Bf Juli 2019
Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?
Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?
Jag äter mycket smoothies. Det går ner:) och salta saker. Håller med, det är svårt att veta vad man ska äta och ännu svårare att planera då man hela tiden blir illamående av olika saker..
Någon som köpt något till sin bäbis än? Är så sugen på det trots att det är så tidigt:)
Jag äter mycket smoothies. Det går ner:) och salta saker. Håller med, det är svårt att veta vad man ska äta och ännu svårare att planera då man hela tiden blir illamående av olika saker..
Någon som köpt något till sin bäbis än? Är så sugen på det trots att det är så tidigt:)
Jag köpte de första grejerna i Ullared bara ett par dagar efter att jag plussade, och jag plussade en vecka innan bim :) Köpte lite kläder, en napp, ett presentset med filt+gosedjur samt en drömfångare. Har jättesvårt att hålla mig med sånt och ser jag något jag verkligen gillar så tänker jag att det är bäst att passa på, för sen finns det ju säkert inte kvar i sortimentet. Beställde lite mer kläder på nätet tidigare idag, just för att jag vet att dessa inte kommer finnas kvar sen :)
Härligt att höra att de är fler som köper och är sugna på att köpa. Det hjälper en också att ta in att man faktiskt är gravid. Jag har inte köpt något än men sytt lite bodys och sparkdräkter:) så mysigt att fixa åt den lilla:)
Hej! En 25årig tjej från Kalmar. Jag väntar mitt första barn som jag tror beräknas den 22-23 juli. Mina symptom är superömma bröst, trötthet och illamående.
Ser att flera av er ska gå på vul snart, är det något man kan önska eller är det något som vissa grupper får? Skulle vara helt fantastiskt att få se bebben! Men min barnmorska sa att ultraljud skulle först ske i vecka 18. Tror inte jag skulle kunna vänta så länge!
Då hoppar jag också in i denna härliga tråden :) GRATTIS till alla plussare!!
Jag plussade på BIM 16/11 så är i vecka 5+5 nu.
Har haft P-stav i många år och den togs ut i oktober så det tog sig på första försöket. Blev väldigt förvånad men så lycklig!!
Viss oro nu pga att jag mår oförskämt bra. Egentligen känner jag mig endast trött, och kanske svagt molande värk någon gång ibland, lite ont i ryggslutet men annars inget illamående, kräkningar eller andra symtom som många upplever tidigt i graviditeten. Någon som känner igen sig (att man kan vara i princip symtomfri i början av graviditeten) och kan lugna mina nerver lite? ;)
Känner stor längtan efter att få göra ultraljud men tiden går så sakta nu.. I vilken vecka har ni fått tid för ultraljud? :)
V. 10 nu.. någon dag ifrån v.11 och gud vad svullen jag känner mig. Har alltid tighta byxor på mig men det börjar bli rätt obekvämt och drygt. Fått tid för KUB test nu fredagen den 21 dec. Sen är tanken att berätta det för övrig familj. Bara mamma, pappa och svärföräldrar som vet i nuläget. Mår prima i övrigt... ska bli spännande med kub test och man hoppas ju såklart på goda resultat. ?????
Har bf 14/7 2019, inskrivning 17 dec och Kub 2/1 2019, allt känns så långt fram och jobbigt att vänta! Jag undrar om man behöver boka in en till tid för att göra VUL eller kan man be om det på plats på inskrivningen den 17e? Vi kommer att gå till BB family Stockholm vid Mood gallerian. Någon som har hört eller har erfarenheter från dem? :)
Har bf 14/7 2019, inskrivning 17 dec och Kub 2/1 2019, allt känns så långt fram och jobbigt att vänta! Jag undrar om man behöver boka in en till tid för att göra VUL eller kan man be om det på plats på inskrivningen den 17e? Vi kommer att gå till BB family Stockholm vid Mood gallerian. Någon som har hört eller har erfarenheter från dem? :)