• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • MammaTilltvå27

Plussade första gången den 6/11.

Men kunde inte riktigt tro på det. Då jag den 17 september fick MA i vecka 12.

Men nu är plussen så starka så borde inte tveka längre.

Så om allt går som de ska. Så kommer bebis 24e juli -19

Så tänkte hänga lite med er här o bolla tankarna o följa er.

Finns de någon hemlig fb grupp? :).

Detta test togs imorse på morgonurin :)

• MammaTilltvå27
    Stortår skrev 2018-11-12 09:04:32 följande:

Hej. Plussade nyligen på Rfsu's tidiga test.

Bf 22/7

Tredje gången gillt nu efter två missfall.

Sep -17 MF

Sep -18 MA

Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag blir 30, vilket jag blir i aug!

Håller tummarna för oss alla att allt ska gå bra!

Håller tummarna för dig o grattis !

Fick också MA i september i år.

Får man fråga vilken vecka du var i?

Kram !
  • Stortår
    MammaTilltvå27 skrev 2018-11-12 14:45:00 följande:

Håller tummarna för dig o grattis !

Fick också MA i september i år.

Får man fråga vilken vecka du var i?

Kram !

Tack!

Beklagar verkligen.

MF i v 8

MA upptäcktes i v 11. Började med bruna flytningar v 10. Fostersäck hade slutat utvecklas v 10.

Inget foster syntes till.

Önskar dig lycka till! Kram
  • Kumminsilver

Vecka 4+4 för mig idag och det känns som tiden kryper fram. Fått tidigt ultraljud inbokat den 29:e november och det känns som en evighet bort!

Vet ni om det är normalt med värk i nedre ryggen? Jag har inte jätteont på något sätt och det här inte hela tiden, mer svag dov värk som kommer och går då och då. Det började för någon dag sen.

• Selmans
    Kumminsilver skrev 2018-11-13 11:56:20 följande:

Vecka 4+4 för mig idag och det känns som tiden kryper fram. Fått tidigt ultraljud inbokat den 29:e november och det känns som en evighet bort!

Vet ni om det är normalt med värk i nedre ryggen? Jag har inte jätteont på något sätt och det här inte hela tiden, mer svag dov värk som kommer och går då och då. Det började för någon dag sen.

Jag håller med dig. Tiden går sååå långsamt! Jag är på 4+1 idag och känner ingenting alls i kroppen. Har du några symptom än?

Bokade tid på mödravårdscentralen idag. Fick tid den 28/11 och som du känner känns det overkligt långt bort, haha! Så fånig man är. Tror inte jag ska göra UL då dock, utan det blir provtagning och informationssamtal. 

Känner just nu att jag längtar efter att få "känna" graviditeten. Gissar att jag kommer vara av en annan åsikt om några veckor...
  • Selmans
    Selmans skrev 2018-11-13 12:10:04 följande:
    Jag håller med dig. Tiden går sååå långsamt! Jag är på 4+1 idag och känner ingenting alls i kroppen. Har du några symptom än?

Bokade tid på mödravårdscentralen idag. Fick tid den 28/11 och som du känner känns det overkligt långt bort, haha! Så fånig man är. Tror inte jag ska göra UL då dock, utan det blir provtagning och informationssamtal. 

Känner just nu att jag längtar efter att få "känna" graviditeten. Gissar att jag kommer vara av en annan åsikt om några veckor...
    Symptom förutom ryggvärk såklart!
  • MammaPolly
    Kumminsilver skrev 2018-11-13 11:56:20 följande:

Finns det anledning till ul? Eller är det rutin? Har ingen aning om hur det står till med ul här i sthlm nu...

När jag väntat mina äldre barn har det aldrig varit prat om annat än rul i mitten av graviditeten... det var ett par år sen så det kan ha ändrats...
  • Kumminsilver
    Selmans skrev 2018-11-13 12:10:04 följande:

Nja nej det kan jag inte påstå. Inbillar mig att jag mår lite illa vissa dagar men vet inte. Förra veckan kände jag mer än vad jag gör nu. Kände det till och med i magen då! Vill också känan graviditeten. Vill ha alla symtom som finns, känns som det skulle kännas mer vetkligt och tryggt då.
  • Kumminsilver
    MammaPolly skrev 2018-11-13 13:04:23 följande:

Finns det anledning till ul? Eller är det rutin? Har ingen aning om hur det står till med ul här i sthlm nu...

När jag väntat mina äldre barn har det aldrig varit prat om annat än rul i mitten av graviditeten... det var ett par år sen så det kan ha ändrats...

Jag har gjort ivf och då ingår ett ultraljud i v.7, i alla fall på min klinik, för att kontrollera att allt ser bra ut. Så det är väl rutin kan man säga. Dock har jag haft upprepade missfall så det känns ännu viktigare för mig att få göra ett tidigt ultraljud för att förhoppningsvis kunna slappna av lite i alla fall, även om det såklart inte finns några garantier även om allt skulle se bra ut och hjärtat slå.
Svar på tråden Bf Juli 2019