Slipper unga bristningar oftare?
Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
Jag är 22 år o fick min dotter 5 mån sedan. Jag har inga bristningar på magen men brösten däremot. Jag gick upp 17 kg men smörjde min mage med weleda havandeskapsolja 2 ggr/dag den sista tiden. Min mamma har massor med bristningar så jag tror inte det har m arv att göra. Kram!
Druiz:
Det har nog med arv att göra. Mamma har massor av bristningar men däremot har min syster som fött två barn knappt några bristningar alls. Så det har nog med "tur" också att göra
har mycket bristningar på ena brösten och några små på låren. fick min son för 3 månaders sen är 18 år..
inga bristningar än så länge
Är 21 o har en dotter på 1 år... kallas min mage för lilla tigern för det e ungefär så den ser ut... o ändå smörjde jag med såna havande.?.olja. så det e nog helt beroende på arv lr hurdan hud man har o sånt.... Men bästis fick sina bristningar när hon var i vecka 39+5... o trodde att hon skulle slippa det... jag fick den första i vecka 25 någonting... (som sagt trots oljan)
Jag är 21, fick barn vid 20 och jag slapp bristningar på magen. Har några bristningar på rumpan, men de är inte så starka. Men jag tror också att det har med "tur" att göra.
Jag var 18 när jag fick min första och då klarade jag mig med lite bristningar...va 21 när jag fick min andra och fick betydligt mer bristningar...=/ nu är jag 22(snart 23) och ska ha mitt tredje barn om några månader...än så har jag inte fått några nya...peppar peppar*
Navelpiercingen har "skapat" de flesta bristningarna. från hålet uppkom det måååånga strimmor...
jag har inga bristningar på magen, men några bristningar på brösten. mina systrar och min mamma har fått jätte mycke bristningar.. kanske är det bara tur... jag vet facktiskt inte varför det kan vara så olika. man kan nog bara hoppas att man slipper, men samtidigt ska det ju synas att man födit barn..
Jag blir snart 21 och fick barn i feb. Har en massa grova bristningar på magen. Även några på lår och underarmar. (Blev så vätskefylld att huden tänjde sig även där). Mina bristningar kom i slutet på grav.
Jag trodde att jag skulle vara rätt "len och fin" ända tills det damp ner bristningar några veckor innan förlossningen, inte så lite heller ^^, Thats life!
20 år och inte en enda bristning efter mina fullgångna tvillingar... Tror mest på tur!
26 och 30 inga bristningar fick rätt stora barn. Det är ärftligt.
Druiz:
Det har nog med arv att göra. Mamma har massor av bristningar men däremot har min syster som fött två barn knappt några bristningar alls. Så det har nog med "tur" också att göra
35+ när jag blev gravid, inte en enda bristning