Bf Juli 2019
Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?
Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?
Hej alla!
Vad känner ni för symptom?? Själv är jag bara i vecka fem och känner ingenting. Veckan innan jag plussade kände jag både illamående och molvärk, men nu har båda avtagit så man känner ju sig lite orolig..
Hej!
Har inte heller många symtom (vecka 6 (5+1)), men däremot är magen så stor! Väldigt svullen redan, eller gaser?
Lite tröttare än vanligt och lite lättare för att gråta. Min man kallade mig för sprinklern första graviditeten för jag grät så lätt så det kanske blir lika nu:)
Hej!
Har inte heller många symtom (vecka 6 (5+1)), men däremot är magen så stor! Väldigt svullen redan, eller gaser?
Lite tröttare än vanligt och lite lättare för att gråta. Min man kallade mig för sprinklern första graviditeten för jag grät så lätt så det kanske blir lika nu:)
Ja ni, jag fick dessvärre missfall igår... :'( Det är så oerhört deprimerande att man inte ens vill tänka på det- jag aldrig kommer glömma hur det kändes när allt "kom ut".... Det värsta jag varit med om.
Men det känns ändå lättare på något sätt nu efteråt, hade varit nojig och nedstämd ända sedan i lördags då den första blödningen kom, och kände på mig att det skulle gå åt skogen. Och jättetidigt igår morse vaknade jag av en skarp mensvärksliknande smärta och sen kom det bara när jag gick på toa.... :'(
Vill försöka igen så snart som möjligt då vi har två frysta embryon. Två känns väldigt lite men det är ändå två stora möjligheter till en lyckad graviditet, så jag försöker tänka positivt. Ska till kliniken nu i e.m för att kolla så allt är "ute", hoppas verkligen att jag slipper skrapas, vill bara glömma detta och börja om direkt. Denna gång blir det FET i naturlig cykel, men jag har dålig koll på hur snabbt man kan börja och på vilken dag i cykeln det måste ske. Känns så osäkert då cykeln säkert rubbas vid MF.... Men tack för en fin tid i denna tråd, nu blir det ju inte längre en juli-bäbis för mig
Lycka till allihop, all kärlek till er och era små liv där inne!
Ja ni, jag fick dessvärre missfall igår... :'( Det är så oerhört deprimerande att man inte ens vill tänka på det- jag aldrig kommer glömma hur det kändes när allt "kom ut".... Det värsta jag varit med om.
Men det känns ändå lättare på något sätt nu efteråt, hade varit nojig och nedstämd ända sedan i lördags då den första blödningen kom, och kände på mig att det skulle gå åt skogen. Och jättetidigt igår morse vaknade jag av en skarp mensvärksliknande smärta och sen kom det bara när jag gick på toa.... :'(
Vill försöka igen så snart som möjligt då vi har två frysta embryon. Två känns väldigt lite men det är ändå två stora möjligheter till en lyckad graviditet, så jag försöker tänka positivt. Ska till kliniken nu i e.m för att kolla så allt är "ute", hoppas verkligen att jag slipper skrapas, vill bara glömma detta och börja om direkt. Denna gång blir det FET i naturlig cykel, men jag har dålig koll på hur snabbt man kan börja och på vilken dag i cykeln det måste ske. Känns så osäkert då cykeln säkert rubbas vid MF.... Men tack för en fin tid i denna tråd, nu blir det ju inte längre en juli-bäbis för mig
Lycka till allihop, all kärlek till er och era små liv där inne!
Jag är i vecka 6 (5+3) och än så länge är det inga dramatiska symptom. Ganska ömma bröst (känns som att de är täckta med blåmärken) och är trött tidigt på kvällen. I vanliga fall brukar jag hålla igång till 23 men senaste dagarna har jag somnat på soffan före 20.
Har även varit förkyld en vecka? Har troligtvis inget med graviditet att göra men läste någonstans att många blir förkylda i början just. Någon annan?
Jo jag var där i måndags, men hade börjat blöda (väldigt sparsamt) redan från lördag e.m så fick en känsla av att något var fel men försökte tänka positivt. På UL (blev ett VUL) såg de en gulesäck men inget foster, bokade en ny tid för måndagen efter för att se om det skulle synas något då. Men bara efter två dagar hade ju allt kommit ut så det var verkligen så illa som jag befarade
Måste nu vänta en cykel vilket känns helt förjävligt. Inget var kvar där inne så det behöver inte skrapas, men de vill väl att man väntar en cykel som standard så man ska kunna se om ÄL kommer när den ska- ska testa med ÄL-stickor vid kommande ägglossning och sen får de då avgöra om det blir med eller utan tabletter inför nästa. Eftersom det nu inte blir någon FET innan jul känner jag mig bara helt tom- är varken sugen på julmys eller umgänge. Hade vi fått göra det i denna cykel hade det känts mycket lättare, nu blir det istället 1 ½ månad av tomhet Hur ska man orka? Tack för stödet <3
Vart tog alla vägen? Är ni alla på Facebook?