• Lione81

Är MIN man otrogen?

Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-17 12:51:21 följande:

Hej,

Det gick bra igår. Alla va superglada igår och vi hade trevligt, barnen som saknat pappa och Moster, blev nattad av pappa. Godnatt saga och kramar. Dom saknar honom. Det ser jag.

Imorrn har vi samtal igen, får se hur det går. Vi har sagt att han ska komma hem först, på morgonen och vi ska prata. Bolla. Det som är högst upp på tapeten är ju boendet. För det är verkligen alla våra semesterpengar/sparpengar som tickar iväg på skit. Ska han fortsätta bo på hotell tills han får lägenhet, ja då kommer vi inte kunna göra nått i sommar/sen. Men det är vad vi har som mål imorrn att prata hur vi ska lösa. Samt att jag har ju 3000 annat i huvudet som jag vill lätta på. Det är ju jag som håller emot. Men jag måste vara mer öppen för att kunna gå vidare känner jag.

Anledningen, och egentligen ska jag inte ens behöva försvara mig, till att jag vill ha en god relation, vänskap med barnens pappa, är för att jag vill att barnen ska ha oss båda. Oavsett om vi går skilda vägar lr ej. Att vi båda ska kunna ställa upp för varandra och finnas där när det behövs, för barnen!

Sen älskar jag honom fortfarande. Jag är sårad, jag är ledsen, jag är besviken, men jag älskar honom. Sorry. Nää mina känslor dog inte på nolltid pga att han levt dubbelliv. Otänkbart att han gjort det, ja! Men jag känner mig förvirrad och ensam mitt i allt. Lämnar jag honom så är det för att tilliten inte går att reparera. Om vi stannar tillsammans, så är det för att vi båda vill, inte för barnens skull.

Vad härligt att tiden gick bra och går med din sambo och barnens pappa + att moster var där.

Det är otroligt starkt av dig att fortfarande känna den starka kärlek till din sambo som du gör.

Jag har följt din tråd ifrån start. Och jag hoppas över hela mitt hjärta att du hittar tillbaka till din sambo. Det kommer inte att ske i morgon eller om 1 månad. Det får ta den tid som behövs.

Du skriver att du fortfarande vill leva med honom OM det går.

Du och din familj verkar ha ett fruktansvärt starkt band till varandra.

Jag tror ärligt talat att ni kommer att gå starkare ur den här mardrömmen än du någonsin trott.

Du älskar honom alldeles för mycket för att släppa taget.

Jag kommer stötta dig till 110% att ni ska få det liv ni förtjänar och jobbar emot.

All kärlek till dig framförallt och din familj!
  • Lione81
    Anonym (Man36) skrev 2020-03-19 10:14:32 följande:

Fy fan rent ut sagt vilket sjuk smörja du skriver. Varför hoppas du på just det av hela ditt hjärta? Hade det inte varit mycket bättre att hoppas på att TS ska ta sig ur det här och finna lycka igen? Hur vet du att hon älskar honom för mycket för att släppa taget? Hur fan ska du kunna stötta TS till 110%? Är du TS man eller?

TS, lämna och gå vidare! Det är inte en otrohetsaffär, det är ett dubbelliv han haft. Hade du inte fått smset hade han fortfarande levt det. Sjukt är inte ens förnamnet. (Och sluta skriv här. Prata med familj och vänner. Folk här trollar dig och vill inte ditt bästa!)

Det är ett öppet forum. Jag respekterar ditt beslut. Likväl du måste respektera mitt.

TS säger ju uttryckligen själv att hon hoppas kunna leva med sin älskade man, hur har DU kunna undgått att läsa det?!?!

Hon älskar honom och vill försöka vara en familj! Om det det, det skriver hon själv med. Att hon inte vet det riktigt.

Deras möte i mån blev trotts allt bättre än hon hoppats på. Vilket är positivt.

Svar NEJ. Jag är inte hennes man. Jag har sambo inte gift.

Hon och hennes man verkar ha haft en genuint fin relation innan detta hände.

Jag hoppas att familjen hittar tillbaka till varandra. Och det önskar även hon själv i den här ovissheten.
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-21 18:23:08 följande:

Lite uppdatering från mig.

Jag lever och jag tror själva chocken börja lägga sig då jag känner mig mer arg och besviken nu än ledsen. Klart jag fortfarande är ledsen. Men jag är nästan förbannad för det han utsatt oss för. Redo att splittra vår familj.

Vi har beslutat att fortfarande ha gemensam ekonomi samt att han kommer hem på måndag, men att vi kommer sova i separata rum. Har dock inte bestämt vems rum men gissar på att det är smidigast att ta lillens då det är lättast att natta i min säng utan frågor om varför.

Anledningen till att han kommer hem, är för att jag vill prova på hur det känns. Om jag har känslor kvar och att jag vill fortsätta våra liv tillsammans. Eller om det helt enkelt inte går för att tilliten inte kommer att kunna byggas upp. I dags läget litar jag inte alls på honom, har man kunna ljugit i tre år så är man mer lr mindre expert på att fortsätta. Men som sagt, det är lite därför jag vill ha hem honom för att se om det går att bygga nytt.

Skulle det inte gå så är vi eniga om att vi båda flyttar då hyran för mig blir för hög och han känner att han då vill börja om från början. Vi har även pratat om att vi ska försöka få tag på lägenheter någorlunda nära varandra så barnen kan gå kvar i skolan/förskolan utan att behöva både flytta och byta klass.

Det känns... vet inte ens vad det känns. Konstigt.. Jag är rädd, rädd för att jag försöker, och sen att han kommer krossa mig igen.. OM jag nu kommer så långt att det fungerar och att jag kan bygga upp min tillit såpass att förhållandet fungerar.

Finns det kärlek kvar från min sida?

Jag kanske är galen som ens utsätter mig själv för detta. Jag vet inte.

Min syster berätta att hennes bästakompis sambo varit otrogen EN gång på fyllan. Hon gjorde slut och flyttade ut. Och han valde då att fortsätta sitt snedsteg med tjejen han va otrogen med. Med ett snedsteg och hon lämna. Fanns det någon kärlek mellan dom? Eller var hon smart nog att dra för att inte bli sårad ännu en gång?

Lördag och vi ska burra ner oss i soffan jag och barnen. Trevlig lördag!

Du är absolut galen ?Spegeln? det är all press på din sambo. Du har ju inget att bevisa.

Jag får känslan att din man kommer att vara som ett barn nu en tid framöver. Han vågar inte göra ngt utan att du kommer att misstänka något.

Jag blir glad att ni tagit ett litet litet steg åt ett gemensamt håll. Det är dubbla motorvägar kvar.

Det kommer att bli konstig känsla att ligga i olika rum. Din tankar kommer att rusa i väg på helt andra saker. Vad gör han, sover han, skriver han osv.

Du kommer kunna få mer tid att prata med din sambo och bearbeta allt på ditt sätt.

Du verkar verkligen vänja om din familj. Som är ditt liv och band. Jag hoppas att fröna på gräsmattan får lite vatten och sakta sakta börjar gro.

Innan vi är där, krävs enormt mycket uppoffring och energi och bearbetning.

Tack för att du delar med dig av din resa.

All kärlek till fig och din familj!
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-21 22:50:41 följande:

Tror du det skulle vara ?bättre? att dela säng? Det är jag som sagt att vi ska sova i skilda rum, iallafall till en början. Men ja, ska vi kanske kunna börja om så kanske direkt sova i samma?

Hela denna situation känns såååå sjuk!

- Jag tillåter min man att komma hem.

- Jag bestämmer att min man ska sova i rummet vägg i vägg.

- osv osv

Han är min man, men ändå känns det inte som det. Det känns som att han redan splittrat oss, men kanske nånstans insåg att vi va bättre..

Jag vet inte. Har sååååå många tankar i huvudet.

Hej!

Det är något du och din man måste känna efter själv. Bara att låta honom komma hem är ett litet litet steg i rätt riktning. När du och han går och lägger er, så kommer du att tänka extra mycket på vad han gör just då. Det är av den anledningen att ni sover i olika rum. Du måste ju självklart känna efter själv.

Jag skulle tänka ännu mer vad hon håller på med just då. Det är jättesvårt.

Jag tror att han innerst inne vet vad han har hos er. Det krävs väldigt mycket arbete. Framförallt utav honom. Det är ju jätteviktigt med kommunikationen. Att han berättar för dig vad han har saknat som han inte fick ut av dig. Du har ju aldrig kunna tillmötesgå honom när han inte har berättat för dig vad han saknade.

I alla inlägg du har gjort spegeln så märker jag hur viktig din familj betyder för dig. Hur långt du är beredd att gå och offra dig för att se om ni överhuvdtaget kan hitta tillbaka till varandra.

Jag tror han är beredd att offra sitt liv för det.

FÖR dig betyder familjen oerhört mycket. Vilket är en fantastik sida.

Jag kommer att följa din väg. Hur det än slutar.

Jag kommer verkligen att stötta dig och pusha dig.
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-24 11:36:16 följande:

Jag vet inte varför det skulle bli värre, samma sak om det skulle bli bättre om jag berättar. Den jag berättar för kommer garanterat se ner på min man, säkert säga sitt om att lämna. Tror ingen jag känner är positiv till att försöka laga ett trasigt förhållande pga otrohet. Känner inte att jag skulle få stöd i mitt beslut, att ge honom en chans.

Jag skäms! Jag skäms för att min varit otrogen, och jah skäms för att jag vill ge honom en chans.

Skammen!

Hej TS!

Du har absolut ingen anledning att skämmas. Det är din man som ska gråta blod, må skit, kräkas m.m.

Jag tror att det skulle vara bra för dig att lätta på locket. Du går runt som en tickande boooomb just nu.

Den du väljer att berätta för, tror jag inte kliver in och säger. Lämna din man nu. Hen skulle se till ditt bästa och verkligen låtit dig gråta ut och lyssna. Sedan börja sätta sig in och höra din syn, och dina tankar.

Detta skulle kunna innebära en väldigt stor lättnad. Det är givetvis bra att du träffar en kurator och får prata. Det kan även vara väldigt bra för dig att lätta på locket och prata med någon som står dig väldigt nära.

Det var en väldigt fin gest utav din förra chef och ringa upp och fråga hur du mår. Det var en väldigt fin sida.

Måste vara fruktansvärt att tycka så illa om sin älskade sambo, även vilja ge honom en liten liten chans att läka det hudlösa såret som han har åstadkommit.

Du är så stark stark. Ta nytta av alla fina vänner du har, och umgås med dom.

Det kommer du att behöva.

Pratar du och han alldagligt nu när han bor hemma hos dig, känns det bra att han är runt omkring dig?

All styrka till dig spegeln....
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-03 01:52:43 följande:

Galen!

Jag håller på och bli galen!

Vi hade ett samtal, jag blev arg, han förklara att det bara var bra sex han va ute efter, jag blev ledsen, besviken, sårad.

Jag ångrar allt med honom!

Gick ut till bilen, is på rutan. Satte på bilen, börja skrapa rutan, precis klar när han dyker upp bakom mig.

Han undrar vart jag ska.. Ja, vart ska jag? Vart skulle jag? Tänkte jag bara köra runt 12 på natten? Eller tänkte jag faktiskt krocka?

Börjar bli rädd för mig själv.

Hemma igen. Men mår skit! Skitdåligt och tårarna rinner.

Hej TS!

Du måste berätta för någon du känner. Så du kan lätta på locket. Nu går du runt som en tickande atombomb. Du hittar inget svar själv. Du utsätter dig själv för psykisk terror. Det är inte du som ska må skit, fast du som känner så inombords.

Som Molly sa, det bästa nu vore om han flyttade ut och du får vara för dig själv. För just nu som situationen är så finns det INGEN möjlighet för er att hitta tillbaks. Fast det är du innerst inne hoppas en liten gnutta på. Då går det inte att han bor under samma tak.

Så länge du inte hittar någon att prata med, förutom din kurator så kommer detta eskalera.

Du har ju ett hjärta av guld, som väntar om din familj. Du vill ju greppa sista halmstrået att kunna bygga upp en ny relation till din man. Det kommer inte att ske inom dom närmaste månaderna. Det kommer ta år av år.
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-09 22:47:34 följande:

Hej,

Jag lever :)

Som ni alla vet så vill jag ju verkligen ge min man en chans att visa att han verkligen ångrar sig för att ha i princip splittrat familjen, att han inte kommer vara otrogen igen, att han ska prata med mig om nått inte känns bra, hans fantasier osv osv. Vi har pratat ut, och vi har sagt att vi båda ska känna efter. Vill vi fortsätta som en familj så behöver vi båda jobba mot samma mål. Vi har gett oss själva april ut, vi kommer fortsätta bo tillsammans och vara en familj. I början på maj ska vi reflektera över månaden, är det nått jag stör mig på, nått han stör sig på osv.

Han har berättat att han ville ha bra sex, vi hade sex samtligt som han var otrogen, så det va inte det att han inte fick nått. Han vill ha avsugningar, han veeeeet att jag inte klarar av det. Och det är väl där jag känner att jag inte kan ge han det han vill ha. Men han har sagt nu att han klarar sig utan det, för han vill inte splittra familjen om han får en chans och vi fortsätter tillsamman.

Jag har tagit upp skilsmässa och sagt att jag signar papperna om han inte vill vara med mig längre, han bröt ihop och sa att han ångrar otroheten. Vem vet, han kanske faller tillbaka och är otrogen om 2-3 år, ja, då får jag ta den smällen då. Och då har han verkligen bäddat för skillsmässa.

Nu vill jag bara försöka hitta tillbaka till mig, mitt vanliga jag, fastän jag fortfarande bryter ihop för jag känner mig helt krossad. Jag känner mig fortfarande äcklig och smutsig och duschar säkert 2-5 gånger varje dag vilket har gett mig enorma eksem på köpet. Vi pratar, jag efter, han gråter, jag skriker, han tröstar.

Jag hoppas jag gör rätt, och att han håller det han lovade mig när vi gifte oss, evig trohet. Kommer kännas konstigt att fira vår 10onde bröllopsdag när man vet att han delade sina 3 år med någon annan.. usch..

Nu är det dags o sova.

Tusen tack för all support, jag hoppas många av er finns kvar och stöttar när jag behöver er <3

En sak jag märker avvdig spegeln. Du verkar betydligt sannsare i din ton och skrift. Det verkar även som att ni två verkligen har tagit er tid att prata ut om allt. Du ska absolut inte göra något som du känner dig besvärad med, avsugning. Vem vet, det kanske kommer om ngt år.

Jag är nog den enda i den här tråden som har hoppats att ni ska komma till klarhet att jobba er framåt och satsa på varandra. Självklart har hans svek satt sina spår. Jag avgudar dig att du verkligen verkligen satsar på din man och familj. Du har hela tiden visar vilket otroligt band du har till din familj och man.

Han visar dig verkligen att han vill vara med dig och familjen. Allting går att laga och verkligen se framåt.

Ännu en gång. Jag blev verkligen glad över hur lugn och hoppfull du är med din man. Samtidigt som allt kan rasa ihop.

//Kram
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-25 21:41:50 följande:

2 månader har gått sen jag konfrontera honom. Har det gått en dag utan att jag tänkt på hans svek? Nej, blir det bättre? Kommer man vidare? 2 månader är inte så lång tid, men det känns som dessa månader gått skitfort, men ändå långsamt. Och tänkt då dessa 3 ÅR, som jag inte har veta nått. 3 år som jag inte varit min mans förstahandsval, 3 år som han levt dubbelliv. Mår illa.

Kanske ska byta psykolog oxå, den jag har känns bara fel. Hen vill bara att jag ska skilja mig och slänga ut min man. Varje samtal...

Hej Spegeln!

All värme till dig!

Efter att du fick reda på din mans otrohet. Så tar det många många år om det ens räcker. Att kunna gå vidare.

Det du har gjort nu. Att försöka försöka rädda din trygghet och din plattform, i form av din familj och din man. Som du verkligen älskar. Det är en otroligt fin sida. Ni har tagit ett litet litet steg åt rätt riktning.

Du har all rätt att Målilla över det din man gjorde emot dig i tre år. Du visar ju verkligen att du vill få det att fungera. Som det verkar nu, så bor ni under samma tak.

Jag ber till övre makter att, efter allt som har skett. Så hoppas jag att det vänder till de goda tingen,

Att du lyssnar till ditt hjärta och följer din magkänsla. Att leva med din man.

Jag tror inte din nuvarande psykolog är ett bra varför dig. Hen ska inte påverka dig. Tycker rent sagt att det är vidrigt beteende av hen. Du vill ju försöka leva med din man. Då borde hen hjälpa dig och bearbeta den sorg du går igenom. Försöka styra dig emot dina mål.

Jag blir lika glad över alla din inlägg här inne.

Jag hoppas verkligen att det blir lite lite bättre för varje vecka som går mellan fig och din man. Så era barn får växa upp i en trygg och kärleksfull miljö.

All lycka till med dig och din man <3
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-02 23:11:47 följande:

Anledningen till att han bodde på hotell och åt ute i början när vi va ifrån varandra var för att det inte fanns någon andrahands lägenhet. Att få förstahand fanns inte heller med så kort varsel.

Anledningen till att våra gemensamma pengar gick åt, är för att vi har gemenast konto. Vi dela allt. Inget ditt är mitt.

Vi har inga släktingar här,inte så många vänner heller. Jag vill inte att någon ska veta därför är svårt att bosätta sig hos någon som inte vet något.

Har även skrivit det i mina tidigare inlägg!

Just nu kommer vi inte flytta ifrån varandra. Jag vill ge oss en ny chans. Om vi sen väljer att flytta ifrån varandra. Ja, då får jag ta lån för att komma på fötter på nytt igen.

Har läst tråden jag blev länkad till, och ska försöka få mig tiden till att kolla igenom filmerna.

Jag försöker se varje dag som en NY DAG! Men kraschar alltid. Och som sagt, dom senaste dagarna, sen jag bytte jobb, har varit fruktansvärda. Dels för min chef som frågar konstant, och idag när jag sa till henne att jag inte vill bli frågad, så blev hon lite snopen, för hon vill ju bara mitt bästa. Jotack, men det bästa är inte att fråga varenda dag med valpögon hur jag ska klara av att gå vidare med min man som varit otrogen. Det räcker med att jag ser någon som ser ut som henne lr hennes syster så blir jag ett vrak. Jag får ont i kroppen, svårt att andas, nära till gråt, stickningar i kroppen, hjärtat slår hårt, blir svart för ögonen, yr.

Hej TS!

Jag hoppas på mina bara knän att ni hittar tillbaka. Det hoppas du någon stans med. Det är tiden som får utvisa det hela.

Hur fungerar det hemma hemma, går det att umgås med varandra, kan ni prata på all dagliga livet utan att allt skiter sig?

Din syn på hur ett familjeliv ska se ut är väldigt vackert utav dig. Därför hoppas jag verkligen av botten av mitt hjärta att ni två någon gång i framtiden kan se på varandra som ett nystartat par. Och stärkas av den här tiden som par.

Jag tror och hoppas det!

Jag har alltid sedan du startat tråden verkligen stått på din sida och hoppas att ni kan hitta tillbaka. Skulle det inte gå, då har du verkligen visst för dig själv. Att du gav det en ärlig chans.

Jag tror på dig. Skynda långsamt fram med din tid.

Ta väl hand om dig TS!

Kramar och all styrka till dig!
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-03 21:19:17 följande:

Vi pratar och skrattar hemma, vi hittar på saker tillsammans efter jobb och skola.Idag cyklade vi alla iväg och stanna till vid en lekpark.utåt ser och är vi precis som vanligt,bara det att jag rätt som det är bryter ihop.Vi bråkar lr tjafsar inte med varandra.

Ska det lilla halmstrået växa och bli större så är ju aktiviteter väldigt viktigt. Då tänker du inte lika mycket. Därefter har du all rätt i världen att fullständigt explodera och få gråta ut.

Hur kommer det sig att ni inte bråkar och tjafsar? I normala fall hade ord och röster och saker flygutrustningen i luften. Har nu gemensamt kommit fram till det?

Pratar du och din man på kvällarna om hela händelsen. Eller har ni lagt locket på?

Jag fullkomligt imponerad över ditt psyke och ditt band till familjelivet. Hur du våndas och kämpar och gråter. Allt för att försöka på något sätt att rädda ditt imperium som du har byggt upp med din man. Som sånär håller på att rasa.

Tusen tack för att du uppd. oss här.

Blev många frågor nu noterade jag!
  • Lione81
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-07 12:56:56 följande:

Jag var tillsammans med en kille när jag var yngre, som oxå var otrogen, men honom lämnade jag direkt. Vi hade varit tillsammans i 3 år och bodde även tillsammans. Jag tog det jag behövde från lägenheten och flyttade ut rätt så fort. Hade tur att få andrahands lägenhet, bodde i en större stad och lättare att få lägenhet snabbt.

Med min man känns det annorlunda, ja kanske för att vi varit tillsammans i 10år. Jag älskar honom. Vi har byggt upp vårt liv tillsammans. Men skulle han vara otrogen igen, ja då har han verkligen bränt chansen.

Jag har berättat för två personer, min förra chef och min nuvarande chef. Att berätta har bara gjort att mitt mående påverkas mer. Jag kan komma till jobbet på bra humör, och så börjar hon efter 30min, ja då är det kört. En dag mådde jag så dåligt att jag fick gå hem då tårarna inte sluta rinna och ansiktet helt rödsprängt.

Så nej, jag kommer inte berätta för någon. Inte nu. Kanske senare. Men inte i dags läget. Har funderat på hur jag skulle må om min man berätta för sin familj, men jag vet inte om det skulle göra saken bättre.

Hej TS!

Vad är det för fel på din chef?!?!?

Kan du inte bara be henne sluta tjata om påminna dig.

Önskade du bara kunde gå in på hennes rum. Mitt största misstag var att berätta det för dig. Och bara lämna och aldrig mer komma tillbaka.

Det går ju inte. Be hon sluta vara på dig.

Din ord om din man/familj låter helt underbar. Du har en så fin syn på ett familjeliv. Hur han verkligen finns där, när du bryter ihop. Det låter verkligen som att ni går åt rätt håll.

Jag var den enda som hoppades att ni skulle kunna leva ihop iaf. I den här tråden : )

Jag är glad att jag trodde på er och att ni förhoppningsvis har mååååånga fina år tillsammans.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?