• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Ardnas89
    ranten skrev 2018-11-17 09:33:47 följande:

Hej hoppar in här!

Plussade svagt igår och lite tydligare idag. Men kan inte riktigt fatta det fortfarande. Har pcos och fick inte ta pergotime denna månaden så vi laddade inför nästa månad egentligen.

Det blir mitt tredje barn, har en 5 åring och 16 månaders.

Vill jättegärna gå med i hemlig facebookgrupp om det finns någon? :)

Skicka ett meddelande till mig så bjuder jag in dig :)
  • Evi82

När gör man kub testet ? Måste man göra det om man är över 36? Gör man nupp el nip test också ?

• Usagi
    Ardnas89 skrev 2018-11-17 10:28:41 följande:

Vad roligt med en fb grupp????
  • ranten
    Ardnas89 skrev 2018-11-17 10:28:41 följande:

Skickat meddelande till dig :)
  • Lindsey77
    Evi82 skrev 2018-11-17 10:33:08 följande:

När gör man kub testet ? Måste man göra det om man är över 36? Gör man nupp el nip test också ?

Olika i olika landsting. KUB och NIPT är helt frivillig fosterdiagnostik. Nupp ingår i KUB. Många landsting erbjuder NIPT om man får dåligt resultat på KUB. Själv ska jag göra NIPT privat, och bekosta det själv. Förra graviditeten gjorde jag KUB i vecka 11.
  • MammaTilltvå27
    whippitwhippet skrev 2018-11-16 19:41:36 följande:

Just det, mitt beräknade bf är 23 eller 24 juli enligt de appar jag kollat! :)

Åh samma som mig :D
  • MammaTilltvå27
    Pixma skrev 2018-11-16 18:05:05 följande:

Hoppar in här efter plus i måndags på min BIM dag.

BF 23/7 om allt går vägen:)

Är mitt tredje barn och syskonen har fått veta redan. Den stora grät lyckotårar:)

Åhh samma som mig :D
  • Granskott

Jag testade positivt imorse! Så obeskrivlig känsla!

Nu håller jag alla tummar för att lilla ärtan vill stanna hos mig i nio månader<3

Detta blir vårt första barn och Bf borde vara kring slutet av juli. Känns så galet spännande allting!

• HejsanJenny

Är det någon annan som har haft blödningar? :-/ Är i 5+2. Gör inte ont alls, men det är blod varje gång jag torkar mig efter att ha kissat.

• Tokigsnart

Hej!

Hoppar gärna in här jag med, har bf 22/7 om det nu går vägen och pyret e på rätt plats! (Fick nämligen domen på ivf kliniken att vi inte kunde)

Jag 34 mannen min 41 jag har 2 barn sen innan -09 och -10 mannen en sen innan -04

Så detta blir våra första gemensamma

Vi har nu försökt i snart 1,5 år en kemisk grav och ett utomkvedhavandesakap (x)i april i år som slutade med akut operation och de opereradeet bort min högra äggledare, vi gick utredning på ivf klink och fick då reda på att det e stopp i min vänstra äggledare och att vi inte kan få barn på egen hand, var tvungen att tappa 10% för att de skulle skicka in papprena för att ansöka om ivf via länstyrelsen

Har sedan Aug kämpat med vikten och lyckats med det men så hände det ofarbara jag plussade starkt på bim -3 tror jag fortfarande e i chocktillstånd

Men nu e jag liv rädd att det ska vara ett x igen eftersom jag har fått domen, men på Onsdag ska vi till kliniken och göra ett vul för att fastställa gravidetern! Så nu håller jag tummar och tår att det gå vägen!!

Svar på tråden Bf Juli 2019