• N3lly

Bf Juli 2019

Älskadelillaliv skrev 2018-11-04 17:44:06 följande:

Vad har ni för symtom tjejer? Själv ömma bröst och växtvärk i magen

Hej tjejer. Min första graviditet med bf i början av Juli.

(V. 5+4). Kände till och med för någon dag sedan molandevärk och ömma bröst. Symtomen är i princip borta nu. Så blir lite orolig över detta. Någon mer som känner sig symptomfri?
  • N3lly
    Va1kyrja skrev 2018-11-05 09:18:37 följande:

Hej! Jag har bf i mitten av juli, det blir mitt andra barn. Hade till en början lite molvärk, nu inga symptom alls. Jag är glad så länge jag är symptomfri, för sen avlöser det ena symptomet det andra. :p[/quote

[quote=79191147][quote-nick]Va1kyrja skrev 2018-11-05 09:18:37 följande:[/quote-nick]Hej! Jag har bf i mitten av juli, det blir mitt andra barn. Hade till en början lite molvärk, nu inga symptom alls. Jag är glad så länge jag är symptomfri, för sen avlöser det ena symptomet det andra. :p

Okej, ja men då hoppas jag att det är som du säger. - normalt! Man vet bara inte vad man förväntar sig när man aldrig varit gravid innan. Och just nu känner jag mig ogravid.. bara liten molande värk i livmodern emellanåt.

Det är så spännande allting och jag har svårt att ta till mig det hela eftersom det känns så overkligt.
  • N3lly

V. 7 - inte kräkt men är sjukt äcklad av mat. Hungrig men inget som lockar. Brukar normalt sett äta mycket vegetariskt och rätt nyttigt. Blir äcklad av bara tanken på mat.

Någon som har bra tips på käk när man jobbar? Går och är småhungrig där hela tiden..

• N3lly
    LinneaWookie skrev 2018-11-17 18:31:05 följande:

Gick in i vecka 8 idag och mår jättebra, inga symptom förutom ömma bröst...Vill ha symptom dock då jag är så nojig över att det inte finns något där inne :-/. Hade svagt rosa flytningar idag och blev ju ännu mer nojig, men läser överallt att det är jättevanligt även när allt står rätt till så jag försöker att inte stressa upp mig. UL på måndag på kliniken där vi genomförde IVF:en som resulterade i denna graviditet. Längtar!

Även jag är i v. 8. Känner inte av så mycket symptom heller. Oxå känt mig nojig över det. Men samtidigt är det nog inge idé att oroa sig. För i vissa fall kan det nog vara såhär.
  • N3lly

Var på inskrivning idag (v. 8+4)

Ska dit nästa gång om två veckor för blodprov m.m.

Hade väldigt lågt blodtryck 100/55. Kan förklara min sjuka huvudvärk. Så nu blir det till att käka saltlakrits och dricka mycket.

• N3lly
    Teresee skrev 2018-11-26 18:41:34 följande:

Är nu i v8, 7+1, har knappt känt mig gravid förutom helt vidrig trötthet. Har inte orkat någonting och inte alls känt mig som mig själv pga av det. Och inget har liksom hjälpt, så frustrerande. Nu kommer nästa grej - ingen aptit what so ever. Kan BARA äta det jag är sugen på, vilket ibland inte är någonting, ibland är det pommes med dippsås, ibland är det sallad eller nån frukt. Men kräks av tanken på den mesta maten. Kan tillägga att jag aldrig har kräkts under graviditet, lyxigt ja vet, bara lidit av ?åksjuka? lite grann i vågor. Gör mig inte direkt mindre frustrerad. Någon som har samma?

Jag kände exakt så en viss period. Äcklad men kräktes inte.. varade som tur var bara i ca 2 veckor. Nu mår jag fint. Känner mig rätt ogravid. Trött bara och haft hemsk huvudvärk.
  • N3lly
    Selmans skrev 2018-11-26 21:12:08 följande:

Nu vill jag inte vara tråkig här men jag har läst att man ska undvika lakrits som gravid. Inte helt och hållet men enligt livsmedelsverket kan mer än 50 gram per dag vara farligt!

Riktigt tråkigt för en lakritsälskare som mig!:(

Ah, det var barnmorskan som sa det till mig. Nu är jag inte så glad för lakrits så lär nog inte äta så mycket av det. Läste dock att det har negativa effekter vid längre konsumtion och vid risk för högt blodtryck. Vilket inte är risk för mig. Så nog ingen risk för mig där.
  • N3lly

V. 10 nu.. någon dag ifrån v.11 och gud vad svullen jag känner mig. Har alltid tighta byxor på mig men det börjar bli rätt obekvämt och drygt. Fått tid för KUB test nu fredagen den 21 dec. Sen är tanken att berätta det för övrig familj. Bara mamma, pappa och svärföräldrar som vet i nuläget. Mår prima i övrigt... ska bli spännande med kub test och man hoppas ju såklart på goda resultat. ?????

• N3lly
    Majamjau skrev 2018-12-10 16:38:34 följande:

Gjort NIPT-test idag. Någon fler som valt att göra eller tänker göra det?

Jag gjorde det idag. Ska in på KUB-test den 21/12 så då kommer jag att få svar.
  • N3lly
    Ardnas89 skrev 2018-12-12 21:54:10 följande:

Det finns plats! :) skicka ett meddelande till mig här :)

Skicka gärna till mig med angående facebookgruppen
Svar på tråden Bf Juli 2019