Inlägg från: Lindsey77 |Visa alla inlägg
  • Lindsey77

Bf Juli 2019

Äntligen gravid igen. :) Dock inte säker på att det går vägen då risken för missfall är skyhög i min ålder (41).

Sen i december -17 har jag haft fyra missfall. Alla i vecka 4+3, alltså jättetidigt. Är idag i vecka 3+6. Fick positivt ÄL +9. Nu är jag förstås orolig att testen inte blivit tillräckligt starka, och att graviditeten inte utvecklas som den ska, ännu en gång. Hur såg era test ut vid BIM -1??

Har liiite hopp denna gång, då gravtesten är lite starkare denna gång (men ändå svaga). Fick positivt på digitalt ÄL +10. BF 21 juli.

Väntar lilla femman <3

• Lindsey77
    Selmans skrev 2018-11-10 18:27:44 följande:

Hej alla! Nu har jag äran att hoppa in i denna tråd. Plussade (3 gångar) idag efter 1 ordentligt försök. Känner mig så lyckligt lottad. Har nog alltid haft tanken, som många andra, att det ska bli svårt att få barn. Men så går det på första försöket. Otroligt! 

Än så länge inga symptom över huvud taget, och det antar jag att jag ska vara tacksam för. 

Vad gör jag nu? Kontaktar jag mödravårdscentralen direkt? Har verkligen ingen aning om sånt här.

Det är olika hur man gör. En del vill ha tid tidigt, jag har kontaktat barnmorskemottagning kanske vid vecka 7-8. Jag ska även vid denna gång ringa några veckor före vecka 11 eftersom jag vill göra KUB då.
  • Lindsey77
    Selmans skrev 2018-11-10 19:25:09 följande:

Tack snälla för svar! Är det något annat jag ska tänka på? Folsyra äter jag och har gjort ett par månader.

Lev sunt. :) Vill bara tipsa att om du får kramp i vaderna efter ett tag, (är ganska vanligt) börja även med magnesium.

Lycka till med graviditeten & ett stort grattis, glömde jag skriva i förra inlägget.
  • Lindsey77
    Evi82 skrev 2018-11-17 10:33:08 följande:

När gör man kub testet ? Måste man göra det om man är över 36? Gör man nupp el nip test också ?

Olika i olika landsting. KUB och NIPT är helt frivillig fosterdiagnostik. Nupp ingår i KUB. Många landsting erbjuder NIPT om man får dåligt resultat på KUB. Själv ska jag göra NIPT privat, och bekosta det själv. Förra graviditeten gjorde jag KUB i vecka 11.
  • Lindsey77
    Majamjau skrev 2018-12-10 16:38:34 följande:

Gjort NIPT-test idag. Någon fler som valt att göra eller tänker göra det?

Ska göra det den 3/1. Lång väntan... Jag hoppar KUB denna gång.
Svar på tråden Bf Juli 2019