldrig behövt förklara sig för någon, hans och FHM ord har varit lag och aldrig ifrågasatts av regeringen. Men deras position som påvar som för guds talan och inte får ifrågasättas börjar förhoppningsvis lida mot sitt slut.

Förhoppningsvis får de inom en snar framtid BEVISA sina teser och BEVISA varför de skulle vara bättre än omvärldens. 

När man diskuterar så kommer man fram till saker, och för och komma fram till saker så måste man diskutera allt.
    Och den är en del i den förutsättningslösa diskussionen innan  man tar ett beslut/rekommendation.
    Att man tror man bara diskuterar en sak, det gör mig mörkrädd.
    För det är då vi verkligen kan hitta på nått galet fel.

Det finns ingen snar framtid att diskutera COVID-19 det kommer ta åratal innan man ens har samlat in världens fakta.
    Och vet redan nu att en ABNORM politiksbias kommer starta upp här, enda chansen är om man lyckas hitta oberoende att reda ut detta, och som skiter i sina hemländer.
    Vi såg ju detta lite när man började inse det inte funkar att stänga ned samhällena till större delen, då uppstod en enorm prestige att det INTE UNDER NÅGRA omständigheter fick jämföras med ett öppnare samhälle och när de själva insåg att det inte alltid går stänga ned på det viset de gjorde omgång ett.

Den studien kommer bli jobbig och reda ut, men den ska göras oavsett.
    Men tro de kommer snart kommer inte ske, och väljer man den svenska utredningen, så kommer den bara snudda vid ämnet idag.
    Det är ju så enkelt att idag vet vi mycket mer om COVID-19, men alldeles för lite.

Och en sak som borde få stor kritik, det är människor som inte följer rekommendationerna, för det är människor som smittar, verkar som en hel del i samhället helt glömt detta idag.
    Men men, jag kan bara följa dom själv, och hoppas på andra.

• klyban
    Anonym (Fasanen) skrev 2020-11-24 13:01:46 följande:
    "Och med tanke på hur en del munskyddsanvändare plogar sig fram, så är nog risken stor att det sker smittor där."

Kan skrivas om till

"Och med tanke på hur väldigt många människor idag utan munskydd plogar sig fram, så är nog risken stor att det sker smittor där."

Munskydd kan inte bara skydda utan också användas som en symbol för att påminna folk om att följa rekommendationerna. 
    Det finns inte entydigt svar på den.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-11-24 15:47:03 följande:
    Det har jag också. Så var vänlig och håll det i minnet nästa gång du eventuellt känner dig nödgad att skriva något till mig, om mig eller om det jag skriver eller svarar på. Så var det fastställt en gång för alla. Tack på förhand.

Nu frågar jag dig vad du menar ibland och om du jag utveckla ditt resonemang, och ni svarar aldrig.
    Därför behöver jag alltid tolka dina inlägg vid dom tillfällena, så ja, det blir många ggr med dig att det blir fel då du inte vill delta i att berätta vad du sade.

Intressant är att jag nu har berättat för er vad orden betyder och nu upprepade gånger och MED exempel på att folk har problem med att förstå Tegnell.
    Och här har vi flockimmunitet, här har vi vår strategi som Tegnell & co har upprepat hundratals ggr, men inte ens en gång kan återges rätt.

Och då är frågan, om Tegnell är så enkel att förstå, varför upprepas samma fel om och om igen, om och om igen,om och om igen,om och om igen....osv... länge länge, då man fortfarande hävdar att vi har en flockimmunitetsstrategi och efter hundratals upprepningar av Doktor Tegnell & co.
    Visst är det intressant att man hävdar man förstår Tegnell och sen syns det inte ens.

• klyban
    FDFMGA skrev 2020-11-24 15:52:12 följande:
    Mm, jag tillhör dem som inte lever upp till din förståelse för personer som tränger sig i dessa tider - jag betraktar tvärtom det som oerhört hänsynslöst att inte följa rekommendationerna och hålla en sådan distans till folk att man inte riskerar att sprida smitta - i min hänsynslösa värld vill jag inte känna smuts- eller svettlukten från folk som inte har förstånd att hålla distans.

Särskilt provocerad blir jag av personer som tycks tro att de är skyddade mot smitta i och med att de bär munskydd.

Du har inte funderat på att låta ditt milda förlåtande sinnelag omfatta alla här i trådenGlad

Träffa en mamma med sitt barn idag, de tog omvändor kring ALLA i affären med sina munskydd på.
    Men kan vara pga mamman var 80-85 år, och kanske de förstår att munskydd inte är en sköld mot allt.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin