Slipper unga bristningar oftare?
Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
30år när jag var gravid.....inga bristningar, hade dock rätt liten mage
Jag läste nånstans att risken för hudbristningar är mindre när man är äldre! Kommer inte ihåg var tyvärr, men jag vet att jag sökte och läste en hel del om det så det kan ha varit var som helst
jo som nån skrev så har ju äldre i regel "slappare" hud än unga (det är ju allmänt känt när man tänker efter ) så det är tydligen därför!
Hmm, diskuterade det där med bristningar med några mammor igår. Jag trodde det berodde på att huden töjde sej så fort och inte riktigt hann med men då rättade de mej (de som fått myyycket bristningar) och sa att det endast berodde på hormoner.
Jag är en "gammal" mamma - fick mina barn när jag var 31 resp 33 och har inte fått en enda bristning!
Jag var 26 när jag blev gravid och 27 fyllda när Elliot kom, men jag fick inte en enda bristning. Min mamma hade inga heller. Hon fick syrran när hon var 19 och mig när hon var 31. Jag tror det i första hand beror på arvet faktiskt.
jag har hört att man har mycket större risk att få bristningar om man får barn när man är ung. jag fick MASSA
Jag var 17 år när jag födde..jag fick endel bristningar..
Är idag snart 22 år gammal,så dom syns inget nu..helt borta..
sandra1984
hur såg dom ut? var dom färgade? tog det lång tid innan de försvann?
här va jag 22 o ser ut som en tiger på magen och rumpan..