• Selmans

Bf Juli 2019

Hej alla! Nu har jag äran att hoppa in i denna tråd. Plussade (3 gångar) idag efter 1 ordentligt försök. Känner mig så lyckligt lottad. Har nog alltid haft tanken, som många andra, att det ska bli svårt att få barn. Men så går det på första försöket. Otroligt! 

Än så länge inga symptom över huvud taget, och det antar jag att jag ska vara tacksam för. 

Vad gör jag nu? Kontaktar jag mödravårdscentralen direkt? Har verkligen ingen aning om sånt här.

• Selmans
    Lindsey77 skrev 2018-11-10 19:14:24 följande:
    Det är olika hur man gör. En del vill ha tid tidigt, jag har kontaktat barnmorskemottagning kanske vid vecka 7-8. Jag ska även vid denna gång ringa några veckor före vecka 11 eftersom jag vill göra KUB då.
    Tack snälla för svar! Är det något annat jag ska tänka på? Folsyra äter jag och har gjort ett par månader.
  • Selmans
    Lindsey77 skrev 2018-11-10 20:45:31 följande:
    Lev sunt. :) Vill bara tipsa att om du får kramp i vaderna efter ett tag, (är ganska vanligt) börja även med magnesium.

Lycka till med graviditeten & ett stort grattis, glömde jag skriva i förra inlägget.
    Tusen tack! :D
  • Selmans
    Kumminsilver skrev 2018-11-13 11:56:20 följande:

Vecka 4+4 för mig idag och det känns som tiden kryper fram. Fått tidigt ultraljud inbokat den 29:e november och det känns som en evighet bort!

Vet ni om det är normalt med värk i nedre ryggen? Jag har inte jätteont på något sätt och det här inte hela tiden, mer svag dov värk som kommer och går då och då. Det började för någon dag sen.

Jag håller med dig. Tiden går sååå långsamt! Jag är på 4+1 idag och känner ingenting alls i kroppen. Har du några symptom än?

Bokade tid på mödravårdscentralen idag. Fick tid den 28/11 och som du känner känns det overkligt långt bort, haha! Så fånig man är. Tror inte jag ska göra UL då dock, utan det blir provtagning och informationssamtal. 

Känner just nu att jag längtar efter att få "känna" graviditeten. Gissar att jag kommer vara av en annan åsikt om några veckor...
  • Selmans
    Selmans skrev 2018-11-13 12:10:04 följande:
    Jag håller med dig. Tiden går sååå långsamt! Jag är på 4+1 idag och känner ingenting alls i kroppen. Har du några symptom än?

Bokade tid på mödravårdscentralen idag. Fick tid den 28/11 och som du känner känns det overkligt långt bort, haha! Så fånig man är. Tror inte jag ska göra UL då dock, utan det blir provtagning och informationssamtal. 

Känner just nu att jag längtar efter att få "känna" graviditeten. Gissar att jag kommer vara av en annan åsikt om några veckor...
    Symptom förutom ryggvärk såklart!
  • Selmans

Vecka 5 är i full gång och jag känner mig varmt välkomnad till "gasperioden". Svullnar upp något fruktansvärt på kvällarna sedan några dagar. Idag är värst hittills. Hade ju varit mysigt om det var bebisen som skapade kulan, men nu när det är gas och tarmar som flyttar sig känns det inte riktigt lika mysigt, haha!

Någon annan som svullnar upp?

• Selmans
    Kumminsilver skrev 2018-11-16 20:02:59 följande:
    Oj! :D Jag går in i v.6 idag men har inte känt av några gaser eller uppblåsthet - bortsett från imorse. Fick jätteont i magen och den svullnade upp så att den såg ut så som din. Vet inte vad det var som hände, märkte inte av några gaser varken innan eller efter det, men precis som du tänkte jag i alla fall att att det hade varit härligt om man var så långt gången att det var bebisen som gjorde att magen såg ut så haha :)
    Ja våra magar jobbar verkligen på nu på alla möjliga sätt, haha! Får tänka att gas eller ej - det är ju ändå min graviditet som syns! :)
  • Selmans
    JohannaLi skrev 2018-11-21 10:24:24 följande:

Hej alla!

Vad känner ni för symptom?? Själv är jag bara i vecka fem och känner ingenting. Veckan innan jag plussade kände jag både illamående och molvärk, men nu har båda avtagit så man känner ju sig lite orolig..

Jag är i vecka 6 (5+3) och än så länge är det inga dramatiska symptom. Ganska ömma bröst (känns som att de är täckta med blåmärken) och är trött tidigt på kvällen. I vanliga fall brukar jag hålla igång till 23 men senaste dagarna har jag somnat på soffan före 20. 

Har även varit förkyld en vecka? Har troligtvis inget med graviditet att göra men läste någonstans att många blir förkylda i början just. Någon annan?
  • Selmans
    Pixma skrev 2018-11-25 20:21:54 följande:

Vart tog alla vägen? Är ni alla på Facebook?

Jag är kvar! Går in i vecka 7 imorgon. Så trött och så ömma bröst, men annars mår jag som vanligt. Var svårt till en början att avstå kaffe men nu efter ett par veckor blir jag nästan äcklad av tanken på det. 

Hur mår du och vilken vecka är du i? :)
  • Selmans
    Pixma skrev 2018-11-25 21:34:43 följande:

Kul att vi är några stycken här!:)

Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på tisdag. Går sakta men säkert framåt. Försöker njuta, även om man är lite nervös hela tiden. Känner mig inte så gravid än, lite tröttare, lite doftkänslig, och det har stramat lite i brösten några kvällar. Just det, varit extremt svullen om magen veckan som varit!! Blivit lite bättre efter några toabesök;)

Hur mår ni andra? Har ni berättat för några redan?

Härligt! Då är vi bara en dag emellan! :) 
    Jag har berättat för min syster. Och sen noterade en vän till mig att jag inte drack alkohol på en fest förra veckan så när vi sa hejdå på kvällen sa han "förresten, antar att det är dags att gratulera". Valde att inte ljuga. :) 
    Du då?
  • Selmans
    N3lly skrev 2018-11-26 15:18:25 följande:

Var på inskrivning idag (v. 8+4)

Ska dit nästa gång om två veckor för blodprov m.m.

Hade väldigt lågt blodtryck 100/55. Kan förklara min sjuka huvudvärk. Så nu blir det till att käka saltlakrits och dricka mycket.

Nu vill jag inte vara tråkig här men jag har läst att man ska undvika lakrits som gravid. Inte helt och hållet men enligt livsmedelsverket kan mer än 50 gram per dag vara farligt!

Riktigt tråkigt för en lakritsälskare som mig!:(
Svar på tråden Bf Juli 2019