Slipper unga bristningar oftare?
Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
nej, tvärtom får unga oftare bristningar. kommer inte ihåg var jag läste det.
ps. jag var 34 och fick inte en enda
jag fick barn när jag var 21 år och jag fick inte en endaste bristning. men jag tror inte att det har nåt med åldern att göra utan mer att det är individuellt från person till person.
Jag fick mina andra barn när jag var 17 resp. 19 och fick hur mycket bristningar som helst. Nu är jag 28 och har i v. 34 ännu inte fått några alls. Men, de luringarna kan ju dyka upp när man minst av allt anar..
jag fick en dotter när jag var 21 och nu en kille då jag var 24 och inte en bristning under/efter nån av graviditeterna. Förutom ålder spelar som sagt genetiska anlag roll och inte minst det levnadssätt man har (röker, motionerar etc).
Bristningar är mkt beroende på hormoner! Så jag tror inte det har så mkt me åldern att göra....Om man går upp mkt i vikt gör nog ingen skillnad på magen men dock på lår o höfter
/en som gick upp 26 kg
Intressant! Jag trodde det var tvärt om. att om man fick barn när man var typ 14 var risken likamed noll
Jag gick föresten inte heller upp så mycket i vikt men jag fick dom ändå. De började som små prickar och sen var de som maskor på strumpbyxorna ni vet. De bara galopperade upp för magen
jag är och var 22 när jag fick min son, hade inga bristningar fram till v 32 ca och sen sa det bara poff och så hade jag masor...
det var precis samma med mig!
först ingenting å nu har jag överallt. låren, magen, ovanför ändan (!!!) och vid knäna.. bland annat
Jag gick upp 15 kg men fick de flesta av mina bristningar de två veckorna jag "gick över tiden". Jag är 26 år. Min syster är mor till tre barn som idag är 16,14,10 hon fick en ynka liten bristning med sista barnet. Och hon var 20 när hon fick sitt första. Orättvist!! Tänkte "d är lugnt, syrran fick ju inga bristningar"...jo tack!!!