• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Teresee
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:49:07 följande:

Nyfiken. Vad är det för B-vitamin du äter som ska hjälpa för lutealfasen?

B-vitamin forte från apoteket hjärtat. Står att man ska ta en om dagen men jag fick råd om att ta dubbla. Det är helt ofarligt att ta för mycket då det är vattenlöslig vitamin (man får ruggigt gult kiss haha). Och som sagt på första månaden fick jag plus! Kan ju såklart vara sammanträffande men ändå! :)
  • cassandra92
    Teresee skrev 2018-10-31 09:20:13 följande:
    B-vitamin forte från apoteket hjärtat. Står att man ska ta en om dagen men jag fick råd om att ta dubbla. Det är helt ofarligt att ta för mycket då det är vattenlöslig vitamin (man får ruggigt gult kiss haha). Och som sagt på första månaden fick jag plus! Kan ju såklart vara sammanträffande men ändå! :)
    Skadar ju inte att testa! :) 
  • Teresee
    cassandra92 skrev 2018-10-31 09:22:22 följande:

Skadar ju inte att testa! :) 

Nä oh nej, inte ett dugg! En burk var superbillig dessutom, runt 50 kronor för 100 tabletter om jag inte minns fel. :)
  • MissKelli
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:49:07 följande:

Nyfiken. Vad är det för B-vitamin du äter som ska hjälpa för lutealfasen?

Nu var det inte mig du frågade. Men B6 ska ha den effekten. Dock först efter 3 månader. Precis som med alla vitaminer som är till för att gynna att ägget växer bra behöver man äta det under hela mognadsfasen, som är ungefär 3 månader. Även därför man ska äta folsyra 3 mån innan.

Men som jag förstår det så kan bla magnesium och b6 göra att ägget mognar bra, vilket ger en bra gulkropp, vilket då kan ge en lite längre lutealfas. Tror dock bara att det gör någon skillnad om man har en defekt lutealfas. Men skadar ju inte att äta :)
  • MissKelli
    Teresee skrev 2018-10-31 09:20:13 följande:

Jag har samma! Och ja man får verkligen ruggigt gult kiss! Hahahah! Det enda jag har varit lite orolig över är om jag får i mig för mycket folsyra. Har du hört något om det?
  • Granskott

Hej alla härliga människor!

Nu har även jag och min man bestämt att vi känner oss redo för barn. Detta är tredje månaden utan preventivmedel men jag har aldrig haft någon direkt koll på varken cykel eller äl-symptom tidigare så denna månaden är egentligen den första som jag med hjälp av Flo och stickor försökt ta reda på äl (som verkar inträffa tidigare än jag trott så vi har troligen inte prickat in det tidigare månader).

ÄL igår och bim 14/11 :)

• mangon
    Anonym (CE) skrev 2018-10-31 02:48:11 följande:

Jag förstår helt klart din frustration, men jag förstår även hans. Hade någon tjatat på mig och velat att jag skulle ha sex på beställning trots att jag var trött och inte alls hade lust så skulle även jag reagera som din sambo.

Jag kan förstå han också.

Vi har pratat igen att skaffa en till väldigt noga. Vi har kommit överens om att jag ska ha koll på min äl och att vi ska försöka få ditt det runt äl.

Jag har dock aldrig tidgare nämnt för honom när äl inträffar, då jag vet att han är känslig så. Utan det har blivit naturligt att vi varit med varandra.

Denna månad var jag så inställt på att verkligen få till det ordentligt kring äl för att maxa chanserna. Dagarna innan nämnde jag inget om äl.

Men efter 4 dagar innan äl utan sex tog jag upp med honom att jag gärna ville hinna med att få krama och mysa med honom på kvällen, att vi kanske kan skippa att se på tv och sitta med mobilen och istället bara vara. Där nämnde jag även äl vilket var känsligare än jag trodde för honom. Jag kan förstå honom såklart men från min sida har nörhetabehlvet just nu inte alls enbart berott på äl.

Hur som så blev jag besviken och ledsen igår kväll på dagen efter äl när han även då bara gick och på sig när jag suttit och väntat på honom är han spelat gitarr och allt. "Jag råka visst spela lite längre än planerat, blev så trött" får brast det lite för mig. Fel av mig men jag tror många kan sätta sig in i situationen.

Idag pratade vi. Jag frågade hur han kände kring ett till barn. Att jag fått uppfattningen att han verkligen vill att vi blir gravida så fort som möjligt. Då han pratat om det väldigt mkt. Men han sa även nu att han inte vill ha koll på äl. Att vi ligger när vi ligger och blir gravida när vi blir gravid om vi äns blir det.

Jag förstår honom. Men min frustration och ledsenhet att missa äl kan jag inte rå för.

Hade nu sex i fredags ,3 dygn innan positivt äl test som jag fick i måndags kväll. Enligt flo skulle jag ha äl igår, tisdag men fick äl flytningar och extrem värk i måndags. Idag enligt flo är jag på äl+1 och hade alltså enligt din sex senaste äl-4.

Hoppas få nya ikväll.

Så kanske finns ändå en minimal chans.

Lät så bitter i förra inlägget. Men var nog mest ledsen
  • cassandra92
    MissKelli skrev 2018-10-31 09:32:25 följande:
    Nu var det inte mig du frågade. Men B6 ska ha den effekten. Dock först efter 3 månader. Precis som med alla vitaminer som är till för att gynna att ägget växer bra behöver man äta det under hela mognadsfasen, som är ungefär 3 månader. Även därför man ska äta folsyra 3 mån innan.

Men som jag förstår det så kan bla magnesium och b6 göra att ägget mognar bra, vilket ger en bra gulkropp, vilket då kan ge en lite längre lutealfas. Tror dock bara att det gör någon skillnad om man har en defekt lutealfas. Men skadar ju inte att äta :)
    Jag har nyss fått reda på att jag har en kort lutealfas. Hade inte ens funderat på det tidigare. Så är lite orolig nu och tänkte jag kunde testa. Jag äter både magnesium och folsyra :) 
  • Livethänder
    mangon skrev 2018-10-31 09:41:22 följande:

Jag kan förstå han också.

Vi har pratat igen att skaffa en till väldigt noga. Vi har kommit överens om att jag ska ha koll på min äl och att vi ska försöka få ditt det runt äl.

Jag har dock aldrig tidgare nämnt för honom när äl inträffar, då jag vet att han är känslig så. Utan det har blivit naturligt att vi varit med varandra.

Denna månad var jag så inställt på att verkligen få till det ordentligt kring äl för att maxa chanserna. Dagarna innan nämnde jag inget om äl.

Men efter 4 dagar innan äl utan sex tog jag upp med honom att jag gärna ville hinna med att få krama och mysa med honom på kvällen, att vi kanske kan skippa att se på tv och sitta med mobilen och istället bara vara. Där nämnde jag även äl vilket var känsligare än jag trodde för honom. Jag kan förstå honom såklart men från min sida har nörhetabehlvet just nu inte alls enbart berott på äl.

Hur som så blev jag besviken och ledsen igår kväll på dagen efter äl när han även då bara gick och på sig när jag suttit och väntat på honom är han spelat gitarr och allt. "Jag råka visst spela lite längre än planerat, blev så trött" får brast det lite för mig. Fel av mig men jag tror många kan sätta sig in i situationen.

Idag pratade vi. Jag frågade hur han kände kring ett till barn. Att jag fått uppfattningen att han verkligen vill att vi blir gravida så fort som möjligt. Då han pratat om det väldigt mkt. Men han sa även nu att han inte vill ha koll på äl. Att vi ligger när vi ligger och blir gravida när vi blir gravid om vi äns blir det.

Jag förstår honom. Men min frustration och ledsenhet att missa äl kan jag inte rå för.

Hade nu sex i fredags ,3 dygn innan positivt äl test som jag fick i måndags kväll. Enligt flo skulle jag ha äl igår, tisdag men fick äl flytningar och extrem värk i måndags. Idag enligt flo är jag på äl+1 och hade alltså enligt din sex senaste äl-4.

Hoppas få nya ikväll.

Så kanske finns ändå en minimal chans.

Lät så bitter i förra inlägget. Men var nog mest ledsen

Jag hade också blivit ledsen och besviken, speciellt om man diskuterat ett till barn och går och hoppas :) håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18