• adrenalin

Slipper unga bristningar oftare?

Jag tycker så många unga mammor slipper bristningar. Är det så, eller har jag fått det om bakfoten?

Jag var 20 när jag fick och jag fick typ rekordmycket bristningar. men ser jag på andra verkar deras magar va lena som .. lussebullar me äggvita på
    mamma till det bästa som hänt mig
  • Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?
  • EmmaMatilda

Yngre har lättare att få bristningar

• bebban20

tror inte heller att det har med åldern att göra men genetiskt däremot,
    både jag å mamsen gick upp massor under graviditeten och slapp bristningar=)

• babyred

Fick inga bristningar alls (Var 20)

Fick dock något streck på låren.. ett par dagar efter förlossningen..
    Men dom syns knappt längre.

• zazla

Jag var 23 och fick hela magen och höfterna. Min mamma har fått barn vid 20, 25, 38 och 43 och aldrig fått en enda bristning ...

• Honey1982

jag är oxå 23 och fick bristningar, trots ihärdigt smörjande. det kan säkert vara genetiskt, kan tyvärr inte ta reda på sånt eftersom jag är adopterad.
    men sen så är jag väldigt kort, vägde 43 kg innan graviditeten och gick upp 20 kg. klart att magen blev uttöjd, jag var ju typ bara mage i slutet. däremot fick jag inga bristningar nån annanstans.

• Sara K

Jo, yngre får lättare bristningar vid en graviditet. Kommer inte ihåg varför, men vet att det är så. (enl läkare)
    Överviktiga får oxå lättare bristningar.
    MEN sen är det ju genetiskt oxå!

Sara, stolt mamma t. Stella (o lillen i magen)
  • Blåklinten

Jag är 35 och gick upp 35 kg när jag väntade våra tvillingar. Hade ett sf-mått som inte fick plats på kurvan i journalen, men jag fick inga färgade bristningar (strior). Däremot kan jag se nu efteråt på magen att jag har fått lite "vanliga" bristningar, ni vet såna man fick när man växte snabbt i puberteten. Men det är bara några stycken konstigt nog, så stor som min mage var.

• mrsbygg

jag var 20 när ja fick saga och jag fick bristninga ri v.32 blev på hela magen :/
    men syns knappt nu! *sköönt*

• Akinna

jag var 15 när jag fick alex och jag fick bristningar och anleningen till oftast vi som är i den yngre åldern är pga av att vi inte har växt klart kroppmässigt så det blir en chock för hela kroppen som töjs ut jag gick upp 30 kg med bara en liten knatte mycket .. jag vägde från början 41 kg så min kropp fick i alla fall en jä-la chock

min läkare och barnmorska sa detta till mig

• Karobe

Jag var precis 21 fyllda när Ella föddes, och min mage och mina lår är täckta med bristningar.

Svar på tråden Slipper unga bristningar oftare?