• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Spegeln)

Igår va vi ner till byn jag och min man. Skulle handla lite snabbt på Coop. Ser genom pizzerians fönster ett bekant ansikte, pekar och helt plötsligt två till huvuden som kikar ut. HON! Hon står på insidan och pekar ut på oss och hennes vänner kollar ut. Asså fyfan! Om det var mig/oss hon peka på och sa nått om, ja 110%, vi va dom enda som passera förbi.

Helt utmattad efter den turen till Coop att jag somna direkt när vi kom hem. Mådde dåligt, illa. Ont i magen. Fyfan! Ska det alltid vara så här när man tar sig in till byn för att handla?

Helt ärligt vet jag inte hur lr vad jag ska göra. Jag vill ge honom en chans, det vill jag. Men det är så mycket runt omkring som oxå spelar in.

• Anonym (Finns med dig som medmänniska)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-01 17:13:08 följande:

Igår va vi ner till byn jag och min man. Skulle handla lite snabbt på Coop. Ser genom pizzerians fönster ett bekant ansikte, pekar och helt plötsligt två till huvuden som kikar ut. HON! Hon står på insidan och pekar ut på oss och hennes vänner kollar ut. Asså fyfan! Om det var mig/oss hon peka på och sa nått om, ja 110%, vi va dom enda som passera förbi.

Helt utmattad efter den turen till Coop att jag somna direkt när vi kom hem. Mådde dåligt, illa. Ont i magen. Fyfan! Ska det alltid vara så här när man tar sig in till byn för att handla?

Helt ärligt vet jag inte hur lr vad jag ska göra. Jag vill ge honom en chans, det vill jag. Men det är så mycket runt omkring som oxå spelar in.

Vet du... Skulle det vara det minsta uns till ruter i din man, det minsta lilla vilja att ta ansvar för vad han gjort era barn, er familj och framför allt DIG så skulle han ta och skälla ut henne efter noter. Fy fan så dålig stil av henne att först och främst berätta för sina vänner och sedan stå och peka på DIG. Tycker han verkligen det är ok att hon förnedrar dig på det sättet så då vet jag inte.... Eller jo det vet jag men valet är ditt....

Nä vet du vad, du är värd ett så jävla mycket bättre liv än så här fyllt med KÄRLEK, RESPEKT och TILLIT för och till varandra med.

Varmaste styrkekramar från mig

Tänker på dig.... Hela hela tiden
  • Anonym (Bedragen man 42)
    Hej TS,

Du går igenom ett sorge arbete just nu. Precis som när någon dör.

Jag har läst alla dina inlägg och sett det här:

1 - Förnekelse (Innan du frågade honom)

2 - Ilska 

3 - Förhandla (Du ligger nog lite mellan 2 och 3 just nu. Förhandla om du ska stanna eller inte...)

4 - Depression (Ja, börja ta pillrena du fått. Funka dom inte så be om ett annat märke. Det gjorde jag och det funkade.)

5 - Accepstans (Ovsett vad du gör så har det hänt. Gräv ner dig eller gå starkare ut ur stormen. 

https://stegforhalsa.se/sorgens-fem-faser-overvinner-dem/

L
    ycka till (Jag blev lämnad och det var det bästa som hänt mig. Hade hon inte lämnat mig hade vi nog varit gifta idag och jag hade varit grymt olycklig...) 
  • molly50

Vad sa din man när hon gjorde så? Hur reagerade han?
    Han borde ta ett allvarligt snack med henne och göra klart för henne att hennes beteende inte är ok och att hon ska lämna er ifred.
    Han borde ha gått in på pizzerian direkt och ifrågasatt henne,framför hennes vänner.
    Fruktansvärt dåligt gjort av henne.

Jag tror fortfarande att ni behöver vara ifrån varandra ett tag.
    Jag tror att det är svårare för dig att tänka klart så länge han finns i din närhet.
    Men det är ditt eget beslut.
  • Anonym (Spegeln)

Galen!

Jag håller på och bli galen!

Vi hade ett samtal, jag blev arg, han förklara att det bara var bra sex han va ute efter, jag blev ledsen, besviken, sårad.

Jag ångrar allt med honom!

Gick ut till bilen, is på rutan. Satte på bilen, börja skrapa rutan, precis klar när han dyker upp bakom mig.

Han undrar vart jag ska.. Ja, vart ska jag? Vart skulle jag? Tänkte jag bara köra runt 12 på natten? Eller tänkte jag faktiskt krocka?

Börjar bli rädd för mig själv.

Hemma igen. Men mår skit! Skitdåligt och tårarna rinner.

• Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-03 01:52:43 följande:

Galen!

Vi hade ett samtal, jag blev arg, han förklara att det bara var bra sex han va ute efter, jag blev ledsen, besviken, sårad.

Gick ut till bilen, is på rutan. Satte på bilen, börja skrapa rutan, precis klar när han dyker upp bakom mig.

Han undrar vart jag ska.. Ja, vart ska jag? Vart skulle jag? Tänkte jag bara köra runt 12 på natten? Eller tänkte jag faktiskt krocka?

Hej TS!

Du måste berätta för någon du känner. Så du kan lätta på locket. Nu går du runt som en tickande atombomb. Du hittar inget svar själv. Du utsätter dig själv för psykisk terror. Det är inte du som ska må skit, fast du som känner så inombords.

Som Molly sa, det bästa nu vore om han flyttade ut och du får vara för dig själv. För just nu som situationen är så finns det INGEN möjlighet för er att hitta tillbaks. Fast det är du innerst inne hoppas en liten gnutta på. Då går det inte att han bor under samma tak.

Så länge du inte hittar någon att prata med, förutom din kurator så kommer detta eskalera.

Du har ju ett hjärta av guld, som väntar om din familj. Du vill ju greppa sista halmstrået att kunna bygga upp en ny relation till din man. Det kommer inte att ske inom dom närmaste månaderna. Det kommer ta år av år.
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-03 01:52:43 följande:

Galen!

Trodde han att det skulle vara en tröst för dig att få höra att han "bara ville ha lite bra sex"?
    Han mer eller mindre slänger ju rakt i ansiktet på dig att han anser att det sex ni hade var dåligt.
    Han verkar inte inse att han själv är en del av orsaken till att du inte kunde ha sex med honom då han pressat dig till att göra abort.
    Förlåt,men fy vilket svin!

Jag står fast vid att jag tycker att du ska berätta för någon så att du får allt ur dig.
    Och be honom flytta hem till någon släkting eller vän ett tag.
    Så länge ni bor under samma tak så kommer inget att bli bättre,tror jag.
    Sätt dig själv och barnen i första rummet nu. Strunta i hans känslor.Han verkar ju inte bry sig om dina.

Styrlekramar! 
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)
    molly50 skrev 2020-04-03 09:28:22 följande:

Trodde han att det skulle vara en tröst för dig att få höra att han "bara ville ha lite bra sex"?

Han mer eller mindre slänger ju rakt i ansiktet på dig att han anser att det sex ni hade var dåligt.

Han verkar inte inse att han själv är en del av orsaken till att du inte kunde ha sex med honom då han pressat dig till att göra abort.

Förlåt,men fy vilket svin!

Jag står fast vid att jag tycker att du ska berätta för någon så att du får allt ur dig.

Och be honom flytta hem till någon släkting eller vän ett tag.

Så länge ni bor under samma tak så kommer inget att bli bättre,tror jag.

Sätt dig själv och barnen i första rummet nu. Strunta i hans känslor.Han verkar ju inte bry sig om dina.

Styrlekramar! 

Kan bara hålla med Molly!!!

Tänker också om du skulle berätta för någon så kanske det skulle kännas bättre om du säger att du vill ha hjälp men inte berätta ännu vad som hänt. Säga att ni har en svacka i ert förhållande och skulle behöva en axel att luta dig mot en tid framöver. Alla förhållanden har svackor lite då och då så kanske de skulle kännas mer "naturligt". Vad tror du om det?
  • Anonym (usch)

Så då kanske hennes vänner vet om? Storyn är alltså inte hemlig. 

Då kan du lika gärna berätta för dina vänner. 
Svar på tråden Är MIN man otrogen?