Inlägg från: adrenalin |Visa alla inlägg
  • adrenalin

Slipper unga bristningar oftare?

Jag tycker så många unga mammor slipper bristningar. Är det så, eller har jag fått det om bakfoten?

Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
    mamma till det bästa som hänt mig
  • Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?
  • adrenalin

jaså, tvärt om rent utav!

jag hade absolut inget fram till v 30 sen.. prrrft :)

• adrenalin

Intressant! Jag trodde det var tvärt om. att om man fick barn när man var typ 14 var risken likamed noll

Jag gick föresten inte heller upp så mycket i vikt men jag fick dom ändå. De började som små prickar och sen var de som maskor på strumpbyxorna ni vet. De bara galopperade upp för magen

• adrenalin

det var precis samma med mig!

först ingenting å nu har jag överallt. låren, magen, ovanför ändan (!!!) och vid knäna.. bland annat

• adrenalin

lilja84
    du har ingenting i jämfört med mig. iaf i mängd, dina är bredare än mina. men ja tycker det ser ganska fränt ut, tycker inte du det? som ofrivilliga tatueringar.. som spridit sig som lågor

• adrenalin
    lilja84 mina bristningar känns också ungefär som ärr. iaf de stora, de andra känns inte!

LisaH det stämmer nog det du säger för det är många som sagt samma sak.
    Min syrra fick knappt några bristningar så jag tänkte (me tanke pågenetiken) att det inte var nån fara.. hehehe...
    Men visst är det olika från barn till barn också, eller vad tror ni?
  • adrenalin

jo som nån skrev så har ju äldre i regel "slappare" hud än unga (det är ju allmänt känt när man tänker efter ) så det är tydligen därför!

• adrenalin

sandra1984
    hur såg dom ut? var dom färgade? tog det lång tid innan de försvann?

• adrenalin

Druiz:
    Det har nog med arv att göra. Mamma har massor av bristningar men däremot har min syster som fött två barn knappt några bristningar alls. Så det har nog med "tur" också att göra

Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?