• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • maria1992
    Alllleee skrev 2018-11-01 09:02:21 följande:
    Varför testar du inte? :) eller det har du?

Jag har inte testat. Inte lätt på jobb och man är lite otålig  

Har försökt få barn i över ett år och har sagt till mig själv att inte testa innan bim. Har en väldigt regelbunden menscykel på 28-30 dagar. Är på dag 32 idag! 
    Så får testa imorgon bitti. Ville bara veta andras erfarenheter

• Johannamari
    maria1992 skrev 2018-11-01 08:49:43 följande:

Bim+1 idag. 
    Ingen mensvärk men fortfarande ont i brösten. Har mer stick/hugg/bubblig i magen. 

Fick idag bruna flytningar, inget rött i alls. 

Någon som känner igen sig? Någon som varit gravid trots bruna flytningar? Har aldrig haft bruna flytningar innan vad jag kan minnas. 

Angående att jag ej har vanlig mensvärk är konstigt då jag får EXTREMA smärtor vid mens. Nu... knappt något.

Precis så hade jag förra månaden, men testade bara negativt. BIM +3 eller +4 dök mensen upp. Jag brukar också ha väldigt ont av mensen, men den värken kom när det började blöda ordentligt.. 

Hoppas för din del att det bara är en "nidblödning" som avtar :)
  • Johannamari

Plus på ÄL stickan igår 30/11. Något förskjuten ÄL och antar att mensen också kommer bli förskjuten. 

Fördelen är att jag vet att nu är ÄL dags och vi hann få till det lite extra. Hoppas Hoppas på Julibebis :) 

• strösocker

Hej!

Jag hoppar också in här :) Försöker bli gravid med andra barnet och detta är vårt första försök. Har BIM 10/11. Förra graviditeten plussade jag på fjärde försöket så förväntar mig kanske inte att det tar första gången. Känner dock samma symptom som jag gjorde när jag var gravid med min första... kan ju vara inbillning också :P 

• Jsv17

Hoppar in i bim-tråd igen då, plussade i Okt men fick precis ett tidigt missfall konstaterat, hoppas kroppen kommer igång snabbt då det var så tidigt och att bim blir i slutet på November ändå. Vi försöker få till ett syskon till vår son på snart 11mån.

Ettan 9-12-17
  • Granskott

Är det fler som inte har några tydliga äl-tecken?

Jag känner varken av någon värk, speciella flytningar eller andra känningar varför jag aldrig riktigt har haft någon koll på när min äl är. Nu när vi helt plötsligt vill pricka äl så känns det helt galet svårt.

Denna månaden var första med stickor som visade äl både i tisdags och igår. Kanske är det detta sätt jag måste använda för att lyckas pricka rätt:)

• Alllleee
    maria1992 skrev 2018-11-01 09:18:53 följande:

Jag har inte testat. Inte lätt på jobb och man är lite otålig  

Har försökt få barn i över ett år och har sagt till mig själv att inte testa innan bim. Har en väldigt regelbunden menscykel på 28-30 dagar. Är på dag 32 idag! 

Så får testa imorgon bitti. Ville bara veta andras erfarenheter

Ja det förstår jag verkligen. Hoppas du får plus imorgon!!

Ja då fattar jag :)
  • Mezzy

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd! :) Har BIM 12/11.

Jag är ny här på FL och hitta denna tråd på en gång! :)

Lite kort om mig då; Jag är 31 år gammal och min man är 35 och vi har en dotter som blir 3 år nu i december. Längtar så efter en till liten och slutade med p-pillren i juli men inget + ännu. 

• Anonym (Ängel)
    Granskott skrev 2018-11-01 10:34:46 följande:

Jag känner varken av någon värk, speciella flytningar eller andra känningar varför jag aldrig riktigt har haft någon koll på när min äl är. Nu när vi helt plötsligt vill pricka äl så känns det helt galet svårt.

Denna månaden var första med stickor som visade äl både i tisdags och igår. Kanske är det detta sätt jag måste använda för att lyckas pricka rätt:)

Jag har inga tecken alls. Jag testar med äl-testar som jag visserligen får utslag på iaf förra månaden. Men har aldrig någonsin känt av något sekret alls. jag börjar bli orolig för det. men pratade med min BM och hon menade att inte det skulle spela så stor roll. även om jag personligen känner att det är klart att det gör det svårare för spermierna  att simma fram om det är som vitt lotion(som det är i mitt fall) så jag testar faktiskt bisolvon denna månad. Så länge spermierna är bra ska det inte spela någon roll. 
  • Anonym (Ängel)
    Granskott skrev 2018-11-01 10:34:46 följande:

Jag har inga tecken alls. Jag testar med äl-testar som jag visserligen får utslag på iaf förra månaden. Men har aldrig någonsin känt av något sekret alls. jag börjar bli orolig för det. men pratade med min BM och hon menade att inte det skulle spela så stor roll. även om jag personligen känner att det är klart att det gör det svårare för spermierna  att simma fram om det är som vitt lotion(som det är i mitt fall) så jag testar faktiskt bisolvon denna månad. Så länge spermierna är bra ska det inte spela någon roll. 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18