Anonym (Spegeln) skrev 2020-05-31 16:28:03 följande:
Fast att berätta för fler och få ännu fler som frågar? Nää, räcker med att chefen en hel vecka haft valpögon och frågat dagligen. Men däremot tar jag till mig att säga till henne att inte fråga lt säga nått utan hålla käft där.
Att flytta isär, har slagit mig många gånger. Och gör vi det så kommer jag få ta lån för att få råd till allt, och sen stå där med massa lån även om vi hittar tillbaka och dubbla uppsättningar av allt. Känns inte rätt.
Det som känns rätt är att försöka hitta tillbaka till tilliten som en gång fanns där. Inte att skuldsätta mig för att prova bo på två håll för att sen flytta ihop igen om så blir fallet.
Önskar bara nån hade något vettigt att komma med som kunde hjälpa mig på traven i detta helvete. Inte peka o säga flytta ifrån. DET ÄR INTE DET JAG VILL!
Om du berättar för fler så får du väl säga till även dem att du inte vill prata om det.
Men att du vill berätta för att de ska förstå varför du mår som du mår just nu och varför du kanske beter dig på ett sätt som de inte känner igen.
Och att om du skulle vilja prata om det så kommer du själv.
Men jag tror att du behöver prata för att få det här ur dig. Bär det inte för dig själv!
Om inte annat så kan du gå till en samtalsterapeut.
Vad är det som säger att det är du som måste flytta?
Han kan väl bo hos någon släkting eller vän ett tag?
Så länge ni befinner er under samma tak så får du ingen chans att andas eller läka,som du så väl behöver.
Det måste du inse.
Om du inte tänker på dig själv så tänk åtminstone på dina barn.
De har redan förstått att något är fel och de lär inte undra mindre om du låter detta få fortgå.