Anonym (man) skrev 2021-07-31 01:29:07 följande:
Självklart är människor som beter sig moralisk moralisk överlägsna människor som beter sig omoraliskt. Omoraliskt (med ett o) innebär ju avsaknaden av moral, dvs en brist.
Jag har redan förklarat skillnaden mellan kritik och projicering, om du inte är kapabel att förstå texten och länken jag postade så är det inte mycket jag kan göra åt det.
Vad du har gett TS för råd är ointressant i sammanhanget, du har fortfarande inte förstått vad projicering betyder och använder ordet felaktigt när du beskriver andras kritik.
Världen har redan anammat "mina" värderingar, de flesta (inklusive de som själv är otrogna) anser att otrohet är fel. Att omoraliska människor sen inte gärna vill stå för sin omoral och försöker få omoral att framstå som normen är inget annat än rationalisering.
Det finns ingen som helst anledning att varken acceptera eller anpassa sig till svinkatigt beteende. Du verkar fått det där helt bakvänt. Det är inte ärliga människor som ska anpassig sig efter svinen, det är svinen som ska skärpa sig.
Jag behöver bara gå ett inlägg bakåt för att hitta ett flertal exempel(citeras nedan) på dina projiceringar. Där du talar om för TS hur hon känner, mår och kommer att må. Hur livet och relationen kommer att utvecklas.
Allt helt uppenbart baserat på du har mått, upplevt och genomgått samma sak. Det går antagligen inte att hitta bättre exempel på projicering i en skolbok.
Du är ett riktigt uselt troll.
"Bli påmind om hans svek kommer du bli så länge ni lever tillsammans, det är det pris man betalar när man väljer att fortsätta leva med en person som svikit, sårat och förnedrat en. Det är inget som någonsin kommer försvinna, däremot kan man vänja sig vid det med tiden.
Ovissheten är oxå fullt naturligt eftersom ja, din man är inte den du trodde han var och det du gör nu är att du försöker bygga dig en ny bild av honom (en bild som delvist påminner mycket om den gamla men ändå inte) och försöka förmå dig själv att älska och lita på den här nya mannen som framträtt lika mycket som den gamla, ingen lätt uppgift. Ert förhållande var heller inte det du trodde att den var. Dvs allt du tog för sanning och självklart har ryckts bort och det är självklart att allt känns osäkert för inget är ju som du trodde att det var, varken ert förhållande eller din man.
Med tiden kommer det sätta sig, processen med att bygga upp en ny bild av din man och ert förhållande som stämmer med verkligheten (inklusive brister) kommer avklaras och du kommer få en mycket krassare och pragmatisk syn på förhållanden och människor. På både gott och ont kan väl tilläggas, på sätt och vis kommer du sakna den naiva person du var tidigare som litade blint på din partner och kunde inte ens tänka dig att han skulle svika dig på det sättet, men samtidigt är det bra att ha en mer realistisk syn på människor."