• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)

Hej igen! Tänkte precis skriva samma som Molly och Anonym skrev här ovanför. Min första tanke när jag läste det du skrev nyligen var "Fuck alla och gör som du själv tycker är bäst för dig", berätta för dina närmaste, de som stöttar dig är dina riktiga vänner. Och du, vilket beslut du än tar nu går ju att ändra på senare, tiden kommer visa om DET finns eller inte.

• Anonym (Finns med dig som medmänniska)

Jo jag glömde skriva.... Tänk dig vilket stöd du skulle ha av dina närmaste. 47 sidor med inlägg och 470 inlägg här säger väl lite grann... Och vi känner ju inte dig

Kram

• Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-03-26 06:05:19 följande:
    Nja. Ca 35-40% av relationerna överlever en skilsmässa. För par där gemensamma barn finns, båda är akademiker och relationen har varat i 5 år eller mer innan otroheten så är sannolikheten något högre att relationen överlever. Om inga gemensamma barn finns, om båda har LO-yrken och om relationen varat i mindre än 5 år innan otroheten så är sannolikheten betydligt lägre att relationen överlever.
    Intressant, har du någon källa på det?

Skulle vara intressant att se hur man kommit fram till det, menar man 35-40% som ger sin partner en andra chans eller menar man att 35-40% fortfarande är tillsammans efter en längre tidsperiod, tex 3 år?
  • Anonym (man)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-26 10:11:46 följande:

Halva veckan har gått. Känns sisådär. Varken till det bättre lr sämre. Märker dock att barnen tjoar o är glada av att pappa inte jobbar så mycket längre. Alltså denna lögn till barnen är ju värst!

Vi hjälps åt med allt hemma, precis som vanligt. Jag bryter ihop, han försöker trösta. Ibland går det, ibland blir jag bara ännu mer arg då det är han som får mig att bryta ihop.

Vi har varit på samtal tillsammans och samtalsterapeuten säger att det kan vara bra att jag öppnar upp mig, men min man säger att jag absolut inte ska säga något till Maria, min en av mina bästa vänner. Jag förstår varför, för hon skulle gotta sig då hon själv har ett trassligt förflutet då hon själv bla skaffade barn med ett KK.

Och min samtalsterapeut säger att jag inte ska säga något till någon, för att det kommer att skada mig ännu mer nu när allt fortfarande färskt. Så jag vet inte. Samtalsterapeuten säger även att jag borde slänga ut min man, han kan flytta hem till en släkting om det blir för dyrt att bo på hotell.

En månad har gått, och jag ser inget ljus i denna långa tunnel. Jag förstår att det kommer ta tid, tid till att hitta min livsgnista och tid till att komma vidare. Jag tänker mer o mer, blir argare och argare. Igår så kände jag bara att jag ångrar allt med honom. Allt! Jag önskade att jag blev påkörd av en bil och dog, och att han själv var tvungen att berätta för barnen varför deras mamma avslutade sitt liv. Men jag kan inte vara så egoistisk, jag har två barn jag älskar. Vill jag se min man lida. Ja då kanske jag ska lämna honom och börja om? Jag måste tänka på våra barn. Det är inte deras fel.

Din man försöker bara skydda sig själv och din terapeut har rätt i att han borde dra för annars kommer han dels försöka påverka dig i dina beslut (som tex att prata med andra) och dessutom göra det svårt för dig att läka i lugn och ro.
  • Anonym (Spegeln)

Hur vet jag att mina vänner är mina vänner? Känns som att jag inte har nån just nu. Att jag är ensammast i hela världen!

Denna skam jag känner, fyfan!

• Anonym (Spegeln)

Överväger att börja med antidepressiva, sertralin, dom jag fick utskrivna av läkaren.

Någon med erfarenhet?

Fördelar? Nackdelar?

• Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-26 13:46:21 följande:

Hur vet jag att mina vänner är mina vänner? Känns som att jag inte har nån just nu. Att jag är ensammast i hela världen!

Denna skam jag känner, fyfan!

Om du berättar så kommer det kännas bättre! Klart mannen inte vill du ska berätta, han lär ju få en jäkla massa skit, men det är inte heller mer än rätt. Ju längre du håller detta inom dig desto mer av din energi gåt åt till det. Energi du kunde använt till bättre saker. Jag förstår inte varför samtalsterapeuten säger åt dig att vara tyst, tror inte alls det skadar dig att berätta för i af en person, en du litar på. Men skydda din man har du noll ansvar att göra. 

Och jag tycker inte att ni ska bo under samma tak. 
  • Anonym (usch)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-26 14:45:24 följande:

Överväger att börja med antidepressiva, sertralin, dom jag fick utskrivna av läkaren.

Någon med erfarenhet?

Fördelar? Nackdelar?

Det dövar så klart, men det dövar även "allt". Har en son som ätit sertralin ett par och han säger nu efteråt att han minns nästan inget. Allt från den tiden flyter ihop till ett enda konstigt minne som han inte kan sortera och han gillar det inte. Han var ock väldigt deprimerad och behövde medicin.

Du kanske inte är riktigt i den sitsen, även om du mår dåligt. Något att sova på kanske du behöver men då är det inte sertralin man brukar få 
  • Anonym (Spegeln)

Har fått insomningstabletter men vaknar ändå flera gånger varje natt, dock känner jag mig mer utvilad när jag vaknar fastän jag vaknar under natten.

Sertralin fick jag utskriven men ska ta en halv tablett.

Just nu så vet jag inte vad som är bäst. Döva allt lr leva och må skit.

Funderar på vem jag ska berätta för. Och hur, när.. alla är ju så upptagna med sitt. Sen Corona. Nästan alla har blivit permitterade så dom mår ju oxå skit just nu.

Det har kommit så långt att jag tom tycker det är jobbigt att sätta min fot utanför dörren. Känns som alla vet om att jag bor med en man som varit otrogen i tre år.

Anonym (usch) skrev 2020-03-26 14:51:24 följande:

Det dövar så klart, men det dövar även "allt". Har en son som ätit sertralin ett par och han säger nu efteråt att han minns nästan inget. Allt från den tiden flyter ihop till ett enda konstigt minne som han inte kan sortera och han gillar det inte. Han var ock väldigt deprimerad och behövde medicin.

Du kanske inte är riktigt i den sitsen, även om du mår dåligt. Något att sova på kanske du behöver men då är det inte sertralin man brukar få 

• Anonym (...)

Börja med att berätta för din chef. Hon bör inte ha så mycket åsikter om hur du skall göra, men bör få veta. Bra träning i att berätta.

Därefter kommer det kännas lättare att tala med andra. Prata då med din syster i första hand. Känn efter om det räcker så eller om du vill tala med fler.

Svar på tråden Är MIN man otrogen?