Inlägg från: MammaPolly |Visa alla inlägg
  • MammaPolly

Bf Juli 2019

Hej!

Jag hoppar in här då jag äntligen fått positiva test (tagit 3!)

Verkar som bebis kommer 19/7 i nuläget men tror att det blir flyttat sen.

Hade troligtvis MF i september, fick plus först på bim+6 och sen kom mensen med buller å bong någon dag senare... Hade känslan av graviditet och att det inte stod rätt till då men känner inte så mycket nu alls... Bara illamående och ömma tunga bröst.

Finns det någon BF lista?

• MammaPolly
    Kumminsilver skrev 2018-11-13 11:56:20 följande:

Vecka 4+4 för mig idag och det känns som tiden kryper fram. Fått tidigt ultraljud inbokat den 29:e november och det känns som en evighet bort!

Vet ni om det är normalt med värk i nedre ryggen? Jag har inte jätteont på något sätt och det här inte hela tiden, mer svag dov värk som kommer och går då och då. Det började för någon dag sen.

Finns det anledning till ul? Eller är det rutin? Har ingen aning om hur det står till med ul här i sthlm nu...

När jag väntat mina äldre barn har det aldrig varit prat om annat än rul i mitten av graviditeten... det var ett par år sen så det kan ha ändrats...
  • MammaPolly
    närkommertrean skrev 2018-11-13 18:34:30 följande:

I Stockholm erbjuds alla att göra kub och då ingår ett ul i v 13, 14 typ. Vill man göra ul tidigare än så brukar man få göra det privat och betala själv. Vissa får tidiga vul av olika medicinska orsaker. Med mitt andra barn fick jag vul i v 8 och v 10 pga blödningar. Den här gången kommer jag få vul nån gång i v 8-10 då jag har haft mf tidigare och innan den här graviditeten har jag haft mycket mellanblödningar så jag tar Lutinus för att minska risken för ytterligare ett mf. Så min gyn vill se att hormonerna hjälper, att hjärtat slår och att jag är så långt gången som jag borde vara.

Okej tack!

Kub har jag inte blivit erbjuden tidigare...

Men då vet jag lite mer!
  • MammaPolly

Hej alla!

Fick igår en star känsla av att något inte står rätt till i magen. Symptomen minskade under dagen och på morgonen idag började jag blöda...

Tog gravtest som säger inte gravid så den här lyckan var kortvarig för oss...

Allt känns väldigt mörkt och jobbigt nu men jag får vara glad att det inte behövde gå längre...

Lycka till alla! Hoppas allt går bra för er!

Svar på tråden Bf Juli 2019