• Anonym (Hjälp)

Hans son slår och biter min barn

Hej,

Jag är skild sedan ett drygt år tillbaka. Har tre söner som är mellan 5-13år. För snart ett halvår sedan träffade jag en man och vi blev förälskade. Han har en son från en tidigare relation. Efter en tid tillsammans landade vi i att vi ville ta relationen vidare och inkludera barnen.

Jag har mött många barn i mitt liv, men jag har aldrig mött ett barn med så stor problematik som hans son. De har inte fått diagnosen satt ännu, men det verkar vara adhd i kombination med autism. Pojken är vild, skriker i det närmaste konstant, ska ha det exakt som han vill, slår mina barn och mig (och då menar jag inte på det sätt barn kan göra, han slår med full kraft och är en fara för andra eftersom han inte kan se konsekvenser), han biter mina barn och slår deras vänner. Slåss gör han många gånger per dag.

Mina barn är rädda för honom. De är väldigt lugna och tillbakadragna och deras respons när han slåss och skriker är att stirra och dra sig undan. Ofta kommer de tassande till mig och gråter. De bedjar till mig att pojken aldrig ska komma tillbaka, varje gång han har varit här. De vill inte ta hem vänner när han är här och cyklar gärna härifrån. Vilket jag förstår. Jag är också lite rädd för honom.

Han kan inte bete sig i butiker, ligger skrikande på golvet, förstör saker, hans pappa låter honom göra i princip vad han vill för att undvika konflikter (vilket han blivit tillsagd av psykolog). Det resulterar i att butikspersonalen blänger på oss och undrar varför i hela friden jag inte säger åt mitt barn. Jag vill sjunka genom golvet.

Jag älskar hans pappa, men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag står i valet och kvalet. Vet inte om jag ska avsluta relationen eller försöka hitta en väg framåt. Vad hade ni gjort? Hur hade ni tänkt?

Det har inte blivit bättre senaste dagarna när han mer eller mindre kräver att vi ska anpassa oss till hans son. Som om vi inte redan gör det. Vårt liv ändras helt, barnen accepterar att bli slagna, bitna, att han har andra regler, inte blir tillrättavisad etc. hur mycket mer ska de behöva göra? De har inte valt honom. Det är det jag som gjort.

• Svar på tråden Hans son slår och biter min barn
  • Anonym (Skitunge)

Jag hade inte varit tillsammans med en dörrmatta till man som inte kan uppfostra sin akitunge och tillåter att han misshandlar mina barn. Och jag har själv barn med både adhd och autism men skillnaden är att jag uppfostrar dom. Adhd och AU ÄR INGEN ursäkt för att få bete sig illa och göra andra illa.

• Fiona M

Men TS, vad tycker du själv egentligen?

Han vägrar hitta andra strategier för sonen, så du måste välja hur dina barn behandlas.

Är det verkligen ett svårt val?

• Anonym (Skitunge)

Ts hade du levt med en man som slår och biter dina barn? Varför funderar du ens på det nu? Dom blir MISSHANDLADE och är rädda och du funderar på hur du ska göra. Allvarligt?! Dina barn måste komma först.

• Qami

Är det verkligen något att fundera över?! Dina barn misshandlas, kränks och är livrädda och du står och velar? Ditt jobb som mamma är att skydda dina barn. Kan/vill du inte det är det bättre att de flyttar hem till sin pappa eller ett familjehem

• Anonym (1)

Här skulle jag i första hand tänka på mina barns bästa. Utan tvekan. Jag skulle avsluta relationen.

• Anonym (Hjälp)
    Fiona M skrev 2019-07-18 20:32:30 följande:

Men TS, vad tycker du själv egentligen?

Han vägrar hitta andra strategier för sonen, så du måste välja hur dina barn behandlas.

Är det verkligen ett svårt val?

Nej, då missuppfattar du. Han förhåller sig till dom riktlinjer han får till sig, de verktygen han får från nuvarande stödfunktioner. De är inte klara med utredningen. Anledningen till att jag inte genast säger tack och adjö är att han inte vet vilka verktyg som kommer tillhandahållas och vilken eventuell medicinering som kan hjälpa och hur utfallet av det blir.
  • Ess

Avsluta relationen, det är inte värt att du satsar dina egna barns hälsa och välmående på något som inte fungerar i dagsläget och troligen inte kommer att fungera någonsin. De är rädda för honom och vill inte träffa honom mer, där har du svaret på hur du ska göra.

• Ess
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-07-18 20:59:00 följande:
    Nej, då missuppfattar du. Han förhåller sig till dom riktlinjer han får till sig, de verktygen han får från nuvarande stödfunktioner. De är inte klara med utredningen. Anledningen till att jag inte genast säger tack och adjö är att han inte vet vilka verktyg som kommer tillhandahållas och vilken eventuell medicinering som kan hjälpa och hur utfallet av det blir.
    Utredningen är bara första ministeget och ingen quick fix. Han har många års arbete framför sig, Så trassla dig ur detta så fort som möjligt.
  • FuckGoggleAskMe

Skit i allt detta, du borde ta fasta på att dina barn är rädda för honom och lider. Låt dina barn slippa detta nu. Funkar det inte att vara särbo, så glöm denne man. Utsätt inte dina barn för detta längre!
  • Anonym (Skitunge)
    Och du tror på allvar att detta beteende ska sluta över en natt? Dina barn ska alltså bli misshandlade i minst 2 år framåt för att du inte vill inse att deras trygghet måste komma först. Skrämmande och stackars barn.
Svar på tråden Hans son slår och biter min barn