• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Lindsey77
    Majamjau skrev 2018-12-10 16:38:34 följande:

Gjort NIPT-test idag. Någon fler som valt att göra eller tänker göra det?

Ska göra det den 3/1. Lång väntan... Jag hoppar KUB denna gång.
  • Jilo

Imorgon ska vi göra nipt-testet! Ser fram emot UL med skräckblandad förtjusning som vanligt...
  • Teresee
    N3lly skrev 2018-12-10 16:21:53 följande:

Någon mer än jag som har besvär med huvudvärk?

Här är en som har fått en helt ny upplevelse av huvudvärk. SATAN VA DE KAN SPRÄNGA
  • Majamjau
    Jilo skrev 2018-12-10 20:02:20 följande:

Imorgon ska vi göra nipt-testet! Ser fram emot UL med skräckblandad förtjusning som vanligt...

Gör ni ultraljud i samband med NIPT eller är det separat inbokat?
  • Jilo
    Majamjau skrev 2018-12-10 21:11:06 följande:

Gör ni ultraljud i samband med NIPT eller är det separat inbokat?

Nej UL görs i samband. Det gör dom alltid för att kontrollera bl a att det är en fortgående graviditet och att den är minst 10 veckor :)
  • whippitwhippet
    Jagförsöker skrev 2018-12-09 22:57:31 följande:

Jag förstår exakt så var det för mig med jag längtade till min vul samtidigt VILLE JAG ABSOLUT INTE GÅ PÅ TIDEN. Tänkte jag går o lägger mig på den där stolen blundar o stänger för öronen så jag varken ser lr hör haha men när jag kom dit ville jag helt plötsligt se varenda liten detalj i skärmen o höra vart enda ord!

Oron kan äta upp en o känslan är jobbigare än alla graviditssymptom men när man varit där så släpper det o oavsett besked "för då vet man" för oss som har varit med om tidigare missfall är det mest ovissheten som är anledningen. är jag gravid eller inte o när man får besked svart på vitt så mår vi bättre. Ta med dig partner/en nära vän som stöd. <3

Så kändes det verkligen för mig med, jag satt och höll tummarna för att läkaren inte skulle ropa upp mig i väntrummet! :D

MEN när jag väl låg där så såg vi ett fint tickande hjärta på skärmen! Dateringen fick han till 8+1 vilket stämmer bra med sista mens (7+6 enligt det). Känns som en otrolig lättnad även om jag inte kommer att kunna släppa oron helt och hållet ändå. Men nu vågar jag i alla fall hoppas att det här ska gå vägen! :)
  • Jilo

För mig blev tyvärr ul inför nipt ingen trevlig upplevelse. Världens sötaste lilla böna, men tyvärr alldeles alldeles stilla...Är i v 10+2 men lilla hjärtat slutade slå i v 8+6 :(

• Tokigsnart
    Jilo skrev 2018-12-11 18:12:29 följande:

För mig blev tyvärr ul inför nipt ingen trevlig upplevelse. Världens sötaste lilla böna, men tyvärr alldeles alldeles stilla...Är i v 10+2 men lilla hjärtat slutade slå i v 8+6 :(

Beklagar!! Så sorgligt

Kram
  • N3lly

Jag gjorde det idag. Ska in på KUB-test den 21/12 så då kommer jag att få svar.
Svar på tråden Bf Juli 2019