• Anonym (YB)

Mysiga barnfria helgen förstörd igen

Vi skulle ha en lugn, mysig helg bara jag och min man. Men nej. Nu har han åkt iväg för att hämta barnen för mamman kom på att hon ville gå ut och äta och dricka med en kompis just idag. Slut på lugnet och myset innan det knappt hunnit börja. Byte sker egentligen på måndagar. De är här varannan vecka och jag tycker det är mer och mer frustrerande och jobbigt. Förra gången vi hade barnfria helgen hade ena barnet matcher i annan stad som mannen åkte och tittade på och på kvällen var han ute på krogen med kompisar. På vardagarna är han ofta och tittar på barnens träningar även när det inte är hans vecka och veckorna barnen är här hinner vi knappt säga hej till varandra känns det som. Kanske lite överdrivet men ändå, typ så. Känner mig mer och mer irriterad och vill bara ha min man och hemmet ifred men samtidigt förstår jag att jag är irrationell och att barnen såklart måste vara hans första prio. Detta börjar dock tära på mig och jag funderar oftare och oftare på hur det skulle vara att göra slut och flytta till eget boende för att slippa besvikelse, frustration, irritation, alltid få ha det lugnt och skönt. Jag har berättat för min man hur jag känner och han förstår men säger att han måste sätta sina barn först så han kan inte lova att något kommer ändras men att han försöker tänka på det, och jag förstår det förstås. Är gravid och vet inte om det är gravidhormonerna som får mig att känna så här eller inte. Ni vars partner har barn sedan innan, känner ni så här också? Vad gör man åt känslorna?

• Svar på tråden Mysiga barnfria helgen förstörd igen
  • Zarch
    Pope Joan II skrev 2019-12-11 19:33:25 följande:

Har du bonusbarn? Lever du med bonusbarn?

Har du bonusbarn? Nej jag HAR inga sådana för barn är inga ägodelar.

Lever du med bonusbarn? Nej jag lever inte i en familj som använder familjelivsfraser som bonusmamma och bonusbarn. Om du däremot frågar om jag levt eller lever i en harmonisk familj med man som har barn sedan tidigare som inte är mina biologiska där jag kallas/kallats för pappas tjej? Ja kanske det kanske.

Och givetvis så ska ju vi fortsätta skriva i trådar som står oss båda varmt om hjärtat och är självupplevda. Så vi ses i hemorrojd och analfliktråden.
  • smulpaj01

I min bonusfamilj (ex nu) gick mamman till ena barnet så gott som aldrig på träningar och matcher. Därav gick pappan på matcher och träningar både i Stockholm och över hela Sverige alla veckor året om. Istället för att stanna hemma ensam och tjura följde jag nästan alltid med. Hans barn var även jag intresserad av och tycker mycket om, därav ville jag såklart vara med. Det andra barnets mamma var med på en del träningar och matcher men där var jag väldigt ofta med utan pappan då det barnets sport inte var på samma nivå och inte intresserade pappan lika mycket. Mest var jag med för att köra barnet dit och hem, men även för att jag intresserade mig och tycker om barnet.

Hade aldrig kunnat leva kvar i en bonusfamilj om jag hade haft samma känslor för barnen som ts och andra i denna tråd har. Inte trevligt eller harmoniskt för någon!

• Zarch
    smulpaj01 skrev 2019-12-11 21:47:08 följande:

I min bonusfamilj (ex nu) gick mamman till ena barnet så gott som aldrig på träningar och matcher. Därav gick pappan på matcher och träningar både i Stockholm och över hela Sverige alla veckor året om. Istället för att stanna hemma ensam och tjura följde jag nästan alltid med. Hans barn var även jag intresserad av och tycker mycket om, därav ville jag såklart vara med. Det andra barnets mamma var med på en del träningar och matcher men där var jag väldigt ofta med utan pappan då det barnets sport inte var på samma nivå och inte intresserade pappan lika mycket. Mest var jag med för att köra barnet dit och hem, men även för att jag intresserade mig och tycker om barnet.

Hade aldrig kunnat leva kvar i en bonusfamilj om jag hade haft samma känslor för barnen som ts och andra i denna tråd har. Inte trevligt eller harmoniskt för någon!

Det här är optimalt och jättebra när det kan vara så men det finns faktiskt många fall där barnens mamma fullkomligt avskyr när pappans partner är kärleksfull och engagerar sig i barnen.
  • Anonym (P)
    Anonym (Bonusarna) skrev 2019-12-11 14:49:47 följande:

Är själv bonusförälder till 2 ungdomar (har funnits i deras liv i 6 år) och vi har 1 gemensamt mindre barn. I början var det också varannan vecka men sen så blev det heltid. Jag personligen tyckte mest synd om min 2 bonusar, deras biologiska farsa sket i de och flyttade till en annan stad långt bort. De hade plötsligt förlorat sin andra förälder. Han flyttade bara pga egoistiska skäl. Jobb och bostad fanns i staden där vi bor. Så det var ingen hållbar ursäkt. Mina bonusar mådde så fruktansvärt dåligt. Och det enda jag kunde göra då (vi hade inget gemensamt barn då) var att finnas där för de och deras mamma. Så personligen så "störde" de inte mig. Jag älskar de. Men ja, det är jobbigt ibland. Men det hade varit lika jobbigt om de var "mina egna". Är helt övertygad om det!

Du måste acceptera livet som ni har, eller så måste du flytta. Därför att dina bonusar kommer att känna av att du tycker att de är "i vägen" och att du stör dig på de. Prata med din man gällande detta med att han tar barnen när deras mamma ska ut och festa. Säg att du inye uppskattar det. Hade det varit så att ngt hade hänt så hade du tyckt det var självklart att de ska hem till er.. Men att han ställer in er helg pga av att hans ex ska ut och partaja är inte ok med dig. OBS! Ta först reda på om det är så att din man inte gjort en deal med exfrun. T.ex Exfrun: "snälla, om du tar denna helg så tar jag två valfria helger istället..?" Din man: "OK"

Men lägg ner. Tror knappast TS stör sig på dem och tycker de är i vägen. Men det är en jädra skillnad på en helg ensam som par och med bonusarna.

Folk som bara har bio-barn kanske inte fattar det. Det går inte att jämföra med att ha sina egna barn på heltid där båda parter är föräldrar till de barnen, än att hänga med barn du inte alls har det bandet till och som tyr sig till deras förälder bara.
  • Anonym (suck!)
    smulpaj01 skrev 2019-12-11 10:40:01 följande:
    Vadå i tid och otid? Det står om EN kväll! Förra gången var det mannen själv som valde bort att spendera tid med ts till förmån för att själv festa med sina kompisar, det har absolut ingenting med mamman att göra! Lägg ansvaret där det hör hemma, enbart hos mannen!
    Mamman bestämde sig med jättekort varsel för att lämna ungarna till pappan bara för att träffa en kompis. Det visar att hon styr och ställer och tycker att ts och pappan bara har att foga sig efter henne.
  • Anonym (suck!)
    Zarch skrev 2019-12-11 22:02:49 följande:
    Det här är optimalt och jättebra när det kan vara så men det finns faktiskt många fall där barnens mamma fullkomligt avskyr när pappans partner är kärleksfull och engagerar sig i barnen.
    Ja, det har funnits flera trådar där bonusmamman fått skit för att hon engagerat sig för mycket. Hur man än vänder sig har man ändan bak.
  • smulpaj01
    Anonym (suck!) skrev 2019-12-12 06:50:31 följande:

Mamman bestämde sig med jättekort varsel för att lämna ungarna till pappan bara för att träffa en kompis. Det visar att hon styr och ställer och tycker att ts och pappan bara har att foga sig efter henne.

Det står absolut ingenting om det i ts. Kan lika väl vara så att mamman berättade att hon ska gå ut och äta så NN ska passa barnen och pappan direkt sa att det är bättre att han hämtar och barnen är hos honom!

Mer troligt att det är så.
  • Pope Joan II
    Zarch skrev 2019-12-11 21:24:45 följande:
    Har du bonusbarn? Nej jag HAR inga sådana för barn är inga ägodelar.

Lever du med bonusbarn? Nej jag lever inte i en familj som använder familjelivsfraser som bonusmamma och bonusbarn. Om du däremot frågar om jag levt eller lever i en harmonisk familj med man som har barn sedan tidigare som inte är mina biologiska där jag kallas/kallats för pappas tjej? Ja kanske det kanske.

Och givetvis så ska ju vi fortsätta skriva i trådar som står oss båda varmt om hjärtat och är självupplevda. Så vi ses i hemorrojd och analfliktråden.
    Kanske? Ja, då får vi vänta på Sidens utlåtande om huruvida du kan anses vara kvalificerad att uttala dig eller inte. Något säger mig att hon tycker att du är det alldeles oavsett med tanke på att hon inte ställde dig frågan när du ganska kategoriskt och, på ditt vanliga humoristiska sätt, kom till ts försvar. Det är nog mer accepterat än vad stackars kulsa dristade sig till att tycka. 

Hemorrojder och analflikar är inget jag har i min ägo, inte heller lever jag i en harmonisk förening med dylika. Hade jag haft några så hade jag emellertid gått till läkaren och fått dem borttagna snarare än att skriva i trådar om dem - men alla blir förstås saliga på sin fason. 
  • Zarch
    Anonym (suck!) skrev 2019-12-12 06:56:02 följande:

Ja, det har funnits flera trådar där bonusmamman fått skit för att hon engagerat sig för mycket. Hur man än vänder sig har man ändan bak.

Visst är det så.

Men jag har förståelse för sådana mekanismer också. Är samma tabubelagda men mänskliga känslor att ha precis som i fall med styv/bonusmorsor som månar om egentid med sina män.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2019-12-12 07:48:09 följande:

Det står absolut ingenting om det i ts. Kan lika väl vara så att mamman berättade att hon ska gå ut och äta så NN ska passa barnen och pappan direkt sa att det är bättre att han hämtar och barnen är hos honom!

Mer troligt att det är så.

Nej inte speciellt troligt.

Varför skulle hon ringa pappan om hon redan fixat barnvakt?

Bara för att berätta att hon ska ut!

Tror knappast det, han är väl inte hennes pappa heller så att hon måste berätta vad hon ska göra.

Snarare så att hon ringt för att be honom passa barnen. Sen har du rätt i att vi inte vet om det är en enstaka händelse eller inte.
Svar på tråden Mysiga barnfria helgen förstörd igen