Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-25 21:41:50 följande:
2 månader har gått sen jag konfrontera honom. Har det gått en dag utan att jag tänkt på hans svek? Nej, blir det bättre? Kommer man vidare? 2 månader är inte så lång tid, men det känns som dessa månader gått skitfort, men ändå långsamt. Och tänkt då dessa 3 ÅR, som jag inte har veta nått. 3 år som jag inte varit min mans förstahandsval, 3 år som han levt dubbelliv. Mår illa.
Kanske ska byta psykolog oxå, den jag har känns bara fel. Hen vill bara att jag ska skilja mig och slänga ut min man. Varje samtal...
Hej Spegeln!
All värme till dig!
Efter att du fick reda på din mans otrohet. Så tar det många många år om det ens räcker. Att kunna gå vidare.
Det du har gjort nu. Att försöka försöka rädda din trygghet och din plattform, i form av din familj och din man. Som du verkligen älskar. Det är en otroligt fin sida. Ni har tagit ett litet litet steg åt rätt riktning.
Du har all rätt att Målilla över det din man gjorde emot dig i tre år. Du visar ju verkligen att du vill få det att fungera. Som det verkar nu, så bor ni under samma tak.
Jag ber till övre makter att, efter allt som har skett. Så hoppas jag att det vänder till de goda tingen,
Att du lyssnar till ditt hjärta och följer din magkänsla. Att leva med din man.
Jag tror inte din nuvarande psykolog är ett bra varför dig. Hen ska inte påverka dig. Tycker rent sagt att det är vidrigt beteende av hen. Du vill ju försöka leva med din man. Då borde hen hjälpa dig och bearbeta den sorg du går igenom. Försöka styra dig emot dina mål.
Jag blir lika glad över alla din inlägg här inne.
Jag hoppas verkligen att det blir lite lite bättre för varje vecka som går mellan fig och din man. Så era barn får växa upp i en trygg och kärleksfull miljö.
All lycka till med dig och din man <3