• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • 19mark82
    Anonym (man) skrev 2020-06-01 10:08:16 följande:
    För att de råd hon får inte säger det hon vill höra... den här tråden har gått över till att bli en "säg vad jag vill höra eller dra" tråd.
    klockrent!..och sorgligt.
  • Anonym (Blåbär)

Jag för står inte riktigt här.

Varför tar han era besparingar till att bo på hotell och äta ute?

Det är inte rätt!

Han har väl ett jobb och kan betala för sig själv under den tid du behöver för att läka?

Det är det minsta han kan göra.

Det finns billigare hotel eller vandrarhem med spis & microvågsugn, kylskåp osv. Han behöver inte äta ute varje dag heller.

• 19mark82
    Anonym (Blåbär) skrev 2020-06-02 11:12:51 följande:

Jag för står inte riktigt här.

Varför tar han era besparingar till att bo på hotell och äta ute?

Det är inte rätt!

Han har väl ett jobb och kan betala för sig själv under den tid du behöver för att läka?

Det är det minsta han kan göra.

Det finns billigare hotel eller vandrarhem med spis & microvågsugn, kylskåp osv. Han behöver inte äta ute varje dag heller.

"för står"? Förvånad
  • Anonym (Spegeln)

Anledningen till att han bodde på hotell och åt ute i början när vi va ifrån varandra var för att det inte fanns någon andrahands lägenhet. Att få förstahand fanns inte heller med så kort varsel.

Anledningen till att våra gemensamma pengar gick åt, är för att vi har gemenast konto. Vi dela allt. Inget ditt är mitt.

Vi har inga släktingar här,inte så många vänner heller. Jag vill inte att någon ska veta därför är svårt att bosätta sig hos någon som inte vet något.

Har även skrivit det i mina tidigare inlägg!

Just nu kommer vi inte flytta ifrån varandra. Jag vill ge oss en ny chans. Om vi sen väljer att flytta ifrån varandra. Ja, då får jag ta lån för att komma på fötter på nytt igen.

Har läst tråden jag blev länkad till, och ska försöka få mig tiden till att kolla igenom filmerna.

Jag försöker se varje dag som en NY DAG! Men kraschar alltid. Och som sagt, dom senaste dagarna, sen jag bytte jobb, har varit fruktansvärda. Dels för min chef som frågar konstant, och idag när jag sa till henne att jag inte vill bli frågad, så blev hon lite snopen, för hon vill ju bara mitt bästa. Jotack, men det bästa är inte att fråga varenda dag med valpögon hur jag ska klara av att gå vidare med min man som varit otrogen. Det räcker med att jag ser någon som ser ut som henne lr hennes syster så blir jag ett vrak. Jag får ont i kroppen, svårt att andas, nära till gråt, stickningar i kroppen, hjärtat slår hårt, blir svart för ögonen, yr.

• Anonym (Finns med dig som medmänniska)

Eftersom du har bestämt dig att du vill ge er relation en chans så finns det väl bara ett råd kvar då...tid... ge det tid. Sätt upp vecko och månads"mål" hur du vill att dit mående ska utvecklas. Gör det de så fortsätt och funkar det inte så har du en plan för vad du ska göra. Men någon slags plan/struktur med mål kanske är din grej?

• Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-02 23:11:47 följande:

Anledningen till att han bodde på hotell och åt ute i början när vi va ifrån varandra var för att det inte fanns någon andrahands lägenhet. Att få förstahand fanns inte heller med så kort varsel.

Anledningen till att våra gemensamma pengar gick åt, är för att vi har gemenast konto. Vi dela allt. Inget ditt är mitt.

Vi har inga släktingar här,inte så många vänner heller. Jag vill inte att någon ska veta därför är svårt att bosätta sig hos någon som inte vet något.

Just nu kommer vi inte flytta ifrån varandra. Jag vill ge oss en ny chans. Om vi sen väljer att flytta ifrån varandra. Ja, då får jag ta lån för att komma på fötter på nytt igen.

Har läst tråden jag blev länkad till, och ska försöka få mig tiden till att kolla igenom filmerna.

Jag försöker se varje dag som en NY DAG! Men kraschar alltid. Och som sagt, dom senaste dagarna, sen jag bytte jobb, har varit fruktansvärda. Dels för min chef som frågar konstant, och idag när jag sa till henne att jag inte vill bli frågad, så blev hon lite snopen, för hon vill ju bara mitt bästa. Jotack, men det bästa är inte att fråga varenda dag med valpögon hur jag ska klara av att gå vidare med min man som varit otrogen. Det räcker med att jag ser någon som ser ut som henne lr hennes syster så blir jag ett vrak. Jag får ont i kroppen, svårt att andas, nära till gråt, stickningar i kroppen, hjärtat slår hårt, blir svart för ögonen, yr.

Hej TS!

Jag hoppas på mina bara knän att ni hittar tillbaka. Det hoppas du någon stans med. Det är tiden som får utvisa det hela.

Hur fungerar det hemma hemma, går det att umgås med varandra, kan ni prata på all dagliga livet utan att allt skiter sig?

Din syn på hur ett familjeliv ska se ut är väldigt vackert utav dig. Därför hoppas jag verkligen av botten av mitt hjärta att ni två någon gång i framtiden kan se på varandra som ett nystartat par. Och stärkas av den här tiden som par.

Jag tror och hoppas det!

Jag har alltid sedan du startat tråden verkligen stått på din sida och hoppas att ni kan hitta tillbaka. Skulle det inte gå, då har du verkligen visst för dig själv. Att du gav det en ärlig chans.

Jag tror på dig. Skynda långsamt fram med din tid.

Ta väl hand om dig TS!

Kramar och all styrka till dig!
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-02 23:11:47 följande:

Men varför vill du inte att någon ska veta? Vill du gå och bära allt inom dig själv och bara må sämre och till slut explodera? För det är vad som kommer att hända.
    Ett sätt att ta reda på om han verkligen ångrar sig och vill reda upp allt är att låta honom berätta för era släktingar och vänner vad han har gjort mot dig.
    Det är han som ska skämmas. Inte du. Det måste du komma ihåg.
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)
    molly50 skrev 2020-06-03 08:57:53 följande:

Men varför vill du inte att någon ska veta? Vill du gå och bära allt inom dig själv och bara må sämre och till slut explodera? För det är vad som kommer att hända.

Ett sätt att ta reda på om han verkligen ångrar sig och vill reda upp allt är att låta honom berätta för era släktingar och vänner vad han har gjort mot dig.

Det är han som ska skämmas. Inte du. Det måste du komma ihåg.

Det var faktiskt ett jättebra förslag!!! Låt honom berätta vad han gjort. Låt honom ta ansvar för sina handlingar.
  • molly50
    Anonym (Finns med dig som medmänniska) skrev 2020-06-03 09:35:49 följande:
    Det var faktiskt ett jättebra förslag!!! Låt honom berätta vad han gjort. Låt honom ta ansvar för sina handlingar.
    Tack!

Precis! Det är han som ska ta ansvaret och bära hundhuvudet för det han har gjort.
    Om han vägrar berätta för någon så ångrar han sig kanske inte särskilt mycket heller.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?