• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • babyväntar
    Granskott skrev 2018-11-29 18:04:36 följande:

Jag äter mycket smoothies. Det går ner:) och salta saker. Håller med, det är svårt att veta vad man ska äta och ännu svårare att planera då man hela tiden blir illamående av olika saker..

Någon som köpt något till sin bäbis än? Är så sugen på det trots att det är så tidigt:)

vi har köpt vagn och en body som jag slog in och gav barnen :)
  • Pixma

Jag äter mycket smoothies. Det går ner:) och salta saker. Håller med, det är svårt att veta vad man ska äta och ännu svårare att planera då man hela tiden blir illamående av olika saker..

Någon som köpt något till sin bäbis än? Är så sugen på det trots att det är så tidigt:)

Bara två par strumpor som vi gav till pojkarna. De fick på det sättet lista ut till vem de var och de blev överlyckliga!
  • Kumminsilver

Jag köpte de första grejerna i Ullared bara ett par dagar efter att jag plussade, och jag plussade en vecka innan bim :) Köpte lite kläder, en napp, ett presentset med filt+gosedjur samt en drömfångare. Har jättesvårt att hålla mig med sånt och ser jag något jag verkligen gillar så tänker jag att det är bäst att passa på, för sen finns det ju säkert inte kvar i sortimentet. Beställde lite mer kläder på nätet tidigare idag, just för att jag vet att dessa inte kommer finnas kvar sen :)
  • Granskott
    Kumminsilver skrev 2018-11-30 19:53:57 följande:

Jag köpte de första grejerna i Ullared bara ett par dagar efter att jag plussade, och jag plussade en vecka innan bim :) Köpte lite kläder, en napp, ett presentset med filt+gosedjur samt en drömfångare. Har jättesvårt att hålla mig med sånt och ser jag något jag verkligen gillar så tänker jag att det är bäst att passa på, för sen finns det ju säkert inte kvar i sortimentet. Beställde lite mer kläder på nätet tidigare idag, just för att jag vet att dessa inte kommer finnas kvar sen :)

Härligt att höra att de är fler som köper och är sugna på att köpa. Det hjälper en också att ta in att man faktiskt är gravid. Jag har inte köpt något än men sytt lite bodys och sparkdräkter:) så mysigt att fixa åt den lilla:)
  • Kumminsilver
    Granskott skrev 2018-11-30 23:35:11 följande:

Härligt att höra att de är fler som köper och är sugna på att köpa. Det hjälper en också att ta in att man faktiskt är gravid. Jag har inte köpt något än men sytt lite bodys och sparkdräkter:) så mysigt att fixa åt den lilla:)

Ja jag kan tänka mig att det är supermysigt. Jag hade också sytt grejer om jag kunnat. Tyvärr är det där inte min starka sida. Syslöjdsprojekt från årskurs 3 ser seriöst proffsiga ut i jämförelse med mina skapelser haha. Så jag får hålla mig till att köpa ;)
  • larssonc
    Pandaaan skrev 2018-11-26 23:07:26 följande:

Hej! En 25årig tjej från Kalmar. Jag väntar mitt första barn som jag tror beräknas den 22-23 juli. Mina symptom är superömma bröst, trötthet och illamående.

Ser att flera av er ska gå på vul snart, är det något man kan önska eller är det något som vissa grupper får? Skulle vara helt fantastiskt att få se bebben! Men min barnmorska sa att ultraljud skulle först ske i vecka 18. Tror inte jag skulle kunna vänta så länge!

Kul, jag är också från Kalmar! Har dock bf 2a augusti :) du kan boka privat ul hos Kalmar privata gynklinik, kostar 200 kr. När jag var gravid med sonen förra året var det kub i v 12-13 som var det första ul alla fick och sen rul i v 20!
  • whippitwhippet
    Lisa25 skrev 2018-11-29 03:22:10 följande:

Då hoppar jag också in i denna härliga tråden :) GRATTIS till alla plussare!!

Jag plussade på BIM 16/11 så är i vecka 5+5 nu.

Har haft P-stav i många år och den togs ut i oktober så det tog sig på första försöket. Blev väldigt förvånad men så lycklig!!

Viss oro nu pga att jag mår oförskämt bra. Egentligen känner jag mig endast trött, och kanske svagt molande värk någon gång ibland, lite ont i ryggslutet men annars inget illamående, kräkningar eller andra symtom som många upplever tidigt i graviditeten. Någon som känner igen sig (att man kan vara i princip symtomfri i början av graviditeten) och kan lugna mina nerver lite? ;)

Känner stor längtan efter att få göra ultraljud men tiden går så sakta nu.. I vilken vecka har ni fått tid för ultraljud? :)

Där jag bor (Västerbotten) får man tid för ultraljud kring vecka 12-13 om man är över en viss ålder och vill göra KUB. Annars får man snällt vänta till rutinultraljudet i vecka 18-20 (ca).

Jag har dock haft två MA som upptäckts i vecka 11 och 12 så jag tänker inte sitta och vänta så länge. Har därför bokat ett privat ultraljud den 14 december, då jag är i vecka 8+2. Jag vill veta innan jul hur det ser ut, om vi vågar börja berätta för våra närmaste.

Så, min rekommendation är att du går privat om det känns outhärdligt att vänta! Det kostar en slant, men har man pengarna till det kan det ju vara värt. :)
  • N3lly

V. 10 nu.. någon dag ifrån v.11 och gud vad svullen jag känner mig. Har alltid tighta byxor på mig men det börjar bli rätt obekvämt och drygt. Fått tid för KUB test nu fredagen den 21 dec. Sen är tanken att berätta det för övrig familj. Bara mamma, pappa och svärföräldrar som vet i nuläget. Mår prima i övrigt... ska bli spännande med kub test och man hoppas ju såklart på goda resultat. ?????

• Smulis11

Har bf 14/7 2019, inskrivning 17 dec och Kub 2/1 2019, allt känns så långt fram och jobbigt att vänta! Jag undrar om man behöver boka in en till tid för att göra VUL eller kan man be om det på plats på inskrivningen den 17e? Vi kommer att gå till BB family Stockholm vid Mood gallerian. Någon som har hört eller har erfarenheter från dem? :)

• Wishful
    Smulis11 skrev 2018-12-03 22:27:31 följande:

Har bf 14/7 2019, inskrivning 17 dec och Kub 2/1 2019, allt känns så långt fram och jobbigt att vänta! Jag undrar om man behöver boka in en till tid för att göra VUL eller kan man be om det på plats på inskrivningen den 17e? Vi kommer att gå till BB family Stockholm vid Mood gallerian. Någon som har hört eller har erfarenheter från dem? :)

Den 2/1 kommer du ju få göra ultraljud i alla fall när du gör KUB.
Svar på tråden Bf Juli 2019