• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (F)
    Anonym (kapten) skrev 2020-04-14 06:45:38 följande:

Har han inte fått en avsugning under hela er tid tillsammans?? Då kanske det inte är jättekonstigt att man börjar leta lite eller?

Menar inte att vara okänslig eller så, men att inte få oralsex skulle vara en dealbreaker för mig. 

Är det en dealbreaker så avslutar man relationen. Det var uppenbarligen inte en dealbreaker för TS man, han ville bara ha lite kul. Äta kakan och ha kvar den.
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)

Måste säga att somliga har väldigt egoistisk och sunkigt sätt att se på ert förhållande till den kvinna ni valt som mor till era barn. Att hoppa över skaklarna för att ni inte får som ni vill är verkligen så lågt. Kanske skulle ha klargjort det INNAN det blev ni.

• Anonym (Inte ok)

Du är stark men jag hade inte fixat att leva med någon som bedragit mig i 3 ÅR!.
    Jag hade inte kunnat släppa hatet för det sveket faktiskt. Hitta någon som respekterar dig istället för att förödmjuka dig genom att bete sig som ett otroget rövhål.

• molly50

Har han inte fått en avsugning under hela er tid tillsammans?? Då kanske det inte är jättekonstigt att man börjar leta lite eller?

Menar inte att vara okänslig eller så, men att inte få oralsex skulle vara en dealbreaker för mig. 

Men det är väl något han borde ha märkt redan från början och antingen pratat med TS om det eller gjort slut.
    Man gifter sig inte och skaffar barn med en person om det är en sådan dealbreaker att man väljer att leva ett dubbelliv i flera års tid för det.
  • Anonym (man)

Då kanske du redan från början borde vara tydlig med att om du inte får som du vill hela tiden så kommer du knulla nån annan så får personen själv avgöra om hon vill göra en deal med dig, eller hur?
  • Anonym (man)
    Whisp skrev 2020-04-13 23:14:05 följande:
    Vad läste jag precis? ????
    Rudis hade en egen tråd där han beskrev ett drama från en serie som han följt och bad folk tycka till. Och när folk inte tyckte som han gjorde (han tyckte tydligen det var helt ok att göra så) så vart han sur och började hoppa på alla som skrev.... urlöjligt
  • Anonym (kapten)
    Anonym (C) skrev 2020-04-14 07:10:54 följande:
    Men om det nu var så viktigt för honom och han visste om hennes inställning från början borde han kanske inte stannat kvar så länge i förhållandet och dessutom skaffat barn med henne.
    molly50 skrev 2020-04-14 12:44:15 följande:
    Men det är väl något han borde ha märkt redan från början och antingen pratat med TS om det eller gjort slut.

Ja absolut, OM han visste det från början. Men har det ändrats på vägen är det en annan sak. 
  • Anonym (Axel)

Inne på samma linje som i inlägget ovan. TS man kommer sannolikt att vara otrogen igen. De flesta män och även kvinnor skulle sakna oralsex om deras partner i ett långvarigt förhållande inte vill ge det. Risken ökar då att partnern söker bra sex (vilket inkluderar oralsex) utanför förhållandet. 

Lika bra att TS gör slag i saken, tar ut skilsmässa, hennes man saknar bevisligen oralex och därmed lär de lätt hamna i samma situation igen. 

• Anonym (C)
    Anonym (kapten) skrev 2020-04-15 02:30:22 följande:

Ja absolut, OM han visste det från början. Men har det ändrats på vägen är det en annan sak. 
    Fast om han aldrig fått oralsex under deras tid tillsammans så visste han ju om det redan tidigt i förhållandet.
  • Anonym (man)
    Anonym (kapten) skrev 2020-04-15 02:30:22 följande:

INGEN vet hur ett förhållande kommer vara om 10 år, ALLA förhållanden förändras med tid och omständigheter. Det är därför man säger att ÄRLIG kommunikation är så viktigt. Så man kan prata med varandra om saker som gnager på en och förhoppningsvis lösa det. Och kan man inte lösa problem så kan man alltid gå isär.

Så gör människor med karaktär, sen har vi fega människor utan karaktär som inte klarar av att stå för vad de vill och är för fega för att ta en konflikt kring saker de är missnöjda med eller för fega för att bryta om om man inte kommer överens. Så de går hellre bakom ryggen för att tillfredsställa vad de nu är missnöjda med.

Samma personer är så pass fega att de inte ens klarar av att vara ärliga med sig själva om sin feghet utan snackar istället bort sin feghet för sig själva med alla möjliga dåliga ursäkter för att inte sabba sin självbild. Kontentan blir att de får en enormt falsk självbild där de tror något om sig själva som inte stämmer med verkligheten och hur de agerar.

Såna människor ska man helst inte ha ett förhållande med för de är inte mogna nog att hantera förändringar i ett förhållande.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?