• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • 19mark82
    Anonym (Lita på dig själv) skrev 2020-05-08 18:49:02 följande:
    Vad är rätt, vad är fel? Vad är inbillning? Vad är fakta? Huvudsaken att jag mår bra. Struntar i allt annat faktiskt.

Ha en trevlig helg. Det tänker jag ha. Sitter och delar en flaska vin med min underbare man, som trots stora problem med sitt eget jag, får mig att må bra. Inbillning? Ja....det skiter jag i????!
    Med tanke på ditt svar kan jag tycka att nej, du mår inte bra. 

Livet är ditt, vill du slösa bort ytterligare X antal år varsågod men nej, du mår inte bra alls.
  • Anonym (Spegeln)

Tre månader har gått, jag känner mig som ett vrak till och från. Bryter ihop näst intill varje dag. Senaste veckan har varit hemsk. Jag va ju så smart och berätta för min chef vad som hänt. Och VARJE DAG, frågar hon hur jag mår, om jag inte ska berätta för fler, iallafall mina syskon, hur vi ska kunna gå vidare, hur kunde han vara otrogen, han va den sista man skulle tro skulle klanta till sig osv osv. Varje dag något om otroheten, vilket gör att jag bryter ihop på jobbet.

VARFÖR BERÄTTADE JAG?? Mår ju knappast bättre av att ha en chef med valpögon, som frågar/kommenterar varenda dag. Ett av mina sämsta drag någonsin!

Känner mig så tom, allt känns meningslöst. Jag ångrar allt. Får svårt att andas. Gråter konstant. Barnen frågar varför jag är så ledsen, och klappar mig på huvudet.

Många gånger funderar jag på att ge upp. Lämna min familj..

Morsdag idag, känns så fake med present o blomma som min man kostat på. Varför kosta på sig onödigt krafs, när han varit otrogen mot mig, sina barns mamma, och sen visa att man ?bryr? sig. Hjärtat går mer sönder av detta skit än vad det redan är!

• Anonym (Tess)

Prata med din chef, säg att du uppskattar att hon bryr sig men att du inte vill prata om det, eller bli påmind varje dag och att det får dig att bryta ihop.

Sen kan jag för mitt liv inte förstå varför i hela friden du plågar dig själv med att fortfarande vara ihop med honom?!?! Hur tror du dina barn kommer att se på kärlek när dom växer upp??? Dom förstår mer än vad man tror. Gå isär, läk och bli en mamma som kan ta hand om barnen till 100% varannan vecka, de andra veckorna kan du göra det du mår bra av men det är helt naturligt att bryta ihop men att du gör det frivilligt är helt obegripligt! Skulle aldrig förlåta en sån man.

• molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-05-31 10:08:36 följande:

Tre månader har gått, jag känner mig som ett vrak till och från. Bryter ihop näst intill varje dag. Senaste veckan har varit hemsk. Jag va ju så smart och berätta för min chef vad som hänt. Och VARJE DAG, frågar hon hur jag mår, om jag inte ska berätta för fler, iallafall mina syskon, hur vi ska kunna gå vidare, hur kunde han vara otrogen, han va den sista man skulle tro skulle klanta till sig osv osv. Varje dag något om otroheten, vilket gör att jag bryter ihop på jobbet.

VARFÖR BERÄTTADE JAG?? Mår ju knappast bättre av att ha en chef med valpögon, som frågar/kommenterar varenda dag. Ett av mina sämsta drag någonsin!

Känner mig så tom, allt känns meningslöst. Jag ångrar allt. Får svårt att andas. Gråter konstant. Barnen frågar varför jag är så ledsen, och klappar mig på huvudet.

Många gånger funderar jag på att ge upp. Lämna min familj..

Morsdag idag, känns så fake med present o blomma som min man kostat på. Varför kosta på sig onödigt krafs, när han varit otrogen mot mig, sina barns mamma, och sen visa att man ?bryr? sig. Hjärtat går mer sönder av detta skit än vad det redan är!

Jag håller med Anonym (Tess) om att du kan prata med din chef och säga,vänligt men bestämt,att du inte vill prata om det. Att det gör dig ledsen.
    Sen tycker jag att din chef har rätt i att du borde berätta för fler. Du behöver stöd!
    Du ska inte hålla det för dig själv! 
    Och jag tycker också att du borde lämna din man. Om så bara för ett tag.
    Jag tror inte att du kommer att läka så länge du bor under samma tak som honom.
    Och tänk också på dina barn.
    De ska väl inte behöva växa upp och lära sig att det är så här ett förhållande ska vara?
  • Anonym (Spegeln)

Fast att berätta för fler och få ännu fler som frågar? Nää, räcker med att chefen en hel vecka haft valpögon och frågat dagligen. Men däremot tar jag till mig att säga till henne att inte fråga lt säga nått utan hålla käft där.

Att flytta isär, har slagit mig många gånger. Och gör vi det så kommer jag få ta lån för att få råd till allt, och sen stå där med massa lån även om vi hittar tillbaka och dubbla uppsättningar av allt. Känns inte rätt.

Det som känns rätt är att försöka hitta tillbaka till tilliten som en gång fanns där. Inte att skuldsätta mig för att prova bo på två håll för att sen flytta ihop igen om så blir fallet.

Önskar bara nån hade något vettigt att komma med som kunde hjälpa mig på traven i detta helvete. Inte peka o säga flytta ifrån. DET ÄR INTE DET JAG VILL!

• Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-05-31 16:28:03 följande:

Önskar bara nån hade något vettigt att komma med som kunde hjälpa mig på traven i detta helvete. Inte peka o säga flytta ifrån. DET ÄR INTE DET JAG VILL!

Sorry, men det är svårt att komma på något som är vettigt på det sättet du önskar. 
  • Anonym (Tess)

Fast att berätta för fler och få ännu fler som frågar? Nää, räcker med att chefen en hel vecka haft valpögon och frågat dagligen. Men däremot tar jag till mig att säga till henne att inte fråga lt säga nått utan hålla käft där.

Att flytta isär, har slagit mig många gånger. Och gör vi det så kommer jag få ta lån för att få råd till allt, och sen stå där med massa lån även om vi hittar tillbaka och dubbla uppsättningar av allt. Känns inte rätt.

Det som känns rätt är att försöka hitta tillbaka till tilliten som en gång fanns där. Inte att skuldsätta mig för att prova bo på två håll för att sen flytta ihop igen om så blir fallet.

Ok att du får ta lån, men ibland så får man välja på pest eller kolera. Din man har utsatt dig för ett helvete, då kan väl HAN hitta nånstans att bo ett par månader tills du fått känna efter vad du vill. Så slipper ni ha två boenden med massa lån.

Du vill ha råd, att Nån ska säga vad du ska göra men när du väl får svar så ?duger? dom inte.

Antingen får du stanna hos din man och tycka synd om dig själv eller så får du faktiskt göra Nåt åt det, men det du håller på med nu är bara självskadebeteende och det mår varken du eller dina barn bra av.
  • GGN

Han får väl flytta ut då, bo på sin mammas soffa ett halvår.
  • Sagoflickan

Har du sett denna tråden? Jag stannade hos min man och detta har hjälpt mig mycket så det kanske kan hjälpa dig också?

https://www.familjeliv.se/forum/thread/80432478-hjalp-till-den-som-vill-stanna-kvar-efter-otrohet
Svar på tråden Är MIN man otrogen?