Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Ja, du pratade om att en omfördelning går att göra, men som du ser så har ingen sådan skett.
Därför är FHM rygg fri på den punkten, och det är kontentan av ingen omfördelning skett.
Ja, du pratade om att en omfördelning går att göra, men som du ser så har ingen sådan skett.
Därför är FHM rygg fri på den punkten, och det är kontentan av ingen omfördelning skett.
Det är vad du svarar på och om det inte finns en budget för pandemiberedskap, om budget är ny eller en omfördelning.
Så står vi vid samma punkt, inget politiskt beslut om en omfördelning har skett och därmed kan inte FHm lastas för att inte.
Och eftersom det var det som detta handlade om, så är omfördelningsdiskussionen över om FHM.
Men du har kvar narrativet för framtiden att det krävs en omfördelning till en pandemiberedskap och på bekostnad av nått annat i samhället.
Idag saknar den diskussion relevans för det nämnda, som du aldrig pratade om ens.
Det ska vara korrekt och vi förstod att du pratade om något annat efteråt.
Men först måste ett politiskt beslut tagas, och där är vi inte än, då ingen regering har tagit upp frågan trots varningarna.
Nej, varför ska jag mala vidare och nu när du pratar om framtidens pandemiskydd och hur du vill ha det finansierat
Och allokering är ett förslag att lösa det på, finns mer lösningar också.
Nu gäller det att vi alla följer Löfvens råd.
Inga svårigheter för mig, då jag följer de alla.
Men många som inte följer dom, och det är dom som är de skyldig att viruset sprider sig.
Ja, du kan sätta på dig munskydd, det är inte emot lagen att göra så.
Och avsett om du sätter på dig ett munskydd eller inte, så ska vi fortfarande följa Löfvens råd.
Som du förstår munskydd eller inte, ändrar inte de råd Löfven gav oss och som vi ska följa nu.
Detta är ingen politik.
Du har ett ansvar själv, och låter som du säger du vägrar ta detta, då är du en del av problemet i COVID-19 spridningen.
Sluta träffa människor på jobbet är mitt råd, eller åtminstone begränsa det i det grövsta.
Och ja, du ska inte träffa andra på din fritid, utan högt en eller två vänner.
Jag skött mig exemplariskt sedan det startade, och det är väldigt enkelt.
Dock intressant att du vägrar för andra inte sköter sig, eller vad nu detta betydde.
Vad är det FHM inte står bakom?
Det Löfven gör är och förklarar oss skärp er era idioter.
Och Löfven har rätt, och en liten detalj virusen är inte politiska.
Vad i detta handlar om sossar, allt man berättar att nu missköter ni er och skärp er.
Om vi ska ta SD, så deltog de inte ens i katastrofövningen i riksdagen, så de bryr sig inte alls och det låter som ett dåligt alternativ och med tanke på hur det gnälls på de döda nu.
Så alternativen här är bara sämre, och för vad?
Jo, dela ut flygblad i Turkiet
Nu är det människor som ska skärpa sig, och trodde detta var uppenbart.
Men nu vet du, så den går inte köra två ggr.
Den som inte lyssnar på Löfven har helt diskvalificerat sig ifrån klaga på nått om COVID-19.
Och varför jag säger virus är inte politiska, det är av enkla anledningen att man försökte säga virus har nått med sossar och göra.
Skärp er säger jag, och er är GIVETVIS de som slarvar eller kanske tom skiter i det hela.
Så är det säkerligen, för det är ofta man får inlägg där man påstår saker som inte ens är deras ansvar.
Och ofta handlar det om att ge FHM egenskaper de inte har och ge regeringen egenskaper de inte har.
Sen resten är väl rätt fördelat på felen där.
Och en sak som nästan alltid missas, det är regionernas ansvar som man vill lägga på någon annan som inte ens har med saken och göra.
Har skolan fallerat så illa, eller vad beror det på att man får det så himla fel om COVID-19 och vilka som har vilket ansvar?
Eller kanske man bara struntar i det, för vi korrigerar ju dessa uppgifter ofta och vart ansvar ligger i de olika COVID-19 frågorna.
Du ser ju också hur reaktionen är när Löfven säger skärp er, så är svaret det skiter väl vi i och sen tror de att de har nått och säga om COVID-19 om smittade och dödade.
Att ett hat för Löfven kan göra så man spelar med sina nära och käras liv, och i en fråga som inte ens är Löfvens.
Sånt är perplext och makalöst.
Vet inte riktigt vad som ska diskuteras om pandemiberedskap som ingen fanns i Sverige, då ingen tog FHM på allvar.
Och svaret finns redan att vi saknar det som krävs.
Men USA, de hade en pandemiberedskap och den lade trumpen ned då han tyckte det var för dyrt, och sade att det är enkelt att anställa tillbaka dom med kompetens.
Ja, det visade sig att ingen sådan skedde, men Dr. Carrol fick återuppta ta sitt superviktiga uppdrag Global Virome Project.(Dock endast en budget för 6 månader, sen om det arbetet(Budget) har förlängts är en bra fråga)
I andra änden av Dr. Carolls arbete, så betyder det att man kan fixa botemedel och vaccin TILL ALLA virus av de olika strains som kan uppstå i en av dessa familjer(Coronaviruset är en familj på ca 4500 olika)