Lisa25 skrev 2018-11-29 03:22:10 följande:
Då hoppar jag också in i denna härliga tråden :) GRATTIS till alla plussare!!
Jag plussade på BIM 16/11 så är i vecka 5+5 nu.
Har haft P-stav i många år och den togs ut i oktober så det tog sig på första försöket. Blev väldigt förvånad men så lycklig!!
Viss oro nu pga att jag mår oförskämt bra. Egentligen känner jag mig endast trött, och kanske svagt molande värk någon gång ibland, lite ont i ryggslutet men annars inget illamående, kräkningar eller andra symtom som många upplever tidigt i graviditeten. Någon som känner igen sig (att man kan vara i princip symtomfri i början av graviditeten) och kan lugna mina nerver lite? ;)
Känner stor längtan efter att få göra ultraljud men tiden går så sakta nu.. I vilken vecka har ni fått tid för ultraljud? :)
Där jag bor (Västerbotten) får man tid för ultraljud kring vecka 12-13 om man är över en viss ålder och vill göra KUB. Annars får man snällt vänta till rutinultraljudet i vecka 18-20 (ca).
Jag har dock haft två MA som upptäckts i vecka 11 och 12 så jag tänker inte sitta och vänta så länge. Har därför bokat ett privat ultraljud den 14 december, då jag är i vecka 8+2. Jag vill veta innan jul hur det ser ut, om vi vågar börja berätta för våra närmaste.
Så, min rekommendation är att du går privat om det känns outhärdligt att vänta! Det kostar en slant, men har man pengarna till det kan det ju vara värt. :)