• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-25 21:41:50 följande:

2 månader har gått sen jag konfrontera honom. Har det gått en dag utan att jag tänkt på hans svek? Nej, blir det bättre? Kommer man vidare? 2 månader är inte så lång tid, men det känns som dessa månader gått skitfort, men ändå långsamt. Och tänkt då dessa 3 ÅR, som jag inte har veta nått. 3 år som jag inte varit min mans förstahandsval, 3 år som han levt dubbelliv. Mår illa.

Kanske ska byta psykolog oxå, den jag har känns bara fel. Hen vill bara att jag ska skilja mig och slänga ut min man. Varje samtal...

Hej Spegeln!

All värme till dig!

Efter att du fick reda på din mans otrohet. Så tar det många många år om det ens räcker. Att kunna gå vidare.

Det du har gjort nu. Att försöka försöka rädda din trygghet och din plattform, i form av din familj och din man. Som du verkligen älskar. Det är en otroligt fin sida. Ni har tagit ett litet litet steg åt rätt riktning.

Du har all rätt att Målilla över det din man gjorde emot dig i tre år. Du visar ju verkligen att du vill få det att fungera. Som det verkar nu, så bor ni under samma tak.

Jag ber till övre makter att, efter allt som har skett. Så hoppas jag att det vänder till de goda tingen,

Att du lyssnar till ditt hjärta och följer din magkänsla. Att leva med din man.

Jag tror inte din nuvarande psykolog är ett bra varför dig. Hen ska inte påverka dig. Tycker rent sagt att det är vidrigt beteende av hen. Du vill ju försöka leva med din man. Då borde hen hjälpa dig och bearbeta den sorg du går igenom. Försöka styra dig emot dina mål.

Jag blir lika glad över alla din inlägg här inne.

Jag hoppas verkligen att det blir lite lite bättre för varje vecka som går mellan fig och din man. Så era barn får växa upp i en trygg och kärleksfull miljö.

All lycka till med dig och din man <3
  • 19mark82
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-25 21:41:50 följande:

2 månader har gått sen jag konfrontera honom. Har det gått en dag utan att jag tänkt på hans svek? Nej, blir det bättre? Kommer man vidare? 2 månader är inte så lång tid, men det känns som dessa månader gått skitfort, men ändå långsamt. Och tänkt då dessa 3 ÅR, som jag inte har veta nått. 3 år som jag inte varit min mans förstahandsval, 3 år som han levt dubbelliv. Mår illa.

Kanske ska byta psykolog oxå, den jag har känns bara fel. Hen vill bara att jag ska skilja mig och slänga ut min man. Varje samtal...

Det känns som att han har nog rätt...
  • Anonym (Jag har varit i din situation)
    19mark82 skrev 2020-04-27 10:50:53 följande:

Det känns som att han har nog rätt...

Alla dessa dömande människor ... ser det för en gång skull ut spegelns perspektiv - hon vill rädda sitt äktenskap och behöver verkligen inte såna här onödiga kommentarer . Lätt för dig att skriva så bakom skärmen .... usch
  • Anonym (man)
    Anonym (Jag har varit i din situation) skrev 2020-04-28 14:52:39 följande:
    Alla dessa dömande människor ... ser det för en gång skull ut spegelns perspektiv - hon vill rädda sitt äktenskap och behöver verkligen inte såna här onödiga kommentarer . Lätt för dig att skriva så bakom skärmen .... usch
    Och alla dessa människor som säger sig vara odömande men dömer människor som inte tycker som de gör ganska hårt ändå.... usch Drömmer

Jag tror de flesta här har förstått vad TS vill, men bara för att TS vill nåt så behöver man ju inte hålla med om det, jag menar om någon vill hoppa framför ett tåg, står du där och klappar och ropar heja heja, gör det bara gör det.... bara för att det är vad personen vill? Eller kan det vara så att om du tycker det personen vill göra är destruktivt så kommer du försöka avråda från det TROTTS att du vet att det inte är vad personen vill?
    Anonym (man) skrev 2020-04-28 15:04:35 följande:

Och alla dessa människor som säger sig vara odömande men dömer människor som inte tycker som de gör ganska hårt ändå.... usch 

Jag tror de flesta här har förstått vad TS vill, men bara för att TS vill nåt så behöver man ju inte hålla med om det, jag menar om någon vill hoppa framför ett tåg, står du där och klappar och ropar heja heja, gör det bara gör det.... bara för att det är vad personen vill? Eller kan det vara så att om du tycker det personen vill göra är destruktivt så kommer du försöka avråda från det TROTTS att du vet att det inte är vad personen vill?

Absolut men jag tror att du missförstått ?det onödiga i kommentaren ? - just nu så har denna diskussion en annan ?dimension? dvs hon har redan bestämt sig vad hon vill göra (därav onödigt att skriva nu att hon borde lämna honom och hålla den diskussionen levande). Hon har tagit ett steg framåt och vill vidare att rädda sitt äktenskap . :)
  • Anonym (man)
    Anonym (Jag har varit i din situation) skrev 2020-04-28 15:25:53 följande:
    Absolut men jag tror att du missförstått ?det onödiga i kommentaren ? - just nu så har denna diskussion en annan ?dimension? dvs hon har redan bestämt sig vad hon vill göra (därav onödigt att skriva nu att hon borde lämna honom och hålla den diskussionen levande). Hon har tagit ett steg framåt och vill vidare att rädda sitt äktenskap . :)
    Det spelar ingen roll om hon bara tycker eller har bestämt sig, vi behöver inte hålla med för det.

Varför har du så svårt för att folk kan tycka olika?
  • Anonym (man)
    Anonym (Jag har varit i din situation) skrev 2020-04-28 15:25:53 följande:
    För dig är det kanske ett steg framåt, för de som inte håller med om att det är en bra idé är det ett stort steg bakåt och vidare till ett dysfunktionellt förhållande med en man som inte är värd det.
  • Anonym (Vakna)

Kära TS

Jag har läst alla dina inlägg och jag lider med dig. Dock förstår jag inte varför du är så naiv?

Jag har själv varit en älskarinna i 4 år. Efter så lång tid är man INTE en älskarinna längre, man har en relation. Din man har inte valt att ha sex med henne bara för att få en avsugning, han har valt henne för att han älskar henne. Han älskar givetvis dig med men han älskar henne oxå. Du säger att de gjort slut men det är nog bara tillfälligt. Min kille blev även han påkommen och han gjorde slut med mig men så fort det lugnade sig hemma så var vår relation tillbaka på 100% igen.

Din psykolog/samtalsterapeut säger att du ska lämna, det är för att du ska det. Din man är inte din, han är ?er? och snart har han henne tillbaka eller en ny. Det spelar ingen roll vad han svarar dig nu på alla frågor och förhör, han vill bara få tillbaka lugnet.

Lämna honom eller acceptera att dela honom med eller utan din vetskap.

Anonym (man) skrev 2020-04-28 15:32:35 följande:

Det spelar ingen roll om hon bara tycker eller har bestämt sig, vi behöver inte hålla med för det.

Varför har du så svårt för att folk kan tycka olika?

Jag har absolut inte svårt för det, men det finns olika tillfällen där man ska kunna tycka och tänka :)
    Anonym (man) skrev 2020-04-28 15:36:53 följande:

För dig är det kanske ett steg framåt, för de som inte håller med om att det är en bra idé är det ett stort steg bakåt och vidare till ett dysfunktionellt förhållande med en man som inte är värd det.

Jag själv har tagit steget framåt grundad med samma beslut som hon har gjort nu och jag är glad att jag gjorde det då jag lever lyckligt liv med min man och Mina barn, mer kära än någonsin , ärligare än många andra som lever i falska förhållanden och ja, vi är idag starkare än någonsin. Vi alla är människor men jag förstår dig , för alla kan inte förlåta , alla har inte hjärtat för det
Svar på tråden Är MIN man otrogen?