• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • 19mark82
    Anonym (Finns med dig som medmänniska) skrev 2020-06-03 09:35:49 följande:
    Det var faktiskt ett jättebra förslag!!! Låt honom berätta vad han gjort. Låt honom ta ansvar för sina handlingar.
    instämmer, bra o rimligt råd! du ska inte behöva ta även detta på dig, det får han står för
  • Sagoflickan
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-02 23:11:47 följande:

Har läst tråden jag blev länkad till, och ska försöka få mig tiden till att kolla igenom filmerna.

Bra, de är inte långa men de gör under för den som vill stanna kvar i förhållandet.

Jag tycker du gör rätt och att du precis som jag ska vara stolt över ditt beslut att stanna, åtminstine försöka, när samhället istället vill få en att skämmas. Du är stark och vi är några stycken här som står vid din sida.

Åter styrkekram!
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 08:57:53 följande:
    Men varför vill du inte att någon ska veta? Vill du gå och bära allt inom dig själv och bara må sämre och till slut explodera? För det är vad som kommer att hända.
    Ett sätt att ta reda på om han verkligen ångrar sig och vill reda upp allt är att låta honom berätta för era släktingar och vänner vad han har gjort mot dig.
    Det är han som ska skämmas. Inte du. Det måste du komma ihåg.
    Så gjorde jag. Min man fick ringa upp sin mamma och syskon och berätta vad han gjort. Hans närmaste vänner berättade jag för och sedan fick han prata med dem.
  • molly50
    Sagoflickan skrev 2020-06-03 10:07:50 följande:
    Så gjorde jag. Min man fick ringa upp sin mamma och syskon och berätta vad han gjort. Hans närmaste vänner berättade jag för och sedan fick han prata med dem.
    Jag tror det kan vara ett bra sätt att se om den som varit otrogen verkligen ångrar sig.
    Om h*n gör det frivilligt.
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 10:30:47 följande:
    Jag tror det kan vara ett bra sätt att se om den som varit otrogen verkligen ångrar sig.
    Om h*n gör det frivilligt.
    Ja, nu var det jag som föreslog det väldigt tidigt i uppdagandet innan han själv ens hunnit komma på tanken men han gjorde det utan några som helst invändningar. Han var helt förstörd när han ringde upp dem en efter en.
  • molly50
    Sagoflickan skrev 2020-06-03 11:39:23 följande:
    Ja, nu var det jag som föreslog det väldigt tidigt i uppdagandet innan han själv ens hunnit komma på tanken men han gjorde det utan några som helst invändningar. Han var helt förstörd när han ringde upp dem en efter en.
    Ok. Men han gick ändå med på det. Han vägrade inte.
    Och det visade väl ändå att han ångrade sig.
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 13:09:06 följande:
    Ok. Men han gick ändå med på det. Han vägrade inte.
    Och det visade väl ändå att han ångrade sig.
    Ja, visst gjorde det det. Han har uppvisat otroligt mycket ånger utöver samtalen dessutom så det känns bra. Så bra det kan vill säga. Jag hoppas på detsamma för TS.
  • molly50
    Sagoflickan skrev 2020-06-03 13:14:57 följande:
    Ja, visst gjorde det det. Han har uppvisat otroligt mycket ånger utöver samtalen dessutom så det känns bra. Så bra det kan vill säga. Jag hoppas på detsamma för TS.
    Din man var kanske inte otrogen lika länge som TS man heller?
    Jag hade själv haft väldigt svårt att förlåta en otrohet som pågått i flera år.
    Jag kunde inte ens förlåta mitt ex som bedrog mig i "bara" ett halvår.
    Men jag tycker man är stark om man klarar av det.
  • Sagoflickan
    molly50 skrev 2020-06-03 13:27:17 följande:
    Din man var kanske inte otrogen lika länge som TS man heller?
    Jag hade själv haft väldigt svårt att förlåta en otrohet som pågått i flera år.
    Jag kunde inte ens förlåta mitt ex som bedrog mig i "bara" ett halvår.
    Men jag tycker man är stark om man klarar av det.
    Nej, det ska erkännas att hon sitter i en betydligt jobbigare sits så hon är ännu starkare än jag. Min man hade en jobbflirt i en månads tid inklusive två misslyckade samlag och han var inte attraherad/romantiskt intresserad av flirten ifråga. Jag tror att jag hade velat stanna även om jag var i TS sits men det skulle varit tuffare helt klart.
  • molly50
    Sagoflickan skrev 2020-06-03 13:38:06 följande:
    Nej, det ska erkännas att hon sitter i en betydligt jobbigare sits så hon är ännu starkare än jag. Min man hade en jobbflirt i en månads tid inklusive två misslyckade samlag och han var inte attraherad/romantiskt intresserad av flirten ifråga. Jag tror att jag hade velat stanna även om jag var i TS sits men det skulle varit tuffare helt klart.
    Ok. Ja,jag hade,som sagt,inte klarat det.
    Mitt ex bedrog mig i ett halvår och hade då inlett en relation med en annan kvinna bakom min rygg.
    Så det var inte en oskyldig flirt eller ett snedsteg på fyllan.
    Jag valde att lämna. 
    Jag är idag lyckligt gift och har barn med en annan man.
    Så man kan hitta lyckan igen med någon annan. 
    Även om man kanske inte tror det just när man är mitt uppe i det.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?