• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 14:44:58 följande:

Hej alla ni som plussar redan, hur tidigt började något kännas annorlunda? När kom dom första symptomen och vad var det ni kände? Jag är bara på äl+6 idag, men går hela tiden och väntar på att något ska kännas. Vet inte riktigt vad dock eller när.

Sist jag blev gravid var jag så inställd på att det inte gått att jag inte kände efter så mycket, minns bara att jag blev så sjukt mycket hungrigare generellt, och fick väldigt ömma bröstvårtor (i vanliga fall brukar det vara hela brösten innan mens). Men det var nog närmre bim.

Jag har molnande värk, lite smått illamående är jag ibland, trög o uppblåst i magen, blev lite finnig tyvärr.. men det kan jag ju blir till mensen annars med. Lite huvudvärk på kvällarna. Och hungrigare, ja juste jag vaknar tidigt av mig själv. :)
  • Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-31 15:29:27 följande:

Jag har molnande värk, lite smått illamående är jag ibland, trög o uppblåst i magen, blev lite finnig tyvärr.. men det kan jag ju blir till mensen annars med. Lite huvudvärk på kvällarna. Och hungrigare, ja juste jag vaknar tidigt av mig själv. :)

När började dom här symptomen komma för dig? Alltså hur snart efter äl?
  • Anonym (CE)

Grattis till alla som har plusat redan! :D

Dagarna går långsamt fram här :/

• carola18
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 12:41:04 följande:

Ja, det är så fruktansvärt.. Vi skulle gå till RUL och ta reda på kön... men nej, stackars bebisen överlevde inte :( 

Men jag kan säga när jag var gravid märkte jag ingenting..förutom att min mens var sen, och i och med ditt positiva äl-test så borde det finns hopp. Hur klarar du av att hålla dig utan att testa??? 

Ja, önskar såå att det kommer nu, vi har väl försökt sammanlagt 1 år till nyår- Förra nyår bestämde vi oss för att ta ut min spiral. Hur länge har ni försökt?

Fick också reda på via rul att sonens hjärta hade slutat slå. 25 juni...jag födde honom hemma 7 juli...han begravdes 20 okt....hade bf 20 nov

Hans atorasyster är ett ivf barn efter att vi fick 3 missfall på rad
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 15:33:22 följande:

Skulle säga molnande värk började den 24 och fortsatt sen dess, lite finnar kring den veckan/helgen även på ryggen som jag kom på efter jag tog testet. och nu i måndags tror jag var första morgonen att vakna mitt i natten (typ haha) o hungern var i helgen med. Nu e jag hungrig mycket jämt, tidigare än mina vanliga intervaller av att äta haha.

Men jag brukar inte ha molnande värk så lång innan mens så det tyckte jag var det märkligaste.

Dock har jag inte tagit vecko indikator än, så jag ska göra det idag eller imorgon. Jag är lite rädd för det.
  • Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 15:33:22 följande:

Ja juste, brösten! De har inte slutat ömma sen äggloss, när man tar på vårtorna ^^
  • Jojjans
    Alllleee skrev 2018-10-31 16:06:06 följande:

Skulle säga molnande värk började den 24 och fortsatt sen dess, lite finnar kring den veckan/helgen även på ryggen som jag kom på efter jag tog testet. och nu i måndags tror jag var första morgonen att vakna mitt i natten (typ haha) o hungern var i helgen med. Nu e jag hungrig mycket jämt, tidigare än mina vanliga intervaller av att äta haha.

Men jag brukar inte ha molnande värk så lång innan mens så det tyckte jag var det märkligaste.

Dock har jag inte tagit vecko indikator än, så jag ska göra det idag eller imorgon. Jag är lite rädd för det.

Alllleee skrev 2018-10-31 16:09:23 följande:

Ja juste, brösten! De har inte slutat ömma sen äggloss, när man tar på vårtorna ^^

Tack för svar!

Jag känner igen det där med hungern, det kom tidigt för mig sist.

24e, hur långt efter äl var det? Om du vet vilket datum du hade äl..
  • Solrosen29

Kunde inte hålla mig från att testa. Bim -2.

Kvällsurin och kissade en timme innan. Tot blankt, hade iofs inte räknat med något annat. :)

Får nog vänta in mensen...

Grattis till plussen!

• Alllleee
    Jojjans skrev 2018-10-31 16:33:06 följande:

Tack för svar!

Jag känner igen det där med hungern, det kom tidigt för mig sist.

24e, hur långt efter äl var det? Om du vet vilket datum du hade äl..

Ca 21 kanske.. inte helt 100%.. fick lite rosa på pappret den 24, Så i samband med det kom molvärk
  • Ero13
    Canary skrev 2018-10-31 07:19:18 följande:

Vi måste ha en pluslista! Tror detta är senaste BIM-listan men kan någon lägga till plussarna/plussarna lägga till sig själva?

Åh, jag håller med! Vi måste få till pluslistan ^^ så att man kan peppa sig själv! Så roligt att så många redan plussat:)

BIM-lista nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768, mallllllin 

2/11 Nova92, Ma18 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

7/11 Incognita, CE 

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18 

12/10 Missempi 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia