Inlägg från: Tokigsnart |Visa alla inlägg
  • Tokigsnart

Bf Juli 2019

Hej!

Hoppar gärna in här jag med, har bf 22/7 om det nu går vägen och pyret e på rätt plats! (Fick nämligen domen på ivf kliniken att vi inte kunde)

Jag 34 mannen min 41 jag har 2 barn sen innan -09 och -10 mannen en sen innan -04

Så detta blir våra första gemensamma

Vi har nu försökt i snart 1,5 år en kemisk grav och ett utomkvedhavandesakap (x)i april i år som slutade med akut operation och de opereradeet bort min högra äggledare, vi gick utredning på ivf klink och fick då reda på att det e stopp i min vänstra äggledare och att vi inte kan få barn på egen hand, var tvungen att tappa 10% för att de skulle skicka in papprena för att ansöka om ivf via länstyrelsen

Har sedan Aug kämpat med vikten och lyckats med det men så hände det ofarbara jag plussade starkt på bim -3 tror jag fortfarande e i chocktillstånd

Men nu e jag liv rädd att det ska vara ett x igen eftersom jag har fått domen, men på Onsdag ska vi till kliniken och göra ett vul för att fastställa gravidetern! Så nu håller jag tummar och tår att det gå vägen!!

• Tokigsnart
    LinneaWookie skrev 2018-11-17 19:45:51 följande:

Åh vilken resa <3 IVF här med. Håller alla tummar för dig/er!!!

Tack snälla :)

Vi hann aldrig skicka in papprena vid ivf jag var tvungen att gå ner först men i stället så plussade jag själv <3 så man e lite nervös över det!!
  • Tokigsnart
    Pixma skrev 2018-11-17 20:06:08 följande:

Lite extra fantastiskt när oddsen är emot en så pass mycket! Stort grattis till plusset! Hoppas allt ser bra ut på onsdag:)

Våra barn är födda -09 och -12.

Ja,verkligen!! Tack snälla

Grattis till dig, när hade ni tänkt berätta för syskonen?
  • Tokigsnart
    Pixma skrev 2018-11-18 20:02:16 följande:

Tack! Vi har redan berättat. I onsdags. Vi vill att de ska veta för att förstå varför jag är extra trött och varför jag eventuellt mår dåligt. Också för att de inte ska skrämma mig (de älskar det för jag är så lätt skrämd) men också för att vi hellre är glad tillsammans och går det dåligt så är det en del av livet. Den stora blev så glad att han grät glädjetårar <3

När ska ni berätta?

Åå, vad gulligt <3

Lite så känner jag oxå som du skriver, vi är en familj och vi går igenom saker tillsammans

Jag ska på vul på onsdag och då förhoppningsvis vet jag om pyret ligger i livmodern, har ett utomkved bakom mig som slutade i akut operation och de tog min högra äggledare och sedan en dom att vi inte kunde få egna barn utan hjälp men nu lyckades vi plussa på egen väg ändå, sä där av ett tidigt vul så efter det tänkte jag nog berätta!!
  • Tokigsnart
    LinneaWookie skrev 2018-11-18 08:47:09 följande:

Åh jag förstår! Ännu mer fantastiskt- kroppen är ju ett mysterium! <333

Ja,verkligen så hoppas vårt mirakel stannar och e på rätt plats :)
  • Tokigsnart
    Pixma skrev 2018-11-19 09:17:40 följande:

Så fantastisk kroppen är ibland!!:) Hoppas allt ser bra ut för er!

Berätta gärna sen vad era syskon sa:)

Ja,verkligen!!

Självklart gör jag det :)

Håll tummarna för mig nu att allt ser bra ut på Onsdag
  • Tokigsnart
    Pixma skrev 2018-11-25 20:21:54 följande:

Vart tog alla vägen? Är ni alla på Facebook?

Hej!

Jag är oxå kvar :)

Hur mår du?
  • Tokigsnart
    Pixma skrev 2018-11-25 21:34:43 följande:

Kul att vi är några stycken här!:)

Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på tisdag. Går sakta men säkert framåt. Försöker njuta, även om man är lite nervös hela tiden. Känner mig inte så gravid än, lite tröttare, lite doftkänslig, och det har stramat lite i brösten några kvällar. Just det, varit extremt svullen om magen veckan som varit!! Blivit lite bättre efter några toabesök;)

Hur mår ni andra? Har ni berättat för några redan?

Känner som du, e oxå jätte nervös hela tiden

Själv mår jag inge vidare, e fruktansvärt trött mår illa och brösten håller på att explodera samt på jävligt dåligt humör haha

Mina syskon vet samt några arbetskollegor

Har du berätta för någon?
  • Tokigsnart
    Pandaaan skrev 2018-11-26 23:07:26 följande:

Hej! En 25årig tjej från Kalmar. Jag väntar mitt första barn som jag tror beräknas den 22-23 juli. Mina symptom är superömma bröst, trötthet och illamående.

Ser att flera av er ska gå på vul snart, är det något man kan önska eller är det något som vissa grupper får? Skulle vara helt fantastiskt att få se bebben! Men min barnmorska sa att ultraljud skulle först ske i vecka 18. Tror inte jag skulle kunna vänta så länge!

Hej!

Välkommen hit och grattis :)

Då är vi beräknade än så länge samtidigt

Jag har redan varit på vul och ska i morgon igen

Jag går för att jag hade ett utomkvedshavandeskap i våras och vart akut opererad och de opererade bort min högra äggledare, sen i somras så visade de sig att jag hade stopp i min vänstra äggledare och vi inte kunde få barn utan hjälp, men vi kom inte så långt i utredning då jag plussade av mig själv

Så nu vill de ha koll att allt går vägen därav mina vul

Men man kan boka privat vul kostar lite men brukar vara skönt att få se innan vanliga ul :)
  • Tokigsnart
    Granskott skrev 2018-11-26 22:22:04 följande:

Vad kul med lite aktivitet:)

Jag är i vecka 6, ska på första besöket till BM nästa vecka. Min första graviditet. Jag är extremt trött, lätt illamående (inga kräkningar dock) och sover väldigt oroligt. Har inte berättat för någon än förutom min man såklart. Vill se hjärtat slå först innan vi berättar. Hur tänker ni andra kring att berätta?

Rolig med besök, och kul med första grav :) själv har jag inte ens ringt och bokat något :) är i v 7 (6+2)

Ska på vul i morgon och efter de tänkte jag ringa och boka!!

Jag är oxå trött konstant men däremot somnar jag typ direkt och tidigt men drömmer väldigt mycket konstigt :)

Har börjat må väldigt illa än så länge inga kräkningar

Jag har berättat för mina syskon samt några arbetskollegor har ett tungt jobb så var tvungen..

nu funderar jag på när store syskon ska få nyheten, kanske efter i morgon eller om de ska få i julklapp om det går att dölja så länge!!

De börjar nog ana något eftersom jag inte mår så bra!

Har du bokat något vul eller väntar ni till rul?
  • Tokigsnart

Nyss hem kommen från vul

Allt såg jätte bra, vi fick se vårt lilla mirakel 6+3 och hjärtat slog så fint <3 lycka e total och speciellt efter att vi i början av sommaren fick besked om att vi inte kan få barn, men de gick :)

• Tokigsnart
    ranten skrev 2018-11-29 07:34:41 följande:

Hej hej jag lämnar tråden. Har precis opererats för utomkveds.

Tänkte bara säga att man ska ta symptom som svaga plus med långsam stegring och att man inte har graviditetsymptom på allvar. Jag fick mensvärk/dragande känsla i en höft som gjorde att jag förstod efter att ha läst om just dessa symptom 3 symptom så nu slapp det ju gå för långt. Lycka till med era graviditeter och allt fantastiskt ni har framför er!

Beklagar verkligen, vet vad du går igenom då jag opererades själv av det i våras!!

Ta hand om dig nu
  • Tokigsnart
    Jilo skrev 2018-12-11 18:12:29 följande:

För mig blev tyvärr ul inför nipt ingen trevlig upplevelse. Världens sötaste lilla böna, men tyvärr alldeles alldeles stilla...Är i v 10+2 men lilla hjärtat slutade slå i v 8+6 :(

Beklagar!! Så sorgligt

Kram
Svar på tråden Bf Juli 2019