Slipper unga bristningar oftare?
Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
Ja då är det bara hormonerna kvar då..
Nu har jag ingen källhänvisning, men jag har precis för mig att jag läst tvärtom, att unga mammor får -fler- bristningar. Pga hormoner, Men det är nog oxå väldigt olika från person till person.
Jag var 25 och hade massor..... i mammapraktikan skriver dom att man ska se sina bristningar som "mamma-medaljer"... *fniss*
Jo tack!!!!!
Ja va 18 när ja fick första, gick upp nästan 30 kg, men slapp bristningar (på magen iaf)
Nu är ja 22 & väntar barn nr 2, har hitills gått upp 21 kg. Än har ja inte sett några bristningar (är i v.30) & ja hoppas ja slipper se några!
Ja tror inte de har så mkt me åldern att göra...
Tror inte brisningarna har med ålderna att göra.. Har sett både yngre och äldre med bristningar...
Jag själv har fött två barn nu och jag är 20. Inte en enda bristning...
Är 17 och fick hela magen,låren och rumpan fulla...
jag tror det kan ha lite med åldern att göra. eftersom huden är spänstigare då.
jag har värsta elastiska huden, så jag tror knappt jag kan få bristningar Fick i alla fall inte ett spår av sånna när jag var gravid. o jag var 21
Bristningar beror varken på ålder eller hur mycket man går upp i vikt! En som är 20 kan ha slappare hud än en som är 30 en anna kan gå upp 25 kg utan en enda bristning o en anna går upp 7 kg o kan ha hela magen full!
Det beror på hormoner och genetiska arvet och inget annat......!!
Yngre har lättare att få bristningar
Yngre har lättare att få bristningar