Slipper unga bristningar oftare?
Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
Jag var 30 när Oliver kom o jag har inga bristningar. Tror inte att det hänger på åldern.
jo, det är vanligare att yngre får bristningar!
Har fått hur mkt bristningar som helst.... Jag gick upp 37kg under min första grav. så det hänger nog på det men jag fick bristningar på dom mest "konstiga" ställena.. jag var 18 när jag blev grav.
Här är en till med bristningar.
Fick en liten bristning med mitt första(ett stygn fick jag),då var jag 24.Sedan har jag inte fått några,så det har nog mer med att göra om man fått barn tidigare eller ej.Tror jag.
Ha,trodde det avsågs bristningar under förlossningen först ,herregud,jag har hur många som helst på bröst och mage
är 23 år och har fött 2 barn, har en liten bristning vid ärret efter piercingen i naveln, men brösten är fulla med bristningar.
jag skrev i den här tråden tidigare när jag bara hade bristningar på brösten.... NU har jag fått bristningar på magen också :( bläääää, inget kul alls! men men ja tror de har me arv å göra.
ja har hur mycket bristningar som helst.. på mage, bröst å lår.. ucsh å ja va 14 när ja blev gravid.. men ja har oxå hört att unga oftare får bristningar..
Det är vanligare att yngre får bristningar.
Bristningar beror ju på hormoner, och yngre mammor har naturligt mer hormoner i omlopp i sin kropp. Det är inte alltid de har hunnit växa klart själva ännu.
Jag fick mycket bristningar när jag var i tonåren, men under min graviditet fick jag inte en enda.