Inlägg från: whippitwhippet |Visa alla inlägg
  • whippitwhippet

Bf Juli 2019

Jag hoppar också in här! Fick ett starkt positivt test igår på BIM +1. Det är mycket efterlängtat, vi har två barn sedan tidigare, födda - 06 och - 09, så det här blir en riktig sladdis. Vi har försökt de senaste 3 åren och jag har blivit gravid två gånger men båda graviditeterna har slutat med MA som upptäckts kring v 11-12. Därför känns det extremt nervöst och jag vågar knappt hoppas att det ska gå vägen den här gången heller.

• whippitwhippet
    Lisa25 skrev 2018-11-29 03:22:10 följande:

Då hoppar jag också in i denna härliga tråden :) GRATTIS till alla plussare!!

Jag plussade på BIM 16/11 så är i vecka 5+5 nu.

Har haft P-stav i många år och den togs ut i oktober så det tog sig på första försöket. Blev väldigt förvånad men så lycklig!!

Viss oro nu pga att jag mår oförskämt bra. Egentligen känner jag mig endast trött, och kanske svagt molande värk någon gång ibland, lite ont i ryggslutet men annars inget illamående, kräkningar eller andra symtom som många upplever tidigt i graviditeten. Någon som känner igen sig (att man kan vara i princip symtomfri i början av graviditeten) och kan lugna mina nerver lite? ;)

Känner stor längtan efter att få göra ultraljud men tiden går så sakta nu.. I vilken vecka har ni fått tid för ultraljud? :)

Där jag bor (Västerbotten) får man tid för ultraljud kring vecka 12-13 om man är över en viss ålder och vill göra KUB. Annars får man snällt vänta till rutinultraljudet i vecka 18-20 (ca).

Jag har dock haft två MA som upptäckts i vecka 11 och 12 så jag tänker inte sitta och vänta så länge. Har därför bokat ett privat ultraljud den 14 december, då jag är i vecka 8+2. Jag vill veta innan jul hur det ser ut, om vi vågar börja berätta för våra närmaste.

Så, min rekommendation är att du går privat om det känns outhärdligt att vänta! Det kostar en slant, men har man pengarna till det kan det ju vara värt. :)
  • whippitwhippet
    Jagförsöker skrev 2018-12-05 00:35:05 följande:

Hej! Jag är i vecka 8, 7+1 tror jag d blir idag o nu på torsdag har jag vul, varit med om 4 missfall o det sista hade jag en tom fostersäck o blev skrapad i vecka 11 så nu ringde jag till kvinnokliniken och sa jag bara är så orolig o med tanke på allt som hänt tidigare så var det inga problem att boka vul. Nu på torsdag men tiden går såååå seeeegt så det är jobbigt

Jag förstår dig helt och hållet! Jag har gått igenom två missfall innan denna graviditet, båda har varit MA och upptäckts kring v. 11-12. Det är verkligen inte lätt att hoppas att allt ska gå bra när erfarenheterna säger det motsatta... Vi har inte berättat för någon (utom mina 40 arbetskamrater, haha! Jag jobbar med röntgen så fick snällt berätta så fort jag plussat) och kommer inte att göra det förrän efter kub, om vi kommer så långt.

Jag har tid för vul på tisdag så nu håller vi tummarna för att vi båda får se ett levande litet pyre på skärmen! :)
  • whippitwhippet
    Jagförsöker skrev 2018-12-06 14:29:21 följande:

Hahaha men samma här barnen vet inte än men alla andra vet haha.. HÄR GICK DET BRA PÅ VUL IDAG! Hjärtat sl7g o allt såg fint ut! Lyckan är på topp men 4 veckor till är risken helt över lycka till du oxå på tisdag håller tummarna flr dig och alla andra som väntar på bra besked

Ååh, grattis! Så härligt!

Hur gamla är era barn och när tänker ni berätta?
  • whippitwhippet
    Jagförsöker skrev 2018-12-08 00:48:17 följande:

Äldsta är 11 och yngsta 7 så det blir ordentlig åldersskillnad här men vi alla saknar en bebis sååååå mkt. Har berättat tidigare lite för tidigt för barnen o det slutade med missfall så har lärt mig en läxa nu och vet inte riktigt när jag kmr berätta, hade varit mysigt till jul men borde helst vänta till vecka 13!! Vi får se hur det blir..

O Snart är det dags för din Vul håller verkligen alla tummar för dig o det kommer gå bra ska du se:) :)

Våra är 9 och 12 år så här blir det också (förhoppningsvis) en riktig sladdis! :)

Tack, jag vet inte om jag längtar till eller fasar för tisdagen.
  • whippitwhippet
    Jagförsöker skrev 2018-12-09 22:57:31 följande:

Jag förstår exakt så var det för mig med jag längtade till min vul samtidigt VILLE JAG ABSOLUT INTE GÅ PÅ TIDEN. Tänkte jag går o lägger mig på den där stolen blundar o stänger för öronen så jag varken ser lr hör haha men när jag kom dit ville jag helt plötsligt se varenda liten detalj i skärmen o höra vart enda ord!

Oron kan äta upp en o känslan är jobbigare än alla graviditssymptom men när man varit där så släpper det o oavsett besked "för då vet man" för oss som har varit med om tidigare missfall är det mest ovissheten som är anledningen. är jag gravid eller inte o när man får besked svart på vitt så mår vi bättre. Ta med dig partner/en nära vän som stöd. <3

Så kändes det verkligen för mig med, jag satt och höll tummarna för att läkaren inte skulle ropa upp mig i väntrummet! :D

MEN när jag väl låg där så såg vi ett fint tickande hjärta på skärmen! Dateringen fick han till 8+1 vilket stämmer bra med sista mens (7+6 enligt det). Känns som en otrolig lättnad även om jag inte kommer att kunna släppa oron helt och hållet ändå. Men nu vågar jag i alla fall hoppas att det här ska gå vägen! :)
  • whippitwhippet
    Jilo skrev 2018-12-11 18:12:29 följande:

För mig blev tyvärr ul inför nipt ingen trevlig upplevelse. Världens sötaste lilla böna, men tyvärr alldeles alldeles stilla...Är i v 10+2 men lilla hjärtat slutade slå i v 8+6 :(

Åh, jag beklagar. Vet allt för väl den känslan. Ta hand om dig nu! <3
Svar på tråden Bf Juli 2019