Anonym (Proctor) skrev 2020-11-28 10:36:13 följande:
Ja, medlöpare var ordet. Visa mig ett inlägg där du med full kraft kritiserade S så ska jag ta tillbaka det.
Ja, grundlagen sätter gränser. Trots dessa produceras mängder av nya lagar varje år. Hur svårt ska det vara att producera lagar som minskar smittspridningen utan att bryta mot grundlagen. När det gäller att beskatta folket är ju uppfinningsrikedomen oändlig, men när det gäller att rädda liv - not so much.
Jag tycker diskussionen om lagar är ointressant. Enda syftet är att dölja regeringens misslyckande.
Du har fortfarande inte förklarat vilken grundlag som hindrar regeringen och varför den tvingar regeringen att agera som en snigel.
Varför ska man kritisera S för en fråga som sköts av myndigheter?
Kan det vara att du inte vet hur Sverige fungerar ens det allra minsta?
Undrar då inget tyder på att du gör.
Dock har du berättat mycket om dig själv i denna diskussion om COVID-19, och det tackar vi för.
Dock blir det väldigt komiskt när du inte förstår att det är myndighet, regioner och kommuner som sköter frågan och att Regeringen endast kan hjälpa när man ber om hjälp av dom.
SD är annars roliga, där skolkade föredettingen ifrån krisövningen i Riksdagen, och för vad?
Död närstående?
Akut egen sjukdom?
Nej då, nej då, för att dela ut flygblad i Turkiet och få inreseförbud till Turkiet, var viktigare än att ens fundera göra nått för folket i den stundande krisen.
Sånt är talande.
Om du missat denna, så betyder det att du nu lärt dig nått:
I 12 kap. Förvaltningen 2 § och 3 § regeringsformen stadgas:
Ingen myndighet, inte heller riksdagen eller en kommuns beslutande organ, får bestämma hur en förvaltningsmyndighet i ett särskilt fall ska besluta i ett ärende som rör myndighetsutövning mot en enskild eller mot en kommun eller som rör tillämpningen av lag.Förvaltningsuppgifter får inte fullgöras av riksdagen i vidare mån än vad som följer av grundlag eller riksdagsordningen.