• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • MammaPolly

Hej!

Jag hoppar in här då jag äntligen fått positiva test (tagit 3!)

Verkar som bebis kommer 19/7 i nuläget men tror att det blir flyttat sen.

Hade troligtvis MF i september, fick plus först på bim+6 och sen kom mensen med buller å bong någon dag senare... Hade känslan av graviditet och att det inte stod rätt till då men känner inte så mycket nu alls... Bara illamående och ömma tunga bröst.

Finns det någon BF lista?

• Selmans

Hej alla! Nu har jag äran att hoppa in i denna tråd. Plussade (3 gångar) idag efter 1 ordentligt försök. Känner mig så lyckligt lottad. Har nog alltid haft tanken, som många andra, att det ska bli svårt att få barn. Men så går det på första försöket. Otroligt! 

Än så länge inga symptom över huvud taget, och det antar jag att jag ska vara tacksam för. 

Vad gör jag nu? Kontaktar jag mödravårdscentralen direkt? Har verkligen ingen aning om sånt här.

• Lindsey77
    Selmans skrev 2018-11-10 18:27:44 följande:

Hej alla! Nu har jag äran att hoppa in i denna tråd. Plussade (3 gångar) idag efter 1 ordentligt försök. Känner mig så lyckligt lottad. Har nog alltid haft tanken, som många andra, att det ska bli svårt att få barn. Men så går det på första försöket. Otroligt! 

Än så länge inga symptom över huvud taget, och det antar jag att jag ska vara tacksam för. 

Vad gör jag nu? Kontaktar jag mödravårdscentralen direkt? Har verkligen ingen aning om sånt här.

Det är olika hur man gör. En del vill ha tid tidigt, jag har kontaktat barnmorskemottagning kanske vid vecka 7-8. Jag ska även vid denna gång ringa några veckor före vecka 11 eftersom jag vill göra KUB då.
  • Selmans
    Lindsey77 skrev 2018-11-10 19:14:24 följande:
    Det är olika hur man gör. En del vill ha tid tidigt, jag har kontaktat barnmorskemottagning kanske vid vecka 7-8. Jag ska även vid denna gång ringa några veckor före vecka 11 eftersom jag vill göra KUB då.
    Tack snälla för svar! Är det något annat jag ska tänka på? Folsyra äter jag och har gjort ett par månader.
  • Lindsey77
    Selmans skrev 2018-11-10 19:25:09 följande:

Tack snälla för svar! Är det något annat jag ska tänka på? Folsyra äter jag och har gjort ett par månader.

Lev sunt. :) Vill bara tipsa att om du får kramp i vaderna efter ett tag, (är ganska vanligt) börja även med magnesium.

Lycka till med graviditeten & ett stort grattis, glömde jag skriva i förra inlägget.
  • eiifos

Jag hoppar in här jag med, plussade i måndags och är i v.5 går in i v.6 imorgon ???? vårat första barn och det är såå efterlängtat. Försökt i 3 år,missfall förra hösten. Hoppas verkligen denna gång. ?
  • Selmans
    Lindsey77 skrev 2018-11-10 20:45:31 följande:
    Lev sunt. :) Vill bara tipsa att om du får kramp i vaderna efter ett tag, (är ganska vanligt) börja även med magnesium.

Lycka till med graviditeten & ett stort grattis, glömde jag skriva i förra inlägget.
    Tusen tack! :D
  • N3lly

V. 7 - inte kräkt men är sjukt äcklad av mat. Hungrig men inget som lockar. Brukar normalt sett äta mycket vegetariskt och rätt nyttigt. Blir äcklad av bara tanken på mat.

Någon som har bra tips på käk när man jobbar? Går och är småhungrig där hela tiden..

• Stortår

Hej. Plussade nyligen på Rfsu's tidiga test.

Bf 22/7

Tredje gången gillt nu efter två missfall.

Sep -17 MF

Sep -18 MA

Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag blir 30, vilket jag blir i aug!

Håller tummarna för oss alla att allt ska gå bra!

Svar på tråden Bf Juli 2019