• adrenalin

Slipper unga bristningar oftare?

Jag tycker så många unga mammor slipper bristningar. Är det så, eller har jag fått det om bakfoten?

Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
    mamma till det bästa som hänt mig
  • Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?
  • MARIA99

Tror oxå det är genetiskt & vad man har för hud typ kanske. Jag har inga bristningar alls & väntar mitt 3.e barn. Var 21 när jag väntade ettan , 23 med 2.an & nu 26 med 3.an. är i slutet av v.26 så vet ju inte om jag klarat mej än men hoppas det.
    Min mamma fick barn i samma åldrar som mej & har inga bristningar heller.

• Chino

Bristningar är genetiskt vad jag vet och det spelar ingen roll hur mycket man smörjer kommer de så kommer de.

Jag var 24 när jag fick barn, fick en massa bristningar och gick upp 10 kg.

• MARIA99

Kan tillägga att jag gick upp 12 kg båda gångerna när jag väntade tjejerna & allt la sig på magen så gott som. Nu har jag högre startvikt..

• h04

Har hört att det är genestiskt ja oxå....

Mamma fick inte en bristning och inte ja heller.... ja var 25 år.

• smurfisar

Jag gick upp 8 kg min första grav och var 19 år jag har jätte mycket bristningar med Léon växte de ännu mer hoppas att de inte fortsätter nu med 3an

• cissi24

Jag var 23 och fick massor av bristningar överallt. Jag gick upp många kilon.

• Smulan

Inga bristningar alls. Gick upp 20 kg med första och 13 med andra. Det intressanta var att första barnet föddes för tidigt och det andra på BF. Första barnet var alltså litet medans andra var "normalstort". Jag tillhör gamlingarna, fick första när jag var 35 och andra när jag var 36.

Har oxå hört det där med hormoner och tror nog att det är så. Känner mig lyckligt lottad att slippa dom, räcker med svampmagen som verkar svår att få ordning på.

• HelenR

Sista månaden fick jag bristningar,de va som om dom kom från ingenstans.... Va 22 när han kom.....

Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?