• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Selmans
    Pixma skrev 2018-11-25 20:21:54 följande:

Vart tog alla vägen? Är ni alla på Facebook?

Jag är kvar! Går in i vecka 7 imorgon. Så trött och så ömma bröst, men annars mår jag som vanligt. Var svårt till en början att avstå kaffe men nu efter ett par veckor blir jag nästan äcklad av tanken på det. 

Hur mår du och vilken vecka är du i? :)
  • askyfullofstars

Hej!

Här är en till med BF den 9 juli om allt går vägen (livrädd för missfall). Jag är i v.8 (7+2).

För er som skrev att ni inte har några symtom i v.5: Jag hade inte hellre jättemycket symtom och var jätteorolig! Första tecken var ömma och svullna bröst och molvärk. I v.6 dök illamåendet upp drastiskt och idag är jag sjukskriven pga det, så mitt råd är verkligen att njuta. Jag gjorde tyvärr inte det och ångrar det. :)

• Tokigsnart
    Pixma skrev 2018-11-25 20:21:54 följande:

Vart tog alla vägen? Är ni alla på Facebook?

Hej!

Jag är oxå kvar :)

Hur mår du?
  • Tett90

Hejsan ! jag plussade i veckna som var :) Är i vecka 5 (4+4) och har enligt uträkning bf 31/7! 

Hur mår ni? Jag är så nervös, mer än jag var med dottern tror jag ;) Hon fyller 3 i Mars och det känns som jag inte minns ett dugg om hur det var att vara gravid.

• Pixma

Kul att vi är några stycken här!:)

Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på tisdag. Går sakta men säkert framåt. Försöker njuta, även om man är lite nervös hela tiden. Känner mig inte så gravid än, lite tröttare, lite doftkänslig, och det har stramat lite i brösten några kvällar. Just det, varit extremt svullen om magen veckan som varit!! Blivit lite bättre efter några toabesök;)

Hur mår ni andra? Har ni berättat för några redan?

• Selmans
    Pixma skrev 2018-11-25 21:34:43 följande:

Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på tisdag. Går sakta men säkert framåt. Försöker njuta, även om man är lite nervös hela tiden. Känner mig inte så gravid än, lite tröttare, lite doftkänslig, och det har stramat lite i brösten några kvällar. Just det, varit extremt svullen om magen veckan som varit!! Blivit lite bättre efter några toabesök;)

Härligt! Då är vi bara en dag emellan! :) 
    Jag har berättat för min syster. Och sen noterade en vän till mig att jag inte drack alkohol på en fest förra veckan så när vi sa hejdå på kvällen sa han "förresten, antar att det är dags att gratulera". Valde att inte ljuga. :) 
    Du då?
  • askyfullofstars

Våra familjer vet plus 3 vänner. Även min chef då jag blev sjukskriven för kräkningar och inte ville ljuga... Så mår som du förstår inte jättebra :) Har ni berättat?
  • Kumminsilver

Jag är i v.7 och har inte heller några särskilt tydliga symtom. Svullen mage dock, det har jag också. Så här har den sett ut idag (är alltså bara i v.7 som sagt Flört):

Jag har berättat för mamma och en kompis redan. Vet inte när jag ska berätta för resten men är såå orolig hela tiden så känner att jag nog vill vänta rätt länge.
  • Jagförsöker

Jag hoppar in här! grattis allihopa:) plussade för cirka 10 dagar sen har 2 härliga pojkar på 11 och 7 år och 4 missfall dem senaste 2 åren då vi försökt få en till sen 2016, nu håller vi tummarna !! Beräknad förlossning 24/juli

• Tokigsnart

Känner som du, e oxå jätte nervös hela tiden

Själv mår jag inge vidare, e fruktansvärt trött mår illa och brösten håller på att explodera samt på jävligt dåligt humör haha

Mina syskon vet samt några arbetskollegor

Har du berätta för någon?
Svar på tråden Bf Juli 2019