Anonym (Fasanen) skrev 2020-11-19 00:29:17 följande:
Tegnell är en av de som leder det, en av de högst anställda, inte bara en anställd. Han har nog en hel del att säga till, om inte det mesta.
Varför berättar du att du inte vet hur en myndighet arbetar?
Vi vet alla att Tegenll har ett större ansvar än de flesta i FHM, dock så kommer man fram till saker genom diskutera förutsättningslöst och stöter och blöter även saker man inte ens funderar på att göra.
Men visst är han den som har ett större ansvar, men det betyder ändå inte det du försöker göra.
Man ställer sig frågande till din misinformation.
Anonym (Fasanen) skrev 2020-11-19 00:34:13 följande:
Nej jag ska inte lista dem.
Allvarligt, vi borde ta och göra nåt vettigare än sitta här och prata om nåt som inte leder nån vart alls.
Det blir så när du tar upp nått som vi inte ens har.
Det är ingen som vet varför en del av er ylar om vi har en flockimmunitet, då det berättar man inte har några direkta kunskaper om vad som skett i frågan.
Visste du om att FHM har upprepat den Svenska strategin varje PK jag sett, har du ens sett en PK?
Eller hur kommer det sig du missat vad den Svenska strategin är?
Anonym (Proctor) skrev 2020-11-19 01:17:13 följande:
Varför citerar du mitt inlägg när du inte klarar av att svara på det? Här kommer inlägget igen. Du behöver inte svara, men då kan du låta bli att citera. Om du vill diskutera förvaltningmodeller föreslår jag att du startar en egen tråd om det. Vi hoppas på många deltagare, haha.
Haha, FHM har väl inte tagit något ansvar överhuvudtaget.
Men vem är då ansvairg?
- Nä, du vet. Vi är lite agila. Man kan säga att ingen tar ansvar.
Och vem styr dig?
- Ja, vem kör? Det är ju jag som kör (Långben på julafton)
Nästan 100 döda på ett dygn nu. Är det kanske dags att erkänna att detta är en skandal som inte stannar vid Estonia gånger 6?
Vi ska inte hacka på personer. Vi ska hacka på de som gjort dessa personer möjliga. En del har förmågan att sätta sig på andra, förminska och vägra lyssna. Då kan det bli så här.
Vad gäller strategin så skrev jag ju att den är dålig. Frågor på det?
Faktum kvarstår, vi har ingen flockimmunitetsstrategi oavsett, det hade man vetat om man hade tittat på något av de hundratalet PK som man upprepat den i.
Finns inget dåligt med en strategi som går ut på att IVA-platser ska alltid vara tillgängliga.
Och där har man lyckats till 100%, och nu får se vi se om den lyckas igen.
Anonym (Proctor) skrev 2020-11-19 01:19:12 följande:
Myndigheten är bara rådgivande, men du kommer ju inte kritisera regeringen hur stora misstag de än gör.
Det är inte regeringen som har ansvaret på det sättet, de har ingen kompetens att hantera smittofrågor.
Dock är de stödjande till FHM beslut och rekommendationer.
Kan det vara så att du inte förstår hur Sverige är uppbyggt med sina myndigheter och hur ansvar fördelas?
Undrar ärligt, då dina svar inte riktigt reflekterar hur Sverige fungerar, elelr ja, inte alls stundtals.