• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • molly50
    Smecker skrev 2020-04-10 19:23:38 följande:
    Vi vet ju knappast hur TS man upplevde sexlivet innan aborten heller, så det kan vara dumt att säga att det var den som gjorde så att situationen uppstod. Men absolut att TS man har ett ansvar för att inte från början inleda en relation med en person som han inte kan ha ett tillfredsställande sexliv med, eller att skilja sig istället för att vara missnöjd och otrogen.
    Han hade ju också kunnat försöka prata med TS om hur han upplevde problemet så hade de kanske kunnat lösa det tillsammans.
    Man behöver ju inte slänga i sin partners ansikte att man ville ha bra sex som en ursäkt för att man varit otrogen i flera års tid.
  • Anonym (Axel)

TS man har definitivt ett stort ansvar. Att gifta sig och även skaffa barn med en partner som inte tycker om att ge oralsex, no-no.

Jag antar att de flesta, både män och kvinnor hade dragit öronen åt sig redan när de började data när de märkte det. Gillar man inte oralsex gillar man ofta inte sex, sex är en viktig del av en relation och för mig hade det varit en absolut showstopper att fördjupa en relation men en kvinna som inte gillar att ge mig oralsex. Jag tycker TS ska gå vidare med skilsmässa. Stor risk att de kommer hamna där de är igen annars

• Smecker
    molly50 skrev 2020-04-11 16:10:39 följande:

Han hade ju också kunnat försöka prata med TS om hur han upplevde problemet så hade de kanske kunnat lösa det tillsammans.

Man behöver ju inte slänga i sin partners ansikte att man ville ha bra sex som en ursäkt för att man varit otrogen i flera års tid.

Det är också ett alternativ. Tyvärr är det för många ett känsligt ämne, TS verkar ju ha en finit inställning till det hela så det är inte säkert att "ta upp problemet" hade tagits särskilt positivt emot. Förhoppningsvis känner TS och hennes man varandra på den punkten. Jag tror knappast att otrohet är var persons förstahandsval när något saknas i sexlivet, men ibland kan det synes som att det står mellan otrohet och skilsmässa när det kommer till att få ett tillfredsställande sexliv, och alla är uppenbart inte beredda att ta till skilsmässa.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • molly50
    Smecker skrev 2020-04-11 19:58:51 följande:
    Det är också ett alternativ. Tyvärr är det för många ett känsligt ämne, TS verkar ju ha en finit inställning till det hela så det är inte säkert att "ta upp problemet" hade tagits särskilt positivt emot. Förhoppningsvis känner TS och hennes man varandra på den punkten. Jag tror knappast att otrohet är var persons förstahandsval när något saknas i sexlivet, men ibland kan det synes som att det står mellan otrohet och skilsmässa när det kommer till att få ett tillfredsställande sexliv, och alla är uppenbart inte beredda att ta till skilsmässa.
    Det togs ju inte särskilt väl emot när TS fick veta att han varit otrogen i flera års tid heller.
    Så frågan är vad som hade varit värst. Att försöka prata om saken och finna en lösning eller att ta till otrohet?
    Det är ju något som kan vara värt att fundera på innan man gör sitt val.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-04-11 19:58:51 följande:
    Är inte det som att säga att.... att låna pengar av sin kompis kan vara ett känsligt ämne för många, och kompisen har ju en ganska finit inställning till att låna ut sina sparpengar så det är inte säkert att "ta upp problemet" hade tagits särskilt positivt emot så därför snodde man pengarna istället. Jag tror knappast att sno kompisens pengar var personens förstahandsval. 

1) Är att ämnet är känsligt en bra ursäkt för att bedra sin partner? Ska man inte kunna prata om känsliga saker med varandra?

2) Om man tror att ens partner inte kommer se det på samma sätt som man själv gör, är det då ok att gå bakom ryggen på personen?

3) Är det ok att tvinga sin partner att leva i en lögn för att man själv hellre ville vara otrogen än att skiljas?

Kort sagt, är det ok att bedra någon för att det är bekvämast så för en själv?
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2020-04-12 14:43:01 följande:
    Är inte det som att säga att.... att låna pengar av sin kompis kan vara ett känsligt ämne för många, och kompisen har ju en ganska finit inställning till att låna ut sina sparpengar så det är inte säkert att "ta upp problemet" hade tagits särskilt positivt emot så därför snodde man pengarna istället. Jag tror knappast att sno kompisens pengar var personens förstahandsval. 

1) Är att ämnet är känsligt en bra ursäkt för att bedra sin partner? Ska man inte kunna prata om känsliga saker med varandra?

2) Om man tror att ens partner inte kommer se det på samma sätt som man själv gör, är det då ok att gå bakom ryggen på personen?

3) Är det ok att tvinga sin partner att leva i en lögn för att man själv hellre ville vara otrogen än att skiljas?

Kort sagt, är det ok att bedra någon för att det är bekvämast så för en själv?
    Det är väl så det är med otrogna.
    Det är väl bekvämare för dem själva än att t ex prata om känsliga saker med sin partner alt göra slut.
  • Whisp
    Anonym (man) skrev 2020-04-09 19:10:36 följande:

Haha, säger killen som tyckte det var ok att pappan satte på dotterns kompis och gjorde henne på smällen och sedan krävde att hela familjen skulle acceptera barnet utan att blinka 

Jadu Rudis, det förvånar mig inte alls att du tycker som du gör, din moralkompass är ju en aning skev.

Vad läste jag precis? ????
  • Whisp

TS, önskar dig lycka till! Du har fått massa bra tips nu. MEN, en sak, DU ska INTE skämmas för det som har hänt. Ska någon skämmas är det HAN!

• Anonym (kapten)

Har han inte fått en avsugning under hela er tid tillsammans?? Då kanske det inte är jättekonstigt att man börjar leta lite eller?

Menar inte att vara okänslig eller så, men att inte få oralsex skulle vara en dealbreaker för mig. 

• Anonym (C)
    Anonym (kapten) skrev 2020-04-14 06:45:38 följande:

Har han inte fått en avsugning under hela er tid tillsammans?? Då kanske det inte är jättekonstigt att man börjar leta lite eller?

Menar inte att vara okänslig eller så, men att inte få oralsex skulle vara en dealbreaker för mig. 

Men om det nu var så viktigt för honom och han visste om hennes inställning från början borde han kanske inte stannat kvar så länge i förhållandet och dessutom skaffat barn med henne.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?