• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Teresee
    babyväntar skrev 2018-11-26 20:16:37 följande:

Låter precis som du beskriver mig! Kan inte heller äta något och får panik av att planera middag hemma för jag blir bara äcklad av Allt!

Åh alltså det är så skönt att höra att vi är fler. Även om jag inte önskar någon att må såhär för det är som du säger SKITJOBBIGT. Sen kan det ju svänga dag för dag så det går absolut inte att ha någon planering här hemma.. skitsugen på något ena dagen och dagen efter det värsta man kan tänka sig :(
  • Selmans
    N3lly skrev 2018-11-26 15:18:25 följande:

Var på inskrivning idag (v. 8+4)

Ska dit nästa gång om två veckor för blodprov m.m.

Hade väldigt lågt blodtryck 100/55. Kan förklara min sjuka huvudvärk. Så nu blir det till att käka saltlakrits och dricka mycket.

Nu vill jag inte vara tråkig här men jag har läst att man ska undvika lakrits som gravid. Inte helt och hållet men enligt livsmedelsverket kan mer än 50 gram per dag vara farligt!

Riktigt tråkigt för en lakritsälskare som mig!:(
  • Granskott
    JohannaT skrev 2018-11-26 19:38:44 följande:

Jag plussade i fredags och har beräknad förlossning 30/7 :) Har inte jättemycket symtom mer än mensvärk och spända bröst. Mitt största problem just nu är att jag sover så dåligt på nätterna. Känns som kroppen inte vill sova.. Är det någon annan som har samma problem? Sen vill jag bara att tiden ska gå och de kritiska veckorna är över. Hur stor risk är det att få missfall? :/

Samma för mig. Jag är i vecka 6 och sover extremt dåligt. Oroligt liksom. Är dock supertrött hela tiden men ändå har jag svårt att somna och sover sällan hela natten
  • Granskott

Vad kul med lite aktivitet:)

Jag är i vecka 6, ska på första besöket till BM nästa vecka. Min första graviditet. Jag är extremt trött, lätt illamående (inga kräkningar dock) och sover väldigt oroligt. Har inte berättat för någon än förutom min man såklart. Vill se hjärtat slå först innan vi berättar. Hur tänker ni andra kring att berätta?

• JohannaLi
    JohannaT skrev 2018-11-26 19:38:44 följande:

Jag plussade i fredags och har beräknad förlossning 30/7 :) Har inte jättemycket symtom mer än mensvärk och spända bröst. Mitt största problem just nu är att jag sover så dåligt på nätterna. Känns som kroppen inte vill sova.. Är det någon annan som har samma problem? Sen vill jag bara att tiden ska gå och de kritiska veckorna är över. Hur stor risk är det att få missfall? :/

Samma här! Jag är en kvällsmänniska i vanliga fall går och lägger mig sent och sover länge, men sen jag plussade somnar jag i soffan vid åtta och vaknar klarvaken mellan 5-7 varje morgon även om jag har sovmorgon... så frustrerande. Tror mest det är oron för MF, är rädd att varje morgon vakna upp och känna mig ?ogravid? och få mf under dagen...
  • JohannaLi
    Granskott skrev 2018-11-26 22:22:04 följande:

Jag är i vecka 6, ska på första besöket till BM nästa vecka. Min första graviditet. Jag är extremt trött, lätt illamående (inga kräkningar dock) och sover väldigt oroligt. Har inte berättat för någon än förutom min man såklart. Vill se hjärtat slå först innan vi berättar. Hur tänker ni andra kring att berätta?

Jag har berättat för mina tre närmaste vänner och familjen. Känner att jag hellre har stöd om ngt skulle hända än att ingen vet. Sen kommer jag vänta länge, minst vecka till 15 för resterande omgivning.
  • Pandaaan

Hej! En 25årig tjej från Kalmar. Jag väntar mitt första barn som jag tror beräknas den 22-23 juli. Mina symptom är superömma bröst, trötthet och illamående.

Ser att flera av er ska gå på vul snart, är det något man kan önska eller är det något som vissa grupper får? Skulle vara helt fantastiskt att få se bebben! Men min barnmorska sa att ultraljud skulle först ske i vecka 18. Tror inte jag skulle kunna vänta så länge!

• Tokigsnart
    Pandaaan skrev 2018-11-26 23:07:26 följande:

Hej! En 25årig tjej från Kalmar. Jag väntar mitt första barn som jag tror beräknas den 22-23 juli. Mina symptom är superömma bröst, trötthet och illamående.

Ser att flera av er ska gå på vul snart, är det något man kan önska eller är det något som vissa grupper får? Skulle vara helt fantastiskt att få se bebben! Men min barnmorska sa att ultraljud skulle först ske i vecka 18. Tror inte jag skulle kunna vänta så länge!

Hej!

Välkommen hit och grattis :)

Då är vi beräknade än så länge samtidigt

Jag har redan varit på vul och ska i morgon igen

Jag går för att jag hade ett utomkvedshavandeskap i våras och vart akut opererad och de opererade bort min högra äggledare, sen i somras så visade de sig att jag hade stopp i min vänstra äggledare och vi inte kunde få barn utan hjälp, men vi kom inte så långt i utredning då jag plussade av mig själv

Så nu vill de ha koll att allt går vägen därav mina vul

Men man kan boka privat vul kostar lite men brukar vara skönt att få se innan vanliga ul :)
  • Tokigsnart
    Granskott skrev 2018-11-26 22:22:04 följande:

Rolig med besök, och kul med första grav :) själv har jag inte ens ringt och bokat något :) är i v 7 (6+2)

Ska på vul i morgon och efter de tänkte jag ringa och boka!!

Jag är oxå trött konstant men däremot somnar jag typ direkt och tidigt men drömmer väldigt mycket konstigt :)

Har börjat må väldigt illa än så länge inga kräkningar

Jag har berättat för mina syskon samt några arbetskollegor har ett tungt jobb så var tvungen..

nu funderar jag på när store syskon ska få nyheten, kanske efter i morgon eller om de ska få i julklapp om det går att dölja så länge!!

De börjar nog ana något eftersom jag inte mår så bra!

Har du bokat något vul eller väntar ni till rul?
  • N3lly
    Selmans skrev 2018-11-26 21:12:08 följande:

Nu vill jag inte vara tråkig här men jag har läst att man ska undvika lakrits som gravid. Inte helt och hållet men enligt livsmedelsverket kan mer än 50 gram per dag vara farligt!

Riktigt tråkigt för en lakritsälskare som mig!:(

Ah, det var barnmorskan som sa det till mig. Nu är jag inte så glad för lakrits så lär nog inte äta så mycket av det. Läste dock att det har negativa effekter vid längre konsumtion och vid risk för högt blodtryck. Vilket inte är risk för mig. Så nog ingen risk för mig där.
Svar på tråden Bf Juli 2019